АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про організацію роботи зі зверненнями громадян в облдержадміністрації за 2020 рік

 

За 2020 рік до обласної державної адміністрації надійшло 13991 звернення, що на 4042 одиниці, або 22,4% менше ніж за 2019 рік - 18033 звернення.

За видами звернень загалом переважають заяви.

Найбільш актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:

питання соціального захисту – 4683 одиниці, або 33,5%, за 2019 рік – 7109 одиниць, або 39,4%;

на другому місці, за актуальністю, питання комунального господарства - 4192 одиниці, або 30,0% від загальної кількості, за 2019 рік – 6133 одиниць, або 34,0%;

трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 1362 одиниці, що складає 9,7% від загальної кількості, за минулий, 2019 рік – 1102 одиниця, або 6,1%;

четверте місце, за поширеністю, займають питання аграрної політики і земельних відносин – 966 одиниць, або 6,9% від загальної кількості, за 2019 рік – 956 одиниць, або 5,3%;

на п’ятому місці, за актуальністю, питання транспорту і зв’язку – 591 одиниця, або 4,2%, за 2019 рік – 531 одиниця, або 2,9%;

наступні, за актуальністю, питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 244 одиниці, або 1,7% від загальної кількості, за 2019 рік - 348 одиниць, або 1,9%.

За 2020 рік повторних звернень громадян зафіксовано 59 одиниць, за минулий, 2019 рік, їх було 85. Для таких звернень громадян розроблені відповідні заходи, для надання додаткових роз’яснень з порушених питань та запобігання виникненню конфліктних ситуацій тощо.

Протягом 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 197 колективних звернень, або 1,4% від усіх звернень, та на 23 звернення менше ніж за 2019 рік - 220 одиниць, або 1,2%.

2282 одиниць, або 16,3% від усіх звернень, за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни і пенсіонерів, за минулий, 2019 рік таких було 3831 звернення, або 21,2% від загальної кількості звернень громадян що надійшли до обласної державної адміністрації.

За 2020 рік до обласної державної адміністрації звернулось 47970 громадян, а за 2019 рік ця цифра становила 37037 громадян. Тобто, збільшення кількості громадян, що звернулись на 10933 людини.

З метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19, та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особисті прийоми громадян, на час карантину, були обмежені. Так, на особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 247 звернень, це становить 1,7% від загальної кількості, в 2019 році – 139 звернень, або 0,7%.

В обласній державній адміністрації працює телефонна «гаряча лінія» за телефонним № 0800 216 433 громадяни мають можливість оперативно отримати роз’яснення на актуальні питання. Окремі звернення розглядають в межах Закону України «Про звернення громадян».

Від органів влади вищого рівня впродовж 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 12011 звернень, або 85,8% від загальної кількості звернень, в 2019 році – 15871 звернення, або 88,0% від загальної кількості.

У зв’язку із епідемічною ситуацією пов’язаною із коронавірусом COVID-19 з початку року до березня місяця проведено 3 засідання комісії з питань розгляду звернень громадян, 3 засідання з питань днів контролю і 17 перевірок районних державних адміністрацій з питань роботи щодо звернень громадян. З часу оголошення епідемічної ситуації коронавірусу COVID-19 до завершення карантину проведення зазначених заходів тимчасово призупинено.

Обласна державна адміністрація також забезпечує організацію висвітлення у засобах масової інформації області відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань, зокрема на власному сайті, в періодичних виданнях, на радіо і телебаченні.

На виконання вимог пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року № 1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості про результати роботи у сфері протидії корупції» в приймальні громадян обласної держаної адміністрації встановлено стенд «Суспільство проти корупції», на якому розміщено нормативно правові акти, довідкова інформація та інформацію про корупційні порушення в області та інше.

Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва облдержадміністрації.