Таку позицію обласної державної адміністрації висловив сьогодні під час наради в ОДА перший заступник голови облдержадміністрації. В ході  обговорення ситуації, що склалась у спиртовій галузі області , Андрій Гижко  зазначив:

Спиртова галузь – досить відчутна проблема, яка сьогодні  є у сільському господарстві Вінницької області. В регіоні  розташовані 11 спиртових заводів,- найбільша кількість у державі. 6 із них – на стадії банкрутства вже не один рік і не здійснюють жодної виробничої діяльності. 4 заводи вже не є юридичними особами, а лише місцем провадження діяльності. Через це область втрачає податкові надходження. Ми неодноразово звертались до Міністерства агропромислового розвитку, навіть пропонували на базі Вінницької області провести розширену всеукраїнську нараду по спиртовій галузі. На жаль, нинішня ситуація  у профільному міністерстві не сприяє швидкому вирішенню проблем, які накопичились у цьому напрямку».

Андрій Гижко зауважив, що обласна державна адміністрація неодноразово піднімала питання про виключення спиртових заводів з переліку заборонених до приватизації підприємств, та просила дозволити виготовляти на них технічні спирти, біоетанол і т.д. «Якби можна було провести швидку і прозору приватизацію таких підприємств, це дало б колосальний поштовх для економіки і Вінницької області, і, в цілому, економіки України»,- підкреслив посадовець.

На нараді велась мова про необхідність докорінних змін в спиртовій галузі, адже на сьогодні стільки харчового спирту, скільки можуть виробляти вінницькі заводи, області не потрібно. До того ж, 11 спиртових заводів у Вінницькій області були розраховані на задоволення потреб всього Радянського Союзу - до 1991 року вони випускали третину спирту всього СРСР. Зараз таких масштабів виробництва спирту просто не потрібно.

Однак,сьогодні дуже популярним напрямком у всіх Європейських країнах є виробництво біоетанолу як обов’язкового компоненту, що додається до бензину. На рівні законодавчого поля,  у більшості Європейських країн розраховано щорічне збільшення вмісту етанолу в бензині.

«Проблема є в тому, що за українськими законами, біоетанол прирівняли до звичайного харчового спирту, і з його продажу треба сплатити величезні акцизи і виходить, що біоетанол в два рази дорожчий ніж бензин. Це відразу збільшує ціну паливних матеріалів, і робить їх неконкурентноздатними»,- підкреслив Андрій Гижко.

Про зміни до деяких законодавчих актів України щодо розвитку сфери виробництва рідкого палива з біомаси та впровадження критеріїв сталості рідкого палива з біомаси та біогазу призначеного для використання в галузі транспорту інформував учасників наради директор Департаменту агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів облдержадміністрації Микола Ткачук.

Він,зокрема,зазначив,що 29 листопада 2017 року за номером 7348 був зареєстрований проект Закону, у разі прийняття якого  прогнозується значне збільшення попиту на біоетанол,  отже нагальним є питання внесення змін до інших нормативних актів з метою усунення неоднакового трактування та встановлення прозорого та зрозумілого обігу біоетанолу та інших спиртовмісних продуктів.

Для усунення зазначених проблем ДП "Укрспирт" було розроблено проекти Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Митний тариф України" та Податкового кодексу України щодо врегулювання обігу спиртовмісної продукції. Саме ці законодавчі зміни стали предметом для обговорення учасниками наради.