Інформація про здійснення державної регуляторної політики Вінницькою облдержадміністрацією у 2019 році

Регуляторна діяльність обласної державної адміністрації здійснюється відповідно до основних принципів державної регуляторної політики, визначених  Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

Планування регуляторної діяльності

Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації здійснюється на рівні Департаментів та управлінь  облдержадміністрації – розробників регуляторних актів.

На виконання вимог статей 7, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Вінницькою облдержадміністрацією в установленому порядку були прийняті та оприлюднені на сайті облдержадміністрації (www.vin.gov.ua) у розділі «Економіка,  інвестиції/Регуляторна діяльність» - План підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік та План-графік здійснення відстеження результативності дії регуляторних актів.

 

Підготовка проектів регуляторних актів

План підготовки проектів регуляторних актів  Вінницької облдержадміністрації на 2019 рік був затверджений 14 грудня 2018 року  та оприлюднений на сайті облдержадміністрації (www.vin.gov.ua) у розділі «Економіка, інвестиції/Регуляторна діяльність/Плани підготовки регуляторних актів».

Відповідно до Плану підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації протягом 2019 року підготовлено та прийнято 3  нових регуляторних акти та 7 регуляторних актів, якими внесені зміни до діючих регуляторних актів (розпорядження голови ОДА від 31 березня 2006 року №114, розпорядження голови ОДА від 23 червня 2009 року №233 та розпорядження голови ОДА від 02 січня 2013 року №10), а саме:

- розпорядження голови облдержадміністрації від 12 лютого 2019 року №106 «Про затвердження Тарифів на платну послугу «Медичні огляди», що надається комунальним лікувально - профілактичним закладом  – Літинською центральною районною лікарнею», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 5 березня 2019 року за № 27/1681;

- розпорядження голови облдержадміністрації від 26 лютого 2019 року №142 «Про затвердження Тарифів на платну послугу «Медичні огляди», що надається комунальним закладом «Вінницька обласна психоневрологічна лікарня ім. акад. О. І. Ющенка», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 7 березня 2019 року за № 29/1683;

- розпорядження голови облдержадміністрації від 26 лютого 2019 року №144 «Про затвердження Тарифів на платну послугу «Медичне обслуговування»,  що надається комунальним комплексним лікувально-профілактичним закладом – «Міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 7 березня 2019 року за № 31/1685;

- розпорядження голови облдержадміністрації від 26 березня 2019 року №257 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року № 114», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 8 квітня 2019 року за № 49/1703;

- розпорядження голови облдержадміністрації від 13 серпня 2019 року   №607 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року № 114», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 21 серпня 2019 року за № 91/1745;

- розпорядження голови облдержадміністрації від 13 серпня 2019 року   №609 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 23 червня 2009 року № 233 «Про затвердження тарифів на платні медичні послуги», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 27 серпня 2019 року за № 92/1746;

- розпорядження голови облдержадміністрації від 13 серпня 2019 року   №610 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року № 114», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 27 серпня 2019 року за № 94/1748;

- розпорядження голови облдержадміністрації від 11 вересня 2019 року  №706 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року № 114», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 25 вересня 2019 року за № 103/1757;

  - розпорядження голови облдержадміністрації від 31 жовтня 2019 року №845 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року № 114», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 13 листопад 2019 року за № 129/1783;

  - розпорядження голови облдержадміністрації від 11 грудня 2019 року №946 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від    2 січня 2013 року № 10», зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 26 грудня 2019 року за № 150/1804.

При підготовці проектів регуляторних актів забезпечено дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». З метою отримання зауважень та пропозицій проекти регуляторних актів  та аналізи регуляторного впливу з М-тестом були розміщені на сайті облдержадміністрації в розділі «Економіка, інвестиції /Регуляторна діяльність/Проекти регуляторних актів». Після проведення громадських обговорень, проекти отримали погодження Державної регуляторної служби України (Рішення № 15-Т від 17 січня 2019 року, Рішення № 27-Т від 5 лютого 2019 року, Рішення № 32-Т від 7 лютого 2019 року, Рішення №34-Т від 8 лютого 2019 року, Рішення № 97 від 08 липня 2019 року, Рішення № 100 від 17 липня 2019 року, Рішення № 99 від 17 липня 2019 року, Рішення № 116 від 14 серпня 2019 року, Рішення №117 від 14 серпня 2019 року, Рішення № 130 від 26 вересня 2019 року та Рішення № 146 від                            21 листопада 2019 року).

 

Відстеження результативності дії регуляторних актів

План-графік відстеження дії регуляторних актів облдержадміністрації на 2019 рік був затверджений 14 грудня 2018 року та розміщений на сайті облдержадміністрації (www.vin.gov.ua) у розділі «Економіка, інвестиції /Регуляторна діяльність/Відстеження результативності дії регуляторних актів, план-графік проведення відстежень».

Згідно зазначеного плану-графіку протягом  2019 року проведено 7 повторних відстежень результативності дії розпоряджень голови обласної державної адміністрації: розпорядження голови облдержадміністрації від 19 лютого 2018 року №129 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року № 114», розпорядження голови облдержадміністрації від 19 квітня 2018 року №323 «Про затвердження тарифу на платну послугу «Медичне обслуговування», що надається Філією Комунальної установи «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф»» «Вінницька станція екстреної медичної допомоги», розпорядження голови облдержадміністрації від 21 серпня 2018 року №647 «Про внесення змін до Тарифів на платні медичні послуги, що надаються комунальним підприємством «Вінницький обласний наркологічний диспансер «Соціотерапія», розпорядження голови облдержадміністрації від 21 серпня 2018 року №648 «Про затвердження тарифу на платну послугу «Медичні огляди», що надається Філією Комунальної установи «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф»» «Вінницька станція екстреної медичної допомоги», розпорядження голови облдержадміністрації від 06 листопада 2018 року №844 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року №114», розпорядження голови облдержадміністрації від      20 грудня 2018 року №966 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року №114» та розпорядження голови облдержадміністрації від 20 грудня 2018 року №967 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року №114».

За результатами проведених відстежень дію регуляторних актів визнано ефективними.

Також було проведено 1 періодичне відстеження результативності дії розпорядження голови облдержадміністрації від  02 грудня 2017 року №  493,  зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області 05 грудня 2018 року за  № 85/832, «Про встановлення граничних торгівельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування».

Метою прийняття цього розпорядження було недопущення необґрунтованого зростання торговельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування.

При здійсненні періодичного відстеження були використані дані моніторингу роздрібних цін та торговельних надбавок у комунальних підприємствах «Меридіан» та «Школяр», що надають послуги по харчуванню дітей у загальноосвітніх школах міста Вінниці, а також в закладах громадського харчування Вінницького національного аграрного університету.

Показник «Індекс роздрібних цін на продукцію закладів громадського харчування» з 1 січня 2019 року Головним управлінням статистики у Вінницькій області не розраховується, тому, відсутня можливість використовувати вказаний показник у відстеженні.

Моніторинг роздрібних цін та торговельних надбавок на продукцію громадського харчування, що реалізується в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, проведений Департаментом міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації показав, що дані установи та підприємства використовують торговельні надбавки в межах від 15% до 25%, тобто, не перевищують граничних розмірів торговельних надбавок, встановлених розпорядженням голови облдержадміністрації від 29 квітня 2011 року № 207. 

Застосування навчальними закладами торговельних надбавок, в межах встановленого розпорядженням рівня, дозволяє запобігти необґрунтованому зростанню вартості харчування в студентських та шкільних буфетах.

За період дії розпорядження голови облдержадміністрації від  2 грудня 2008 року № 493 (із змінами) «Про встановлення граничних торговельних надбавок (націнок)  на продукцію громадського харчування» скарг від суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаних із запровадженням вказаного розпорядження в Департамент міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації не надходило.

За інформацією Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області в 2017-2019 роках не проводились перевірки суб’єктів  господарювання щодо дотримання ними вимог зазначеного розпорядження.

Таким чином, затверджені даним розпорядженням граничні торговельні надбавки (націнки) на продукцію громадського харчування у розмірі від 15% до 25% на купівельну продукцію, яка реалізується в установах громадського харчування загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів, дозволили створити умови для унеможливлення необґрунтованого підвищення цін на продукцію громадського харчування, що забезпечує належний рівень захисту школярів та студентів,  і разом з тим не заважає суб’єктам господарювання здійснювати господарську діяльність, в тому числі реалізацію продуктів харчування в навчальних закладах.

 Дію регуляторного акта визнано ефективною, інформація розміщена на сайті облдержадміністрації  ( http://www.vin.gov.ua/invest/rehuliatorna-diialnist/133-vidstezhennia-rezultatyvnosti-dii-rehuliatornykh-aktiv-plan-hrafik-provedennia-vidstezhen ).

Облдержадміністрацією постійно приділяється увагу питанням навчання працівників місцевих органів влади питанням здійснення регуляторної політики. В рамках виконання Плану дій реалізації  Стратегії розвитку малого та середнього підприємництва Вінницької області на період до 2020 року за підтримки облдержадміністрації  ГО "Інститут громадських ініціатив Вінниччини", було організовано  проведення 10 жовтня 2019 року семінару з питання реалізації державної регуляторної політики та практичного застосування М-Тесту для фахівців, до функціональних обов`язків яких відносяться питання державної регуляторної політики, представників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад.

Крім цього, 28 жовтня 2019 року на базі Вінницького обласного молодіжного центру «Квадрат» за підтримки облдержадміністрації експертами Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» проведено навчальний тренінг на тему: «Відкриті дані та цифровізація регуляторної політики». Участь у заході взяли близько 100 спеціалістів державних органів та органів місцевого самоврядування, які відповідають за оприлюднення відкритих даних та реалізацію регуляторної політики.

План підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації на 2020 рік, затверджено 13 грудня 2019 року № 01.01-18/1784 та розміщено на сайті облдержадміністрації (www.vin.gov.ua) у розділі «Економіка, інвестиції/Регуляторна діяльність/Плани підготовки регуляторних актів». Крім цього, затверджено план-графік здійснення відстеження результативності дії регуляторних актів Вінницької облдержадміністрації на 2020 рік (від 13 грудня 2019 року № 01.01-18/1783), який також оприлюднено на сайті.

Станом на 01 січня 2020 року в реєстрі регуляторних актів облдержадміністрації  знаходиться  14 розпоряджень голови облдержадміністрації. Реєстр розміщено на сайті облдержадміністрації в розділі «Економіка, інвестиції/Регуляторна діяльність\Реєстр регуляторних актів».

Дотримання принципів державної регуляторної політики заходиться на постійному контролі обласної державної адміністрації.

 

 

                                                                            Департамент міжнародного

                                                                    співробітництва та регіонального

                                                                    розвитку облдержадміністрації