Центр виконав усі умови, аби підписати договір із Національною службою здоров’я. Завдяки співпраці з місцевою владою установа влітку 2018 року перетворилась у комунальне некомерційне підприємство та отримала належне фінансування.

У Центрі надають допомогу 35 лікарів, 18 з яких мають вищу категорію. Головний лікар закладу активно залучає молодих фахівців.

- Необхідним обладнанням ми забезпечені майже стовідсотково, - розповідає очільник ЦПМСД Михайло Барабаш, -На базі центру є кардіографи, пульсоксиметри, глюкометри. Лікарня має у своєму складі оглядові кабінети, кабінети щеплення, денний стаціонар. Якщо пацієнт потребує дообстеження або консультації ЛОРа, кардіолога, невролога - сімейний лікар дає направлення хворому на таку консультацію до вузького фахівця, - додає головний лікар.

Медики закладу надають також невідкладну допомогу і виїжджають на виклики.

-Найбільш поширені це - загострення серцево-судинних хвороб, зокрема ішемічні стани, гіпертонічні кризи, - говорить лікар кабінету невідкладної допомоги Валентина Бялківська, - Кабінет забезпечений усім необхідним. Для швидкого доїзду до пацієнта маємо автотранспорт.

Безкоштовно зробити загальний аналіз крові, виміряти рівень цукру, холестерину та пройти інші обстеження, які визначені в переліку НЗСУ, пацієнти можуть в клініко-діагностичні лабораторії, що працює на базі закладу.Як

Відвідувачі Центру продовжують визначатися із медичним супроводом. За словами головного лікаря, більш як 82% населення міста уже обрали сімейного лікаря.

- У закладі підписано майже 21 тисячу декларацій.  Більшість сімейних лікарів його закладу уже мають на рахунку в середньому 1 800 декларацій.

Це гарні результати роботи, - ділиться досягненнями Михайло Барабаш.
Сімейні лікарі Центру та амбулаторій проводять профілактичні бесіди з пацієнтами, як запобігати серцево-судинним хворобам, гіпертонії, цукровому діабету та закликають батьків щеплювати своїх дітей.

Сімейний лікар Ірина Артьомова каже, що завдяки такій роботі відмов від щеплень поменшало як серед дітей, так і серед дорослого населення. Вона має на своєму рахунку 1835 декларацій.

-Я працюю як з дорослими так і з дітьми. Отримую велике задоволення від роботи з малечею, а працюю сімейним лікарем сім років. Результатами задоволена. Вважаю, що зміни в сімейній медицині були необхідні. А з впровадженням електронного документообігу з наступного року, у лікаря з’явиться більше часу на свого відвідувача.

Проводить профілактичні бесіди з пацієнтами сімейний лікар Лариса Дубова.
-З кожним своїм відвідувачем я говорю про небезпеку серцево-судинних хвороб, цукрового діабету та інших неінфекційних хвороб. Обов’язково вимірюю тиск, вираховую індекс маси тіла. Якщо пацієнт в зоні ризику – надаю необхідні консультації та контролюю, аби пацієнт виконував усі рекомендації, - розповідає лікар.

У підпорядкуванні Хмільницького медичного центру ПМСД знаходиться 9 лікарських амбулаторій та 51 фельдшерський пункт.

До прикладу, амбулаторія у селі Порик облаштована згідно з табелем оснащення, має автотранспорт. Завідувач АЗПСМ Павло Пашков говорить, що його заклад має пульсоксиметр, глюкометр, є набір для невідкладної допомоги.

Павло Пашков додає, що в закладі є автоматизоване робоче місце

-Амбулаторія має у складі кабінет щеплення, сучасну лабораторію, де проводимо усі необхідні дослідження. Ми повністю забезпечені вакцинами. Додає оптимізму те, що батьки з дітьми все частіше приходять робити вакцинацію. Тобто кількість відмов від проведення щеплення значно знизилась, - додає завідувач АЗПСМ.

Забезпечити усім необхідним «первинку» Хмільниччини вдалося завдяки спільним зусиллям керівництва району та медичної спільноти. Як говорить Михайло Барабаш, щоб реформування відбувалися успішно – потрібно не боятися нового та якісно змінюватися.

- Сьогодні пацієнт приходить за якісною послугою. Намагаємось надати пацієнту таку медичну послугу. Вважаю, що для «первинки» області подібні зміни – позитив, адже суттєво покращується матеріально-технічна база закладів, збільшується оплата праці лікарів. А з впровадженням з наступного року системи електронного рецепта, електронної картки та направлення, лікарі і пацієнти отримають змогу зекономити цінний час.

Далі у планах Центру «первинки» дооснастити заклад отоларингоскопами, потужнішим інтернет-зв'язком та додатково придбати автотранспорт для того, аби наблизити меддопомогу до жителів сіл.