Уряд України цього року виділяє безпрецедентні кошти на будівництво та ремонт доріг, фінансує роботи з підвищення безпеки магістралей, в тому числі за програмою «500-500-1000», і ставить жорстку вимогу не просто освоїти кошти, а реально зміцнити безпековий сегмент на українських автошляхах. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час першого засідання Координаційної ради з питань безпеки руху, утвореної в лютому поточного року.

Глава Уряду навів статистику, за якою щороку в Україні на дорогах гинуть не менше 3,5 тис. людей, травмуються - близько 35 тис. При цьому зберігається тенденція, коли поліпшення якості дорожнього полотна призводить до погіршення дисципліни водіїв та перевізників – передусім, в сегменті швидкісного режиму і перевантаження транспорту.

«Ми створили Координаційну раду з питань безпеки руху. Її завдання - напрацювати державну програму підвищення безпеки дорожнього руху. І показники тут єдині – зменшення кількості ДТП та травмованості, - сказав Володимир Гройсман. – Ми направляємо 47 млрд грн на дороги, вводимо нові стандарти, ми змінили державні будівельні норми. Реалізується програма «500-500-1000» - там є і рух по колу, і острівці безпеки. Це дозволяє зменшити негативні явища. Майже 2,6 млрд направимо виключно на (питання) безпеки. Цього року українці мають відчути, що дороги стали безпечнішими».

Учасники наради обговорили практику застосування нових норм при будівництві доріг, використання світового досвіду, а також питання роботи патрульної поліції – в тому числі, в контексті можливостей використання автоматичних засобів контролю руху.

За пропозицією Глави Уряду, додаткові урядові рішення з означених питань будуть напрацьовані вже найближчими тижнями і ухвалені під час одного з найближчих засідань Уряду.

«Краще ми будемо (якісно) перевіряти (і забезпечувати безпеку руху), аніж люди будуть когось ховати – як ми бачили в Харкові та в інших містах, - сказав Володимир Гройсман. – Питанню доріг в Україні роками не приділяли увагу. Так само, як і проблемі безпеки руху. Маємо змінити ситуацію. Нам треба не витрачати, а інвестувати ресурс аби отримати потрібний ефект».

Прем’єр-міністр також звернув увагу, що підхід Уряду до проблем безпеки руху має міжнародну підтримку. 
«Наразі нам треба швидко напрацювати державну програму. Далі включимо місцеву владу, аби вони на основі нашої програми розробили свої регіональні програми (безпеки руху)», - зазначив Володимир Гройсман.

Довідково
Кабінет Міністрів України в рамках реалізації політики підвищення безпеки дорожнього руху, а також підвищення якості будівництва доріг утворив Координаційну раду з питань безпеки дорожнього руху. Відповідне рішення озвучив Прем’єр-міністр в лютому поточного року. Раду очолив особисто Володимир Гройсман.

Він також провів спеціальну нараду, під час якої окреслив розширення логістичних можливостей держави, підвищення культури пересування дорогами і дав старт реалізації комплексного плану заходів з підвищення безпеки руху в Україні, який враховує плани з будівництва 500 нових кільцевих розв’язок, 500 острівців безпеки та 1000 пішохідних переходів – програмі «500-500-1000». Вона розрахована на три роки і передбачає проектування, будівництво, введенням в експлуатацію доріг з урахуванням безпекових вимог.