Про це зазначив заступник Міністра розвитку громад та територій України В'ячеслав Негода під час онлайн-конференції «Досягнення та виклики у сфері адміністративних послуг 2020-2021», організованої напрямом з покращення якості надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з Європою.
За рік покрити усю територію країни доступними та якісними адміністративними послугами – це реально, коли громади мають бажання, спроможність, підтримку державної влади та міжнародних партнерів. У новостворених громад усе це є. Отже маємо підстави сподіватися, що вже до кінця наступного року голови та депутати новостворених сільських, селищних та міських рад виправдають очікування виборців і налагодять систему надання якісних і доступних адміністративних та інших послуг у своїх громадах.
Від Вінниччини в обласній студії участь у нараді взяли: заступник голови ОДА Сергій Здітовецький та керівники профільних департаментів і служб.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у новостворених територіальних громадах скликаються та відбуваються перші сесії місцевих рад, на яких набувають повноваження новообрані ради. Отже на нараді розглядались окремі питання організації діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій, згідно з Порядком, який врегульовує питання правонаступництва комунального і державного майна.
Нагадаємо, що 25 жовтня поточного року відбулися перші місцеві вибори на новій територіальній основі громад і районів. На сьогодні у Вінницькій області утворено шість районів та сформовано 63 новостворених територіальних громади, що об’єднали 707 місцевих рад, які матимуть однакові повноваження та ресурсне забезпечення (площа об’єднаних територіальних громад становить 26,5 тис км2, населення в об’єднаних територіальних громадах – 1 545,4 тис осіб).
«Місцеві лідери, які думають про своє політичне майбутнє, прагнуть створити у своїй громаді сучасний ЦНАП. І це зрозуміло,- зауважив В'ячеслав Негода.- Дослідження, яке ми проводимо з нашими міжнародними партнерами, показують, що в тих громадах, де створили центр надання адміністративних послуг, ставлення людей до місцевої влади набагато краще, ніж в тих, де ЦНАП так і не з’явився. Стимулює органи місцевого самоврядування надавати якісні адміністративні послуги і нове законодавство, а також бажання Уряду усіляко сприяти їм у розбудові сучасних сервісів».
Міністр також нагадав, що досвід об’єднаних громад, які працювали в Україні у 2019-2020 роках, доводить – шляхів розвитку адміністративних послуг достатньо. Для невеликих громад - це механізм співробітництва у створенні і роботі ЦНАП. Для великих за площею – створення мобільних ЦНАП, організація віддалених робочих місць адміністраторів ЦНАП, наділення сільських старост функціями адміністраторів…
«Зараз постало питання передачі ЦНАП від райдержадміністрацій до органів місцевого самоврядування. Процес передачі майна з державної у комунальну власність може бути проблематичним і тривалим. Але є варіант, коли громада використовує приміщення і оснащення ЦНАП при РДА за договором, без передачі майна. Вважаю, що цей підхід деякі громади могли б використати, хоча б як тимчасовий», - сказав В'ячеслав Негода.
За його словами, переважна більшість з новостворених громад є спроможними. «І важливо, щоб ті більше ніж 700 громад, де ще немає сучасного центру надання адміністративних послуг, вже зараз усвідомили, що створення ЦНАП – це першочергова задача. Це послуга, яка обов’язково має бути у кожній громаді. Від цього залежить і політичний успіх місцевої влади, і успіх громади, і розвиток країни загалом», - зазначив заступник Міністра.