АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про організацію роботи зі зверненнями громадян в облдержадміністрації за ІІ квартал 2021 року

За ІІ квартал 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 4118 звернень громадян, що на 1320 одиниць більше ніж за відповідний період 2020 року – 2798 звернень громадян.

Найбільш актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:

соціального захисту – 1517 одиниць, або 36,8% від загальної кількості, за відповідний період 2020 року – 994 одиниць або 35,5%;

комунального господарства – 1180 одиниць, або 28,7%, за відповідний період 2020 року – 740 одиниць, або 26,4%;

охорони здоров'я – 447 одиниць, або 10,8%, за ІІ квартал 2020 року – 296 одиниць, або 10,6%;

аграрної політики і земельних відносин – 266 одиниць, або 6,5%, за відповідний період 2020 року – 189 одиниць, або 6,7%;

транспорту і зв’язку – 115 одиниць, або 2,8% від загальної кількості, за відповідний період 2020 року – 122 одиниці, або 4,4%.

Протягом ІІ кварталу 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 34 колективних звернення громадян (з питань аграрної політики і земельних відносин та транспорту), що складає 0,8% від усіх звернень, за відповідний період 2020 року – 40 одиниць, або 1,4%.

За звітний період цього року надійшло 9 повторних звернень, або 0,2% від усіх звернень, а за ІІ квартал 2020 року – 16, або 0,6% від усіх звернень.

463 одиниці, або 11,2% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення (багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів) за відповідний період 2020 року 562 звернення (20,1%).

За ІІ квартал 2021 року до обласної державної адміністрації звернувся 6851 громадянин, а за ІІ квартал 2020 року ця цифра становила 8970.

З метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19, та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особисті прийоми громадян, на час карантину, були обмежені. Так, за ІІ квартал цього року керівництвом обласної державної адміністрації особисто прийнято лише 10 заявників, це становить 0,2% від загальної кількості. За аналогічний період 2020 року особисто прийнято 10 заявників, що становить 0,6%.

Від органів влади вищого рівня протягом ІІ кварталу 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 3792 звернення (у 2020 році – 2458), зокрема:

Офісу Президента України – 56 звернень, за відповідний період 2020 року – 108;

Кабінету Міністрів України – 18 звернень та 3697 по урядовій «гарячій лінії», за ІІ квартал 2020 року – 23 звернення та 2303 по урядовій «гарячій лінії»;

Верховної Ради України – 21 звернення, за ІІ квартал 2020 року – 24.

Щодо пункту 3 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 слід зазначити, що проведення засідань комісій з питань розгляду звернень громадян тимчасово призупинено у зв’язку із епідемічною ситуацією пов’язаною із коронавірусом COVID-19.

Також інформуємо щодо підпункту 1 пункту 5 вищезгаданого Указу Президента України, проведення перевірок районних державних адміністрацій з питань роботи щодо звернень громадян, у зв’язку із епідемічною ситуацією пов’язаною із коронавірусом COVID-19 тимчасово призупинено.

На виконання підпункту 2 пункту 5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 обласною державною адміністрацією вжито заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних вебсайтах обласної державної адміністрації і її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.

Протягом ІІ кварталу 2021 року місцеві друковані засоби масової інформації, систематично оприлюднювали інформаційні матеріали по роботі із зверненнями громадян, зокрема, аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян, розпорядження Голови обласної державної адміністрації тощо.

Щодо підпункту 3 пункту 5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, у рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян у районних державних адміністраціях, за ІІ квартал 2021 року, у зв’язку із епідемічною ситуацією пов’язаною із коронавірусом COVID-19 тимчасово призупинено.

Фахівцями відділу роботи із зверненнями громадян, відповідно до підпункту 5 пункту 5 вищезазначеного Указу Президента України, аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники, особливо у повторних зверненнях. Передбачено підготовку щоквартальних аналітичних матеріалів із цих питань для керівництва обласної державної адміністрації, що дає змогу виявити причини та вжити заходів щодо розв’язання найбільш актуальних проблем, з якими звертаються мешканці області до місцевих органів влади.

Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва обласної державної адміністрації.