У п’ятницю, 26 червня, експерти програми EU4Skills здійснили аналіз роботи Вінницької регіональної ради професійної(професійно-технічної) освіти в ході онлайн зустрічі. Дана програма фінансується ЄС, зокрема, Німеччиною, Фінляндією, Польщею та Естонією.
З 2016 року у Вінницькій області, відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації № 258 від 19.04.2016р., діє консультативно-дорадчий орган – рада професійної освіти (стейкхолдерів), головою якої є заступник голови облдержадміністрації Ігор Івасюк. Засідання відбуваються двічі на рік.
В ході онлайн спілкування експерти високо оцінили діяльність цього органу, який став професійним майданчиком для обговорення та реалізації проєктів, сімбіозом ідей бізнесу, влади та освітян в питаннях підготовки робітничих кадрів.
Генадій Русанов, який очолює польський компонент програми EU4Skills зазначив: «На Вінниччині провели якісний аналіз регіонального ринку праці, що дозволило спрямувати значні кошти на реформування профтехосвіти, а саме модернізувати структуру й обладнання закладів, підвищити престиж робітничих професій».
В свою чергу, експерт Павло Хобзей зупинився на проблемних аспектах, а саме: «До складу Вінницької регіональної ради входить мало представників від бізнесу – лише 24%, а 62% - це освітяни. Заступником голови цієї ради мав би бути також представник від роботодавців».
Відбирати бізнесменів у раду експерт порекомендував за трьома ознаками: тих, хто співпрацює з профтехосвітою, хто представляє флагманів регіональної економіки та тих, хто відчуває гостру потребу в робітничих кадрах.
В.о. директора департаменту освіти і науки ОДА Володимир Буняк, який є заступником голови регіональної ради, звернув увагу експертів на тісну співпрацю ради з регіональною владою, що дозволило впродовж останніх років залучити на Вінниччину чотири міжнародні компанії, які потребують багато робітничих кадрів та надають майданчики для проходження практики учням профтехучилищ. Щоправда, на сьогодні рівень працевлаштування таких дітей складає 86%, тож працювати є над чим. Крім того, відкриті кордони дозволяють вільно переміщуватися робітничим ресурсам з одного боку, а з іншого стимулюють місцевих роботодавців підвищувати рівень оплати праці.
Основними питання, які розглядала рада є :
- погодження регіональної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти області на 2018-2020 роки.
- розгляд та погодження пропозицій щодо регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів та фахівців;
- інтеграція навчально-виробничого процесу з технологіями виробництва у регіоні;
- розвиток державно-приватного партнерства, співпраця з роботодавцями;
- сприяння впровадженню дуальної форми здобуття професійної (професійно-технічної) освіти й навчання на робочому місці;
- надання рекомендацій щодо визначення регіональної політики
- профорієнтація та популяризація професійної (професійно-технічної) освіти, а також створення умов для навчання впродовж життя.