У п’ятницю, 12 квітня 2019 року, Голова Верховної Ради України Андрій Парубій взяв участь у засіданні робочої групи з підготовки функціонуваня освітнього центру у Верховній Раді України.

Голова Парламенту переконаний, що створення освітнього центру – це справа, яка важлива не лише для Парламенту, а й для усієї України. Він зазначив, що довелося ламати багато стереотипів щодо проведення екскурсій у Верховній Раді, особливо з урахуванням воєнних дій на сході країни. Водночас, за його словами, «діти мають приходити до Парламенту і бачити, як він виглядає зсередини, яка його роль у державі, які функції виконує, як працюють народні депутати, апарат, як ухвалюються рішення, як відбувається процес їх обговорення тощо».

А.Парубій розповів про свої враження від екскурсій для дітей: «Коли діти відвідують Парламент, приємно бачити їхнє захоплення, їхні очі – для них це цілий світ». «Концепція започаткування освітнього центру полягає у тому, щоб розширити знання дітей про історію української державності, про прийняття рішень, про процеси, які відбуваються у Парламенті. Важливим є і рішення розташувати його безпосередньо на першому поверсі Верховної Ради. Діти повинні знати і розуміти роль і значення Парламенту для України», - сказав він.

Голова Верховної Ради навів приклади успішних країн, які давно вже використовують подібну форму просвітництва, - зокрема, поділився досвідом Британського парламенту. Він також подякував усім, хто причетний до проекту, і запросив до слова керівника освітнього центру Терещук Марину Ігорівну

М.Терещук зазначила, що приводом для створення центру став дуже низький рівень довіри громадян до Парламенту, їхня необізнаність про його завдання і роль, недооцінювання значення інституції. Крім того, існує величезний запит на освітні заходи. Запропонований проект, за її словами, підтриманий усіма головами фракцій.

Присутній на засіданні Голова Комітету з питань науки і освіти Олександр Співаковський наголосив, що одна із проблем України - це паплюження інформації про роботу державних інституцій. «Експорт інформації про їхню роботу має бути потужним і системним. Необхідно консолідувати сили молодої генерації, - сказав він. – І створення освітнього центру –це один із експериментів, який надасть такі можливості». Він запропонував розширити цільову аудиторію, аби охопити і студентів перших курсів, і профтехучилища, і технікуми, і коледжі, а також проводити конкурси на знання історії і ролі Парламенту у державі.

Своєю чергою, директор програми USAIDРАДА Ігор Когут підкреслив, що проект набуває обрисів інституалізаціі. Програма, за його словами, активно включилась до розвитку і підтримки освітнього центру. «Освітньою роботою має займатися парламент, проводити тренінги, у тому числі і розраховані на помічників народних депутатів», - сказав він.

Перший заступник керівника Апарату Петро Боднар наголосив, що Верховна Рада України почала інвестувати у політичну освіченість українських громадян. На його переконання, «це допоможе свідомо підходити до виборів». «Сподіваємось на найвищий результат», - зазначив він.