За 2019 рік до облдержадміністрації надійшло 18033 звернення, що на 2513 одиниць, або 14,0% більше ніж за 2018 рік (15520 звернень).

У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.

Найбільш актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:

  • питання соціального захисту – 7109 одиниць, або 39,4% від загальної кількості, за 2018 рік – 7438 одиниць, або 47,9%;
  • на другому місці, за актуальністю, питання комунального господарства - 6133 одиниць, або 34,0% від загальної кількості, за 2018 рік – 2771 одиниця, або 17,8%;
  • трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 1102 одиниці, що складає 6,1% від загальної кількості, за минулий, 2018 рік – 1001 одиниця, або 7,1%;
  • четверте місце, за поширеністю, займають питання аграрної політики і земельних відносин – 956 одиниць, або 5,3% від загальної кількості, за 2018 рік – 885 одиниць, або 5,7%;
  • на п’ятому місці, за актуальністю, питання транспорту і зв’язку – 531 одиниця, або 2,9%, за 2018 рік – 577 одиниць, або 3,7%;
  • наступна категорія, за актуальністю, питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 348 одиниць, або 1,9% від загальної кількості, за 2018 рік - 281 одиниця, або 1,8%.

 

Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту - це питання надання субсидій; отримання соціальних виплат, матеріальної допомоги; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.

На другому місці, за кількістю, знаходяться питання комунального господарства, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.

Трійку найпоширеніших займають питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК тощо.

Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду земельні і майнові паї та здану сільськогосподарську продукцію та інше.

Кількість повторних звернень громадян протягом звітного року зафіксовано 85, за минулий, 2018 рік, їх було 75 одиниць. Для таких звернень громадян розроблені відповідні заходи, для надання додаткових роз’яснень з порушених питань та запобігання виникненню конфліктних ситуацій.

Протягом 2019 року до облдержадміністрації надійшло 220 колективних звернень, або 1,2% від усіх звернень, та на 1 звернення менше ніж за 2018 рік - 221 звернення, або 1,4%.

Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.

3831 одиниць, або 21,2% від усіх звернень, за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни і пенсіонерів, за минулий, 2018 рік таких було 5375 звернень, або 34,6% від загальної кількості звернень громадян що надійшли до облдержадміністрації.

Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання житлових субсидій на оплату комунальних послуг, різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість і якість надання комунальних послуг та інше.

За 2019 рік до обласної державної адміністрації звернулось 37037 громадян, а за 2018 рік ця цифра становила 27860 громадян. Тобто, збільшення кількості громадян, що звернулись до обласної державної адміністрації становить 9177 чоловік.

На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 139 звернень, це становить 0,7% від загальної кількості, в 2018 році –   214 звернень, або 1,4%.

Від органів влади вищого рівня впродовж 2019 року до обласної державної адміністрації надійшло 15871 звернення, або 88,0% від загальної кількості звернень, в 2018 році – 13771 звернення, або 88,7% від загальної кількості.

За звітний період двічі проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в кожній із 27 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.

На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за 2019 рік розглянуто стан виконання доручень керівництва по 12 зверненням. Тематика питань стосувалась соціальних, житлово-комунальних, медичних та супутніх цими питаннями.

За 2019 рік проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання матеріальних допомог та виплати допомоги на лікування тощо.

Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.

На виконання вимог пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року № 1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості про результати роботи у сфері протидії корупції» в приймальні громадян обласної держаної адміністрації встановлено стенд «Суспільство проти корупції», на якому розміщено нормативно правові акти, довідкова інформація та інформацію про корупційні порушення в області та інше.

Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва облдержадміністрації.