Сьогодні, 1 грудня, Голова ОДА Сергій Борзов разом з керівником із розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації Мстиславом Баніком відвідав пункт Команди підтримки Дії у Вінниці.
Фахівці Мінцифри, спільно з регіональними командами цифровізації, відкривають пункти допомоги з отримання СOVID-сертифікатів в усіх куточках країни. На Вінниччині перший такий пункт розмістився в Центрі масової вакцинації, який працює в адмінбудинку «Книжка».
Під час спільного брифінгу очільник Вінниччини зазначив, що центри підтримки Дії, окрім «Книжки», працюватимуть у торгівельних центрах МегаМолл та МагіГранд. А також до кінця тижня буде відкрито такий центр у м. Могилів-Подільський. Голова ОДА також зауважив, що наразі ведеться робота над тим, щоб в існуючих 44 ЦНАПах могли консультувати населення з питання отримання сертифікату про вакцинацію.
Принагідно Голова ОДА зазначив, що з понеділка почали діяти нові карантинні правила: «Так із 6 грудня жовтий Covid-сертифікат буде діяти 30 днів, це означає що людина щепилася однією вакциною, а до цього термін був 120 днів. Зелений сертифікат свідчить про те, що людина отримала дві вакцини, тобто повний курс вакцинації від Covid-19».
Загалом про ситуацію із захворюваністю на коронавірус Сергій Борзов повідомив наступне: «На сьогоднішній день у Вінницькій області вакциновано 940 тисяч людей, із них дві дози щеплення отримали 412 тисяч».
Керівник з розвитку електронних послуг у Міністерстві цифрової трансформації Мстислав Банік зауважив: «В Україні загалом діє близько 900 точок Команд підтримки. Деякі з них – це точки у центрах масової вакцинації населення, як тут у Вінниці. Окремі точки розгорнуті в ЦНАПах, причому все більше центрів надання адміністративних послуг долучаються до розгортання роботи Команд підтримки Дії, де місцеві мешканці можуть отримати необхідні консультації. Також Центри підтримки працюють в наших офісах Дії в різних куточках України. Зауважу, що я дуже задоволений тим, як налаштована робота команди у м. Вінниці. Безперечно, хотілося б, щоб усі медичні системи працювали над проектом і витримували навантаження із внесенням даних».
Він також додав, що багато труднощів із генерацією ковід-сертифіката виникає у зв’язку із недостатнім рівнем цифрових навичок громадян, тож команда підтримки Дії ознайомлюватиме відвідувачів із самим додатком «Дія» та його функціями.
Всім бажаючим надаватиметься інформація про види СOVID-сертифікатів та як їх отримати на порталі та в застосунку Дія. Куди звернутись і які дані перевірити, щоб сертифікат згенерувався, визначити помилку генерування сертифіката. Також представники Команди Дії розкажуть, що робити, щоб продовжити термін дії сертифіката з пів року до 365 днів. Допоможуть увійти на потал Дія отримати КЕП для входу.
Іноді трапляється проблема, коли ковід-сертифікат не відображається у додатку. Як пояснив Мстислав Банік, це може бути пов’язано із некоректним внесенням даних про пацієнта ЄСОЗ або ж порушенням роботи системи. В такому разі Команда підтримки Дії підкаже, чи потрібно звертатися до сімейного лікаря для коригування інформації.
Посадовець також повідомив, що громадяни з паспортом-книжечкою теж можуть згенерувати міжнародний ковід-сертифікат у мобільному застосунку «Дія» замість внутрішнього ковід-сертифіката.
Мстислав Банік під час брифінгу анонсував останні напрацювання команди застосунку «Дія». «Зараз ми завершуємо тестування ковід-сертифіката на основі ПЛР-тесту. Ті лабораторії, які вже підключені до електронної системи та відвантажують дані про тести, дозволяють зробити такий ковід-сертифікат, який буде дійсний протягом 72 годин. Також вже близько двох тижнів для громадян доступні сертифікати про одужання. Якщо людина одужала, але їй не вдається створити ковід-сертифікат, то в такому разі треба звернутися до сімейного лікаря, оскільки важливо, щоб у медичній системі було зазначено, що людина хворіла саме на коронавірус», - пояснив Мстислав Банік.
Посадовець також додав: «Ми бачимо, що люди приходять і звертаються до Команди підтримки Дії по допомогу, це свідчить про те, що спільні зусилля Міністерства цифрової трансформації України, обласних державних адміністрацій, волонтерів та усіх дотичних сторін справді допомагають людям».
Радник Голови ОДА Андрій Кавунець детально розповів про Команду підтримки Дії у Вінницькій області.
«На локації працюють два волонтери. Загалом, на сьогодні задіяні до роботи волонтери Вінницького національного медичного університету ім. М.Пирогова. Також до цієї справи долучилися співробітники обласного управління статистики. Волонтери чергуються між собою. Зауважу, що до волонтерів можуть долучитися усі бажаючі, адже Команда Дії постійно проводить навчання для початківців».
Андрій Кавунець зауважив, що у волонтерів Команди Дії налагоджена співпраця з медичними працівниками. «Хочу підкреслити, що волонтери Дії не мають доступу до персональних медичних даних. Вони працюють винятково з Дією або на пристрої отримувача послуг чи через портал Дія, з якого потім виходять. Якщо ми бачимо, що проблема може бути пов’язана з єдиною системою охорони здоров’я, то наші волонтери можуть сконтактувати з реєстраторами – медпрацівниками, які можуть зайти в електронну систему і перевірити дані. Проте вирішення деяких питань потребує звернення до сімейного лікаря або ж до пункту щеплення, де вакцинували людину».
Довідково:
Проєкт запуску пунктів Команди підтримки Дії по всій Україні реалізований Мінцифрою спільно з регіональними командами цифровізації за допомоги «Цифрові, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні» (Проєкт підтримки Дія), який впроваджує ПРООН за підтримки Швеції, та за підтримки Програми EGAP Фонду Східна Європа, що фінансується урядом Швейцарії.