АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про організацію роботи зі зверненнями громадян
в облдержадміністрації за І квартал 2017 року

 

За І квартал 2017 року до облдержадміністрації надійшло 4096 звернень, що на 1762 одиниці менше ніж за відповідний період 2016 року (5858 звернень).
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.
Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:
· питання соціального захисту – 2054 одиниці, або 50,1% від загальної кількості (за І квартал 2016 року - 3930 одиниць, або 67,1%);
· на другому місці питання комунального господарства - 796 одиниць (19,4%) (за відповідний період 2016 року – 576 одиниць, або 9,8%);
· трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 205 одиниць (5,0%) (за І квартал 2016 року – 209 одиниць, або 3,6%);
· четверте місце займають питання аграрної політики і земельних відносин – 204 одиниці, або майже 5,0% (за відповідний період 2016 року – 222 одиниці, або 3,8%);
· праці і заробітної плати – 192 одиниці (4,7%) (за відповідний період 2016року - 134 одиниці, або 2,3%);
· однакові, за кількістю, питання транспорту і зв’язку – 134 одиниці, або 3,3% від загальної кількості (за І квартал 2016 року - 107 одиниць, або 1,8%) та питання житлової політики – 134 одиниці (3,3%) (за відповідний період 2016 року - 92 одиниці, або 1,6%).
Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найбільшу частину займають питання соціального захисту - це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
На другому місці, за кількістю, знаходяться питання комунального господарства, зокрема розчищення доріг від снігу, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж.
Питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК.
Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та здану сільськогосподарську продукцію тощо.
Питання праці та заробітної праці – велика кількість питань цієї галузі викликана реорганізацією деяких установ, що призвело до скорочення робочих місць та заборгованості з виплати заробітної плати.
Протягом І кварталу 2017 року до облдержадміністрації надійшло 63 колективних звернення, або 1,5% від усіх звернень, що на 20 звернень менше ніж за відповідний період 2016 року (83 звернення, або 1,4%).
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
За І квартал 2017року зареєстровано 66 повторних звернення. А за аналогічний період 2016 року їх було 14, тобто їхня кількість зросла в 4,7рази.
1097 одиниць, або 26,8% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2016 року (1778 звернень (30,4%).
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість та якість надання комунальних послуг, розрахунків за здану сільськогосподарську продукцію (молоко, м’ясо) та інше.
За І квартал 2017 року до обласної державної адміністрації звернулось 41536 громадян, а за І квартал 2016 року ця цифра становила 10709 громадян.
На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 33 звернення, це становить 0,8% від загальної кількості (в 2016 році – 54 звернення, або 0,9%).
Від органів влади вищого рівня протягом І кварталу 2017 року до обласної державної адміністрації надійшло 3644 звернень (в 2016 році – 5336), в тому числі.
- Адміністрації Президента України – 90 звернень (за відповідний період 2016 року – 126 звернень);
- Кабінету Міністрів України – 66 звернень + 3463 по урядовій «Гарячій лінії» (за І квартал 2016 року - 75 звернень + 5106 по урядовій «Гарячій лінії);
- Верховної Ради України - 25 звернень (за І квартал 2016 року - 29 звернень).
За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 15 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за відповідний період 2017 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненнях.
За звітний період проведено 3 засідання постійнодіючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування.
Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва облдержадміністрації.