За 2018 рік по зведеному бюджету області (загальний і спеціальний фонди) проведено видатків в сумі 22 920,1 млн.грн, що становить 97,5% плану на рік з врахуванням змін (заплановано 23 499,5 млн.грн.) і збільшились проти 2017 року на 2 835,9 млн.грн, або на 14,1%. З них, проведено видатків розвитку в сумі 3 061,6 млн. грн, що становить 86,2% плану на рік з врахуванням змін (заплановано 3 551,4 млн.грн.), це більше проти 2017 року на 190,4 млн.грн, або на 6,6%.
В першу чергу кошти бюджету спрямовувались на фінансування соціально-культурної сфери: за 2018 рік на зазначені цілі використано 17 542,8 млн.грн. - це 76,5% усіх видатків загального і спеціального фондів. З них на освіту використано 6 657,1 млн.грн. (проти 2017 року збільшення у порівняних умовах на 1 184,6 млн.грн, або на 21,1%), на охорону здоров’я – 3 646,2 млн.грн. (збільшення проти 2017 року на 62,2 млн.грн, або на 1,7%), на соціальний захист та соціальне забезпечення – 6 513,1 млн.грн. (збільшилися на 185,4 млн.грн. або на 2,9%), на культуру – 523,4 млн.грн. (збільшення у порівняних умовах на 72,7 млн.грн, або на 16,1%), на фізкультуру і спорт – 203,0 млн.грн. (збільшення на 42,0 млн.грн. або на 26,1%).
Крім того, за 2018 рік на житлово-комунальне господарство використано 815,8 млн.грн. (проти аналогічного періоду минулого року збільшення на 37,4 млн.грн, або на 4,8%), на будівницто – 1 087,3 млн.грн. (збільшення проти 2017 року на 312,9 млн.грн, або на 40,4%), на утримання та розвиток автомобільних доріг – 1 088,1 млн.грн. (збільшилися проти 2017 року на 713,2 млн.грн. або у 2,9 рази).
Зокрема, за 2018 рік проведено 18 424,1 млн.грн. видатків загального фонду, що становить 97,8% плану на рік з врахуванням змін (заплановано 18 836,1 млн.грн.) і проти 2017 року збільшились на 2 064,7 млн.грн, або на 12,6%.
В основному забезпечено фінансування захищених статей видатків, зокрема повнота та своєчасність виплати заробітної плати з нарахуваннями, розрахунків за спожиті енергоносії, виплат населенню по соціальному забезпеченню (стипендій, пільгових пенсій тощо). Бюджетна дисципліна та якісна фінансова політика в області є запорукою злагодженої діяльності усіх інституцій, що зафіксовано у Плані перспективного розвитку Вінниччини у 2019-2021 роках.
Кредиторська заборгованість по видатках загального фонду по зведеному бюджету області на 31.12.2018 року становила 34,4 млн.грн. і зменшилась проти початку 2018 року на 994,0 млн.грн, у т.ч. по видатках за рахунок соціальних субвенцій з державного бюджету становила 27,7 млн.грн. і зменшилась на 997,6 млн.грн. (в основному по пільгах і субсидіях населенню, що пов’язано з недостатнім виділенням коштів з державного бюджету) та за рахунок власних надходжень місцевих бюджетів та дотацій – 7,2 млн.грн. (збільшилась на 3,7 млн.грн.), з неї по заробітній платі з нарахуваннями - 454,5 тис.грн. (у т.ч. по отг смт Томашпіль – 392,1 тис.грн. та Шаргородському району – 62,3 тис.грн.) та по оплаті енергоносіїв - 1 966,9 тис.грн. (у т.ч. по м.Могилів-Подільський - 1958,7 тис.грн. та Крижопільському району – 8,2 тис.грн.), однак прострочена кредиторська заборгованість із зазначених виплат відсутня.
В ході експертизи районних бюджетів, бюджетів міст обласного значення та бюджетів об'єднаних територіальних громад на 2019 рік, яка проводилась Департаментом фінансів облдержадміністрації, було виявлено порушення рядом вказаних бюджетів частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України, а, зокрема незабезпечення в повному обсязі потреби в коштах на зарплату.
Так, загалом станом на сьогодні зафіксовано незабезпечену бюджетними призначеннями потребу в коштах на оплату праці з нарахуваннями в загальному обсязі майже 135,4 млн.грн, зокрема:
- в освіті – 94,8 млн.грн, з якої 43,9 млн.грн. за рахунок недостатності обсягу освітньої субвенції;
- в охороні здоров’я (заклади вторинного рівня) – 36,7 млн.грн.
Крім того, по окремих бюджетах наявні незабезпечена коштами потреба на зарплату в закладах соціального захисту – 1,9 млн.грн., культури – 1,8 млн.грн., фізкультури і спорту – близько 0,2 млн.грн.
Найбільші суми незабезпеченості мають районні бюджети:
- Калинівського району – 18,5 млн.грн.;
- Козятинського – 14,1 млн.грн.;
- Тиврівського – 12,6 млн.грн.;
- Барського – 12,1 млн.грн.;
- Хмільницького – 11,3 млн.грн.
Від 7 до 9,5 млн.грн. незабезпеченість в районних бюджетах Жмеринського (7,1 млн.грн.), Шаргородського (8,6), Томашпільського (8,6), Іллінецького (9,4 млн.грн.) районів.
Від 2 до 5 млн.грн. – Оратівський райбюджет (2,0 млн.грн.), Немирівський (2,5), Крижопільський (2,8), Тульчинський (4,0), Піщанський (4,1), Тростянецький (4,3), Ямпільський (5,0 млн.грн.).
Від 300 тис.грн. до 2 млн.грн. мають незабезпеченість бюджети 6 об’єднаних територіальних громад та місто Жмеринка.
Отже, за результатами експертизи місцевих бюджетів на 2019 рік виявлено незабезпечену потребу в коштах на оплату праці з нарахуваннями по 23 бюджетах (16 районних бюджетів, 1 бюджет міста обласного значення та 6 бюджетів об'єднаних територіальних громад).