Рекордне фінансування отримала дорожня галузь за роки незалежності України у рамках президентської програми «Велике будівництво. Проте, брак коштів у Державному дорожньому фонді не дає можливості одночасно відновити мережу автомобільних доріг. Мова, зокрема, про ті, які знаходяться в аварійному стані та пролягають поряд або через територію села (селища).
Враховуючи вищесказане, Голова облдержадміністрації Сергій Борзов зазначив: «Під час форуму «Удосконалення структури управління автомобільними дорогами місцевого значення» успішним досвідом поділилась Полтавська область. Там залучили кошти об’єднаних територіальних громад на умовах співфінансування у долях участі 50/50: у 2020 році – 120 млн грн для спільного утримання доріг загального користування місцевого значення у громадах області, їх ремонт та розвиток мережі, проведення заходів із безпеки руху та благоустрою смуг відведення».
Для порівняння: у 2020 році Служба місцевих автомобільних доріг у Вінницькій області ліквідувала вибоїни та ямковість на 358 дорогах області загальною протяжністю 3240 км. Роботи виконані за рахунок коштів Державного дорожнього фонду – 370,0 млн. грн та додатково залучених коштів місцевих бюджетів – 19,2 млн. гривень. Торік підприємство уклало 67 договорів з органами місцевого самоврядування.
162,5 млн. грн. з коштів Державного дорожнього фонду виділено у 2021 році році. Це лише 44 % фінансування, порівняно із минулорічним.
13,44% надходжень від акцизного податку на пальне сьогодні зараховують у бюджет громад - це саме ті кошти, які громади можуть та повинні залучати до відновлення автомобільних шляхів.
У квітні поточного року АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» розпочне проводити комплекс робіт з експлуатаційного утримання та поточного дрібного ремонту першочергово на дорогах загального користування місцевого значення тих територіальних громад, які уклали Договір про виділення коштів.
Громади, які беруть участь у фінансуванні ремонтів місцевих доріг:
- Якушинецька сільська рада – 3 500 000,00 грн;
- Погребищенська міська рада – 2 400 000,00 грн;
- Тульчинська міська рада – 2 200 000,00 грн;
- Бершадська міська рада – 2 000 000,00 грн;
- Джулинська сільська рада – 1 600 000,00 грн;
- Мурованокуриловецька селищна рада – 1 200 000,00 грн;
- Махнівська сільська рада – 1 200 000,00 грн;
- Іванівська сільська рада – 1 000 000,00 грн;
- Козятинська міська рада – 1 000 000,00 грн;
- Крижопільська селищна рада – 935 000,00 грн;
- Краснопільська сільська рада – 800 000,00 грн;
- Глуховецька селищна рада – 600 000,00 грн;
- Барська міська рада – 500 000,00 грн;
- Северинівська сільська рада – 500 000,00 грн;
- Літинська селищна рада – 375 000,00 грн;
- Бабчинецька сільська рада – 300 000,00 грн;
- Дашівська сільська рада – 300 000,00 грн;
- Самгородська сільська рада – 300 000,00 грн;
- Липовецька міська рада – 250 000,00 грн;
- Тростянецька селищна рада – 250 000,00 грн;
ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Вінницькій області» також бере на себе зобов’язання щодо виділення коштів в сумах не менше, чим виділено територіальними громадами на відновлення місцевих доріг.
«Водночас такі великі громади, як Хмільник, Гнівань, Вінниця, Теплик, Жмеринка, Вороновиця, Шаргород, Ямпіль, Калинівка, Томашпіль, Шпиків, Піщанка, Гайсин, Уланівка, Мурафа, Городківка, Вендичани взагалі не подали пропозиції щодо співпраці. Зрозуміло, що це значно ускладнить процес експлуатаційного утримання автомобільних доріг, які знаходяться в аварійному стані»,- зазначив голова ОДА.
Очільник області наголосив, що громадам необхідно долучатися до співпраці з обласною Службою автомобільних доріг, потрібно акумулювати усі ресурси та можливості.
«Тільки разом зможемо змінити вбиті дороги місцевого значення Вінниччини на дороги європейського зразка»,- підсумував Сергій Борзов.