Укр  Рус  Eng

  • Звернення громадян
  • Мапа сайту
  • Контактна інформація

Вінницька
обласна державна адміністрація
Вінницька обласна державна адміністраціяВінницька обласна державна адміністрація

Офіційний веб-сайт

19 січня 2021

Template2

  • ОДА
    • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
    • Нормативно-правові документи
    • Органи влади
    • Керівництво
    • Функції та повноваження ОДА
    • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
    • Стажування молоді
    • Звернення громадян
    • Внутрішній аудит
    • Організаційна структура облдержадміністрації
    • Контактна інформація
  • Про коронавірус
  • Анонси подій
  • Новини та оголошення
    • Останні новини
    • Топ новини
    • Новини РДА
    • Оголошення
    • Вітання
    • Фотогалерея
    • Відеогалерея
  • Громадянське суспільство
    • Механізми та процедури
    • Консультації з громадськістю
      • Нормативно-правова база
      • Електронні консультації
      • Відповідальні особи за організацію та проведення консультацій з громадськістю
      • План проведення консультацій
      • Анонси консультацій
      • Публічне громадське обговорення
      • Звіти за результатами обговорення
      • Публічні звіти органів виконавчої влади
    • Громадська рада
    • Громадська експертиза
    • Діяльність інститутів громадянського суспільства Вінниччини
    • Координаційна рада
    • Нормативно-правові акти
    • Інститути громадянського суспільства Вінниччини
    • Оголошення для інститутів громадянського суспільства
    • Фінансова підтримка інститутів громадянського суспільства
    • «Проект «Місця пам'яті Української революції 1917-1921 років»
    • Обласна комісія з реабілітації
    • Платформа розвитку громадянського суспільства "NGO:VIN_UA"
    • Сприяння розвитку електронної демократії на Вінниччині
    • Інше
  • Економіка, інвестиції
    • Аналітика
    • Регіональні програми розвитку
    • Проекти регіональних програм розвитку
    • Засідання регіональної комісії
    • Звіти з виконання стратегій
    • Міжнародне співробітництво
    • Європейська інтеграція
    • Субпроект Світового банку
    • Інвесторам
    • Державні закупівлі
    • Регуляторна діяльність
    • Співробітництво з НАТО
    • Територіальна тристороння соціально-економічна рада
    • Природоохоронні заходи
  • Публічна інформація
    • Доступ до публічної інформації
    • Публічні документи та звіти
    • Набори відкритих даних
  • Більше
    • Велике будівництво
    • Благодійна (гуманітарна) допомога
      • Новини
      • Робоча група з питань гуманітарної допомоги
    • Адміністративні послуги
    • Суб'єктам господарювання
    • Гендерна політика
    • Деінституціалізація
    • Бюджетний запит та бюджетна програма
    • Очищення влади
    • Запобігання проявам корупції
    • Книговидання
    • Доступність об'єктів фізичного оточення до потреб осіб з інвалідністю
    • Про область
      • Вінниччина - перлина Поділля
      • Вінниччина. Є що сказати
      • Вінниччина туристична
      • Політична палітра Вінниччини
      • ЗМІ Вінниччини
      • Вінничани в історії
      • Українські традиції на Поділлі
  1. Головна
  2. Новини та оголошення
  3. Останні новини
  4. Як поділити повноваження, майно і фінанси, - Сергій Борзов про прийняття законопроекту 3651-д
Останні новини
17 листопада 2020

Як поділити повноваження, майно і фінанси, - Сергій Борзов про прийняття законопроекту 3651-д

Сьогодні Верховною Радою України прийнято законопроект 3651-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій.

На важливості ухвалення зазначеного законопроекту акцентував увагу голова ОДА Сергій Борзов, зокрема зазначивши: «Сьогодні парламент зробив те, на що чекали усі громади. Закон 3651-д дозволить уникнути правового хаосу: як поділити повноваження, майно і фінанси. Без нього більшість з рад не змогли б провести перші сесії, бо автоматично припиняються повноваження депутатів та голів попередніх рад. Виникає питання повноважень та правонаступництва. Наразі нерозуміння на місцях системи управління територією у зв’язку із адмінреформою - всі чекаємо повноцінної трансформації системи».

Також очільник регіону зазначає, що постануть питання після ліквідації існуючих районних рад як юридичних осіб та, відповідно, поділ майна між громадами. Зокрема, якщо були в одному районі, а у майбутньому будуть у складі двох різних (наприклад, Іллінецька громада - у Вінницькому районі, Дашівська громада - у Гайсинському районі).

Сергій Борзов переконаний, що потрібен цілісний процес реорганізації рад, бюджетного процесу на всіх рівнях, узгоджених дій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування – із мінімізацією ризиків несвоєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, безперервності процесів надання послуг населення, зокрема діяльності закладів освіти та медицини.

Центри впливу при децентралізації: в очікуванні розмежування повноважень органів місцевого самоврядування.

«Для більшості громад Вінниччини вибори закінчились. Треба вчитись жити по-новому. – коментує Сергій Борзов, - Відтепер органи місцевого самоврядування в громадах самостійно приймають рішення, мають власні бюджети, повністю відповідають за надання базових послуг своїм мешканцям і за розвиток громади… І мають самостійно визначати проблеми і шукати шляхи їх вирішення».

Шлях децентралізації

За результатами всеукраїнського соціологічного дослідження «Децентралізація та реформа місцевого самоврядування», проведеного у вересні 2020 року, 59% українців вважають потрібною децентралізацію; 87% вважають, що необхідно встановити державний нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування. 92-93% вважають, що необхідно достроково припиняти повноваження місцевої влади чи голови у разі бездіяльності або ухвалення рішень, які можуть негативно вплинути на громаду або загрожують територіальній цілісності країни.

«Добре, що в 2014 році була політична воля розпочати реформу, та повинна бути й політична відповідальність, щоб її завершити. Але тоді її не вистачило. При передачі фінансів і повноважень на місця, паралельно потрібно було б передбачити нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування і за дотриманням прав та свобод громадян. Попередній механізм, за яким загальний нагляд за рішеннями місцевої влади здійснювала прокуратура, було скасовано, а новий не запровадили. В результаті, Україна – єдина європейська країна, де немає системи контролю за рішеннями органів місцевого самоврядування. Виправляють ці помилки тільки зараз», - зазначив керівник ОДА.

22 роки Україна йшла до реформи

Прибалтійські країни, які теж отримали в спадок управління пострадянської системи, розпочали децентралізацію в 1998 році та завершили її за 11 років. В нас же робили крок вперед і два назад.

У 1998 році затвердили першу Концепцію адміністративної реформи в Україні. Але далі справа тоді не пішла.

Наступною спробою стала реформа віце-прем’єра Романа Безсмертного в 2005 році. «Якщо не проведемо територіальну реформу, країна приречена на ковиляння у цивілізаційному процесі», - говорив Безсмертний. Однак, тоді негативний суспільний резонанс не дав її впровадити.

Ініціативи були не тільки з центру, а й з місць. У 2011 році на Вінниччині затвердили Концепцію реформування місцевого самоврядування (https://bit.ly/3lDDoE8 ). В основі якої досвід проведення реформи в Польщі. Документ був схвалений як базовий для проведення реформи. Не впровадили - не вистачило «політичної волі» керівництва країни.

Черговий етап реалізації реформ розпочався за прем’єра Арсенія Яценюка і віце-прем’єра Володимира Гройсмана - 1 квітня 2014 року (https://bit.ly/2KeImJT). Концепція передбачала збереження трирівневої організації влади; утворити більші за розмірами «об’єднані територіальні громади» та передати їм управління значною частиною базових послуг з одночасним забезпеченням бюджетної самостійності; утворити виконкоми районних та обласних рад, які будуть управляти відповідними функціями. Реалізацію концепції було заплановано на 2014 (перший етап) та 2015-2017 (другий етап) роки. Але і цього разу не реалізували до кінця.

Вирішили проводити об’єднання громад в добровільний спосіб, за прикладом країн Прибалтики. В лютому 2015 року схвалили Закон про добровільне об’єднання територіальних громад та Методику формування спроможних громад (https://bit.ly/38JHJ4Z ).

Але бачення держави, висловлене в Методиці, та бачення громад часто відрізнялись. Багато обласних державних адміністрацій, в тому числі і Вінницька, розробляли Перспективний план формування громад з пріоритетом на створення мінімально можливої кількості громад в області. Першим проектом Перспективного плану було передбачено створення 59 ОТГ. Проведена громадська експертиза виявила низку порушень цього проекту – від відсутності проведених консультацій з громадами до порушення вимог Методики (https://bit.ly/35sUXRH ). В результаті, керівництво ОДА у 2016 році вносить зміни до проекту Перспективного плану.

Громади ж часто хотіли об’єднуватись в тому форматі, який вважали за доцільне і про який вдавалось домовитись між собою. Часто новоутворені ОТГ були досить невеликими, але їм вдавалось показувати досить непогані результати самостійної роботи, а мешканці відчули переваги децентралізації.

У грудні 2019 року голова Вінницької облдержадміністрації Владислав Скальський підписує проект Перспективного плану, яким передбачено створення 63 ОТГ в області і 5 травня 2020 року документ затверджує Кабмін (https://bit.ly/3lzo0IY ). Планом було передбачено фактичну ліквідацію 11 вже існуючих ОТГ шляхом приєднання до інших громад. Після цього облдержадміністрація отримує 12 судових позовів з вимогою громад змінити Перспективний план і забезпечити їх подальше самостійне функціонування . В семи позовах суд задовольнив вимоги громад, п’ять ще чекають рішення. Такими є результати роботи ОДА під керівництвом «технократів».

Проведені 25 жовтня 2020 року місцеві вибори завершили формування нового адміністративно-територіального устрою країни на рівні громад та районів. Фактично, лише зараз створені всі передумови для проведення справжньої децентралізації, коли всім без винятку громадам буде передано максимум повноважень і відповідних ресурсів. Прийнятий в другому читанні законопроект №3651-д врегулює правонаступництво органів місцевого самоврядування громад і районів, питання розмежування майна спільної комунальної власності громад району. А також нові редакції законів про місцеве самоврядування та про місцеві державні адміністрації (№4298), який структурує повноваження місцевих держадміністрацій. Передбачається, що місцеві адміністрації виконуватимуть три основні функції: координуватимуть діяльність територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, забезпечуватимуть законність на території та здійснюватимуть функції виконавчого органу обласних та районних рад (до внесення відповідних змін до Конституції).

«Сьогодні без політиканства і популізму треба разом ефективно працювати. У мене таке саме прагнення до об'єднання суспільства і пошуку спільного знаменника, як в Президента України Володимира Зеленського. Треба припиняти риторику розбрату і протистояння, яку почали використовувати деякі політичні сили. Місцеві вибори продемонстрували, що для українців на заході і на сході, на півночі і на півдні країни найважливіше - це добробут свого краю і створення комфортних умов життя, а не політичні маніпуляції та штучне протиставлення. Нам разом треба жити. Без права на помилки», - резюмував Сергій Борзов.

  • Click to enlarge image 125926290_174385757652492_4047607074376309311_n.jpg
  • Click to enlarge image 125970535_174385777652490_6579271751127028833_o.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
http://vin.gov.ua/news/ostanni-novyny/31686-yak-podilyty-povnovazhennia-maino-i-finansy-serhii-borzov-pro-pryiniattia-zakonoproektu-3651-d#sigFreeId34dc6df7b8

Tags: Фотогалерея
Адміністративні послуги

Підписатись на новини

Портал державних послуг

Система електронних звернень

 

"Гаряча лінія" Голови обласної державної адміністрації з питань запобігання та виявлення корупції 
тел.: (0432) 65-17-61
e-mail: stop_korupcia@vin.gov.ua

Повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції»

Облдержадміністрація

  • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
  • Нормативно-правові документи
  • Органи влади
  • Керівництво
  • Функції та повноваження ОДА
  • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
  • Стажування молоді
  • Звернення громадян
  • Внутрішній аудит
  • Організаційна структура облдержадміністрації
  • Контактна інформація

Про область

  • Велике будівництво
  • Благодійна (гуманітарна) допомога
  • Адміністративні послуги
  • Суб'єктам господарювання
  • Гендерна політика
  • Деінституціалізація
  • Бюджетний запит та бюджетна програма
  • Очищення влади
  • Запобігання проявам корупції
  • Книговидання
  • Доступність об'єктів фізичного оточення до потреб осіб з інвалідністю
  • Про область

Економіка та інвестиції

  • Аналітика
  • Регіональні програми розвитку
  • Проекти регіональних програм розвитку
  • Засідання регіональної комісії
  • Звіти з виконання стратегій
  • Міжнародне співробітництво
  • Європейська інтеграція
  • Субпроект Світового банку
  • Інвесторам
  • Державні закупівлі
  • Регуляторна діяльність
  • Співробітництво з НАТО
  • Територіальна тристороння соціально-економічна рада
  • Природоохоронні заходи

Адміністративні послуги

  • Велике будівництво
  • Благодійна (гуманітарна) допомога
  • Адміністративні послуги
  • Суб'єктам господарювання
  • Гендерна політика
  • Деінституціалізація
  • Бюджетний запит та бюджетна програма
  • Очищення влади
  • Запобігання проявам корупції
  • Книговидання
  • Доступність об'єктів фізичного оточення до потреб осіб з інвалідністю
  • Про область

Публічна інформація

  • Доступ до публічної інформації
  • Публічні документи та звіти
  • Набори відкритих даних

Новини

  • Останні новини
  • Топ новини
  • Новини РДА
  • Оголошення
  • Вітання
  • Фотогалерея
  • Відеогалерея

Громадянське суспільство

  • Механізми та процедури
  • Консультації з громадськістю
  • Громадська рада
  • Громадська експертиза
  • Діяльність інститутів громадянського суспільства Вінниччини
  • Координаційна рада
  • Нормативно-правові акти
  • Інститути громадянського суспільства Вінниччини
  • Оголошення для інститутів громадянського суспільства
  • Фінансова підтримка інститутів громадянського суспільства
  • «Проект «Місця пам'яті Української революції 1917-1921 років»
  • Обласна комісія з реабілітації
  • Платформа розвитку громадянського суспільства "NGO:VIN_UA"
  • Сприяння розвитку електронної демократії на Вінниччині
  • Інше

Більше

  • Велике будівництво
  • Благодійна (гуманітарна) допомога
  • Адміністративні послуги
  • Суб'єктам господарювання
  • Гендерна політика
  • Деінституціалізація
  • Бюджетний запит та бюджетна програма
  • Очищення влади
  • Запобігання проявам корупції
  • Книговидання
  • Доступність об'єктів фізичного оточення до потреб осіб з інвалідністю
  • Про область

© Вінницька обласна державна адміністрація.

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, якщо не зазначено інше

21050 м. Вінниця вул. Соборна 70 Тел. 0 800 216 433, Факс (0432) 59-21-10, Тел. канцелярії (0432) 65-17-14,

email: oda@vin.gov.ua

Технічний супровід: Управління інформаційних технологій апарату облдержадміністрації (0432) 65-17-35 support@vin.gov.ua
Відповідальні за зміст сторінок веб-порталу облдержадміністрації: структурні підрозділи облдержадміністрації, районні державні адміністрації, територіальні підрозділи міністерств у Вінницькій області, веб-сторінки яких розміщені на цьому порталі. Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові зазначення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Вінницької облдержадміністрації www.vin.gov.ua.

  • ОДА
    • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
    • Нормативно-правові документи
    • Органи влади
    • Керівництво
    • Функції та повноваження ОДА
    • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
    • Стажування молоді
    • Звернення громадян
    • Внутрішній аудит
    • Організаційна структура облдержадміністрації
    • Контактна інформація
  • Про коронавірус
  • Анонси подій
  • Новини та оголошення
    • Останні новини
    • Топ новини
    • Новини РДА
    • Оголошення
    • Вітання
    • Фотогалерея
    • Відеогалерея
  • Громадянське суспільство
    • Механізми та процедури
    • Консультації з громадськістю
      • Нормативно-правова база
      • Електронні консультації
      • Відповідальні особи за організацію та проведення консультацій з громадськістю
      • План проведення консультацій
      • Анонси консультацій
      • Публічне громадське обговорення
      • Звіти за результатами обговорення
      • Публічні звіти органів виконавчої влади
    • Громадська рада
    • Громадська експертиза
    • Діяльність інститутів громадянського суспільства Вінниччини
    • Координаційна рада
    • Нормативно-правові акти
    • Інститути громадянського суспільства Вінниччини
    • Оголошення для інститутів громадянського суспільства
    • Фінансова підтримка інститутів громадянського суспільства
    • «Проект «Місця пам'яті Української революції 1917-1921 років»
    • Обласна комісія з реабілітації
    • Платформа розвитку громадянського суспільства "NGO:VIN_UA"
    • Сприяння розвитку електронної демократії на Вінниччині
    • Інше
  • Економіка, інвестиції
    • Аналітика
    • Регіональні програми розвитку
    • Проекти регіональних програм розвитку
    • Засідання регіональної комісії
    • Звіти з виконання стратегій
    • Міжнародне співробітництво
    • Європейська інтеграція
    • Субпроект Світового банку
    • Інвесторам
    • Державні закупівлі
    • Регуляторна діяльність
    • Співробітництво з НАТО
    • Територіальна тристороння соціально-економічна рада
    • Природоохоронні заходи
  • Публічна інформація
    • Доступ до публічної інформації
    • Публічні документи та звіти
    • Набори відкритих даних
  • Більше
    • Велике будівництво
    • Благодійна (гуманітарна) допомога
      • Новини
      • Робоча група з питань гуманітарної допомоги
    • Адміністративні послуги
    • Суб'єктам господарювання
    • Гендерна політика
    • Деінституціалізація
    • Бюджетний запит та бюджетна програма
    • Очищення влади
    • Запобігання проявам корупції
    • Книговидання
    • Доступність об'єктів фізичного оточення до потреб осіб з інвалідністю
    • Про область
      • Вінниччина - перлина Поділля
      • Вінниччина. Є що сказати
      • Вінниччина туристична
      • Політична палітра Вінниччини
      • ЗМІ Вінниччини
      • Вінничани в історії
      • Українські традиції на Поділлі
  • Звернення громадян
  • Мапа сайту
  • Контактна інформація