АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про організацію роботи зі зверненнями громадян
в облдержадміністрації за ІІІ квартал 2015 року

За ІІІ квартал 2015 року до облдержадміністрації надійшло 3959 звернень, що на 1360 одиниць, або 35,5% більше ніж за відповідний період 2014 року (2599 звернень).
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.
Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:
· питання соціального захисту – 1862 одиниці, або 47% від загальної кількості (за відповідний період 2014 року - 1149 одиниці або 44,2%);
· на другому місці питання комунального господарства - 744 одиниці (18,8%) (за відповідний період 2014 року - 355 одиниць, або 13,7%);
· трійку найбільш поширених замикають питання аграрної політики і земельних відносин – 306 одиниці, або 7,7% (за відповідний період 2014 року - 213 одиниць, або 8,2%);
· охорони здоров'я – 185 одиниць (4,7%) (за відповідний період 2014 року - 174 одиниць, або 6,7%);
· праці і заробітної плати – 182 одиниці (4,6%) (за відповідний період 2014року - 94 одиниці, або 3,6%);
· питання транспорту і зв’язку – 115 одиниць (2,9%) (за відповідний період 2014 року - 67 одиниць, або 2,6%);
· житлової політики – 82 одиниці (2,1%)(за відповідний період 2014 року - 175 одиниць, або 6,7%);
· питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 81 одиниця (2,0%)(за відповідний період 2014 року - 87 одиниць, або 3,3%).
Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту - це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
На другому місці за кількістю знаходяться питання комунального господарства, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.
Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та здану сільськогосподарську продукцію та інше.
Питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК.
Питання праці та заробітної праці – велика кількість питань цієї галузі викликана реорганізацією деяких установ, що призвело до скорочення робочих місць та заборгованості з виплати заробітної плати.
Протягом ІІІ кварталу 2015 року до облдержадміністрації надійшло 74 колективних звернення, або 1,8% від усіх звернень, що на 14 звернень більше ніж за відповідний період 2014 року (60 звернень, або 2,3%).
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
1128 одиниць, або 28,5% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2014 року (780 звернень (30%).
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість та якість надання комунальних послуг, розрахунків за здану сільськогосподарську продукцію (молоко, м’ясо) та інше.
За ІІІ квартал 2015 року до обласної державної адміністрації звернулось 8286 громадян, а за ІІІ квартал 2014 року ця цифра становила 3899 громадянин. Тобто, збільшення кількості громадян, що звернулись до обласної державної адміністрації більш, як в двічі (3899 чоловік).
На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 73 звернення, це становить 1,8% від загальної кількості (в 2014 році – 132 звернення, або (5,1%)).
За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 13 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
В рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за ІІІ квартал 2015 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненнях.
За звітний період проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування.
Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва облдержадміністрації.