Такі дані озвучив начальник Служби автомобільних доріг у Вінницькій області Ігор Корольчук під час обстеження перебігу ремонтних робіт на трасі М12 «Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка».
Автодорога М12 є частиною проекту «Go Highway», який з’єднує порт Гданська з українськими портами Миколаєва, Одеси і Херсону.
«З 2016 року в області потужно стартувала кампанія із ремонту доріг і на сьогодні фінансування галузі становить 2,8 млрд грн, що в 25 разів перевищує аналогічний показник на початок 2014 року. Потужний старт для розвитку дорожнього господарства області став можливим завдяки децентралізації управління дорожньою галуззю та створення дорожнього фонду. На сьогодні державні дороги під керівництвом Укравтодора, а місцеві дороги контролюються облдержадміністрацією. Створення дорожнього фонду дозволило залучити фінанси, які можна використовувати на ремонт та утримання доріг, реконструкцію та будівництво. 35% даного фонду йде на фінансування місцевих доріг, 60% - на державні дороги, 5% - на заходи з безпеки дорожнього руху. З 2018 по 2020 рік триватиме поступове наповнення дорожнього фонду», - зазначив Ігор Корольчук.
В подальших планах служби – продовження ремонту трас М12 та М21. Загалом планують відремонтувати близько 86 км, але очікується ще додаткове фінансування, що дозволить зробити понад 100 км. Минулого року відремонтували 97 км.
Дорожники працюють відповідно до стратегії розвитку галузі дорожнього господарства до 2022 року, це перша в Україні програма, яка дійсно працює і яка дозволяє залучати іноземні компанії, заключати довгострокові договори і проводити тендери на наступні роки.
Основні принципи роботи – маршрутність, гарантія, якість та безпека дорожнього покриття.
В 2019-2020 року планується завершення робіт по магістралям М12 та М21. На 99% буде завершено М12 протягом 2019 року і в 2020 році повністю завершать М21 від Вінниці до Могилів-Подільського.
2020-2022 роки – початок розвитку регіональних та національних доріг, а також забезпечення безпеки дорожнього руху як для населення, так і для транспорту. Мова йде про облаштування освітлення, пішохідні переходи підвищеної видимості, бар’єрне огородження та сучасна пластикова розмітка.
Цьогоріч на трасі М21 повністю буде завершено ділянку від Вінниці до Житомирської області. Наразі залишається ділянка 5 км в районі села Махнівка. Також продовжуються роботи в районі повороту на Шаргород.
Не оминули увагою і ремонт мостів. Зокрема, в планах відновлення мосту на трасі М12 на окружній міста Вінниці, в районі розв’язок на окружній в напрямку Києва та Немирова. Також ремонтуватимуть мости в районі Гайсина.
«В даному випадку роботи виконуються на ділянці автодороги «Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка» 410-415 км. Це поточний ремонт, який включає зняття існуючого шару покриття товщиною 12 см. Суміш на регенеруючій установці змішується із мінеральним порошком, бітумною емульсією та цементом. Завдяки цьому суміш набуває відповідної міцності та вкладається шаром 15 см за допомогою асфальтоукладчика. Потім шар асфальтобетону 10 см. Нижній шар і верхній шар ЩМА. Загальна товщина покриття становить 27 см. Завдяки сучасним асфальтоукладчикам, шар асфальту укладається без порушення рівності, крім того, у нас є лабораторна служба, яка перевіряє якість укладки. Також є лабораторна служба автомобільних доріг, яка теж оцінює якість проведених робіт. Гарантію ми даємо на 5 років. А загалом світовий досвід показує що протягом 10 років така дорога знаходитиметься в гарному стані. Це при умові дотримання вагового режиму. Адже основні причини колійності та руйнування дорожнього полотна це перевантажений транспорт. На жаль, у цивілізовану світі таке явище відсутнє, адже всі дотримуються норм навантаження», - повідомив директор спільного українсько-німецького підприємства «Автострада» Анатолій Вакар.
При поточному ремонті доріг використовують 2 основних типи конструктиву: вирівнювання, що передбачає до 20 см вирівнюючого шару та з регенерацією - 5 см шар покриття. За такою технологією ремонтують 90% міжнародних трас. Гарантійний термін асфальтно-бетонного покриття – 5 років, на розмітку фарбою – півроку, пластиком – 3 роки.
Крім того, відпрацьовано і дотримано заходів із забезпечення безперешкодного проїзду транспорту і уникнення заторів.