ЗВІТ
ПРО ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ДІЇ
РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

розпорядження голови обласної державної адміністрації “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області”
від 7 червня 2005 року № 217


Відстеження результативності дії регуляторного акту проведено Департаментом регіонального економічного розвитку облдержадміністрації на основі матеріалів Вінницької обласної асоціації автомобільних перевізників та Вінницької обласної громадської організації «Асоціація перевізників» в лютому-березні 2015 року.
Мета регулювання: реалізація державної політики ціноутворення на послуги по перевезенню пасажирів автомобільним транспортом, недопущення необґрунтованого зростання вартості вказаних послуг та забезпечення стабільної роботи перевізників при здійсненні перевезень пасажирів у міжміському внутрішньообласному сполученні.

Мета дослідження: мета дослідження полягає у визначенні ефективності регуляторного акту – розпорядження голови обласної державної адміністрації: “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області шляхом аналізу статистичних даних, а також виконання розрахунків на підставі діючих показників: методології формування собівартості перевезень, норм витрат матеріальних ресурсів, їх вартості, умов оплати праці персоналу.

Підстава для дослідження: підставою для періодичного дослідження є пункт 5 розпорядження голови обласної державної адміністрації від 7 червня 2005 року № 217, а саме, невідшкодування фактичних витрат підприємств, які здійснюють автоперевезення пасажирів у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
З часу затвердження діючих тарифів значно зросла вартість пального, запчастин, мастильних матеріалів, що впливає на формування собівартості перевезень.

Строк виконання заходів з відстеження: лютий-березень 2015 року
Статус дослідження: періодичне
Метод дослідження – аналіз статистичних даних та виконання розрахунків.

Показниками результативності (індикаторами ефективності) дії розпорядження голови облдержадміністрації від 07.06.2005 року № 217 “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області” були визначені:

1. Кількість СПД, які надають послуги по перевезенню пасажирів у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
2. Вартість пального на час прийняття розпоряджень голови облдержадміністрації .
3. Розмір встановленого рівня мінімальної заробітної плати на час прийняття розпоряджень голови облдержадміністрації .

Таким чином, базовими показниками є наступні статистичні дані:


з/п
Показники
Од. вим.
Станом на 01.03.11
Станом на 01.06.12
Станом на 17.03.14
Станом на 26.08.14
Станом на 02.03.15
Відхилення 02.03.15 до 26.08.14, %
1 Кількість перевізників,
в т. ч:
СПД
261
256
266
249
260
4,42
1.1 Кількість перевізників у приміському сполученні -//-
156
153
148
141
140
-0,71
1.2 Кількість перевізників у міжміському внутрішньообласному сполученні -//-
105
103
118
108
120
11,11
2 Вартість пального
(з ПДВ)
грн./л
2.1 Дизпаливо з ПДВ -//-
8,24
10,01
11,03
15,82
26,47
67,32
2.2 Бензин А-80 з ПДВ -//-
8,01
10,24
11,65
16,00
25,00
56,25
2.3 Газ (метан) з ПДВ -//-
5,50
6,45
6,63
8,78
14,60
66,29
3. Розмір мінімальної зарплати грн
941
1094
1218
1218
1218
0,0



Приведені статистичні дані дозволяють зробити наступні висновки:

1. Станом на 02.03.2015 року загальна кількість перевізників у порівнянні з з серпнем 2014 року збільшилась до 260 або на 4,42%, в тому числі у міжміському внутрішньообласному на 11,1%. При цьому, відбулося зменшення кількості перевізників в приміському сполученні на 0,71%.
2. З часу затвердження діючих тарифів вартість бензину А-80 зросла на 56,25%, дизельного пального на 67,32%, газу на 66,29%. Виросла вартість інших матеріальних ресурсів, які впливають на формування собівартості перевезень.
3. Розмір мінімальної заробітної плати не змінився та становить 1218 грн.
Аналіз планових розрахунків на перевезення пасажирів у міжміському внутрішньообласному та приміському сполученні показав, що витрати на пальне по автобусу «Богдан» на міжміському маршруті та на приміському маршруті збільшились станом на 02.03.2015 року порівнянні з серпнем 2014 року на 67,32%, мастильні матеріали на 22,3%, запчастини на 35,2%, шини на 18,4% та інші складові собівартості (додається).


Динаміка росту тарифів на приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні

 


п/п
Показники
Діючі тарифи станом
26.08.2014
Фактична собівартість 1 пас./км станом на 02.03.2015
Проект тарифів
1. Тариф за 1 км проїзду у міжміському внутрішньообласному сполученні, грн.(без ПДВ)
0,346
0,429
0,450
Тариф за 1 км проїзду у приміському внутрішньообласному сполученні, грн.(без ПДВ)
0,346
0,429
0,450


Аналіз відповідності тарифів витратам на перевезення показав, що фактична собівартість 1 пас./км станом на 02.03.2015 року у міжміському внутрішньообласному та приміському сполученні становить 0,429 грн. (без ПДВ) за 1 пас./км та перевищує величину діючих тарифів відповідно на 23,99%.
Випереджаючий приріст собівартості на приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні зумовлений підвищенням цін на пальне та інші матеріальні витрати.
Враховуючи вищевикладене, Департамент регіонального економічного розвитку облдержадміністрації вважає за доцільне внести зміни до розпорядження голови облдержадміністрації від 07.06.2005 року №217 (проект додається) та скорегувати діючі тарифи на перевезення пасажирів автотранспортом (який працює у звичайному режимі руху) до наступного рівня:
- у міжміському внутрішньообласному та приміському сполученні збільшити на 0,104 грн. (30%) з 0,346 грн. до 0,450 грн. (без ПДВ) за один кілометр проїзду для перевізників, які є платниками ПДВ, та до 0,540 грн. – для перевізників, які обрали спрощену систему оподаткування і не є платниками ПДВ.
Зміна розмірів граничних тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні в межах Вінницької області дозволить стабілізувати фінансову ситуацію базових підприємств, призведе до зменшення збитковості автоперевізників та створить рівноправні умови для всіх суб’єктів підприємницької діяльності, сприятиме удосконаленню і якісному поліпшенню обслуговування населення Вінниччини, зокрема у сільській місцевості, а саме, в забезпеченні автобусним сполученням з районними та обласним центром.


Додаток.doc