АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про організацію роботи зі зверненнями громадян
в облдержадміністрації за ІІ квартал 2015 року


За ІІ квартал 2015 року до облдержадміністрації надійшло 2660 звернень, що на 868 одиниць більше ніж за відповідний період 2014 року (1792 звернення).
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.
Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:
· питання соціального захисту – 979 одиниць, або 36,8% від загальної кількості (за відповідний період 2014 року - 532 одиниці або 29,7%);
· на другому місці питання комунального господарства - 454 одиниці (17,1%) (за відповідний період 2014 року - 268 одиниць, або 14,9%);
· трійку найбільш поширених замикають питання аграрної політики і земельних відносин – 223 одиниці, або 8,4% (за відповідний період 2014 року - 160 одиниць, або 8,9%);
· охорони здоров'я – 205 одиниць (7,7%) (за відповідний період 2014 року - 186 одиниць, або 10,3%);
· праці і заробітної плати – 121 одиниця (4,5%) (за відповідний період 2014року - 112 одиниць, або 6,2%);
· питання транспорту і зв’язку – 107 одиниць (4,0%) (за відповідний період 2014 року - 67 одиниць, або 2,5%);
· житлової політики – 64 одиниці (3,4%)(за відповідний період 2014 року - 129 одиниць, або 7,2%).
Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту - це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
На другому місці за кількістю знаходяться питання комунального господарства, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.
Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та здану сільськогосподарську продукцію та інше.
Питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК.
Питання праці та заробітної праці – велика кількість питань цієї галузі викликана реорганізацією деяких установ, що призвело до скорочення робочих місць та заборгованості з виплати заробітної плати.
Протягом ІІ кварталу 2015 року до облдержадміністрації надійшло 92 колективних звернення, або 3,4% від усіх звернень, що на 26 звернень більше ніж за відповідний період 2014 року (66 звернень, або 3,3%).
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
854 одиниці, або 32,1% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2014 року (458 звернень (25,5%).
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість та якість надання комунальних послуг, розрахунків за здану сільськогосподарську продукцію (молоко, м’ясо) та інше.
За ІІ квартал 2015 року до обласної державної адміністрації звернулось 8899 громадян, а за ІІ квартал 2014 року ця цифра становила 5807 громадянин.
На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 104 звернення, це становить 5,8% від загальної кількості (в 2014 році – 97 звернень, або (5,4%)).
Від органів влади вищого рівня протягом ІІ кварталу 2015 року до обласної державної адміністрації надійшло 2117 звернень (в 2014 році – 1276), в тому числі.

За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 12 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за відповідний період 2015 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненнях.
За звітний період проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування.
Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва облдержадміністрації.