Рятувальники рекомендують встановлювати в квартирах протипожежну сигналізацію і тримати невеликий вогнегасник.
Фахівці ДСНС вважають, що є сенс встановлювати протипожежну сигналізацію в квартирах, адже це - перше, що спрацьовує в разі виникнення пожежі і попереджає людину про НП. Також рекомендується тримати 1-2 літровий вогнегасник. У разі невеликого побутового загоряння - коли спалахнула проводка або страва на плиті пригоріла, його можна легко ліквідувати самостійно.
А ось в офісі вогнегасники, як і пожежна сигналізація, повинні бути обов'язково, причому поряд з оргтехнікою та електричними щитками. «Вогнегасник повинен знаходитися на відстані близько 20 метрів від потенційного джерела загоряння: щиток, принтер і т. д. У вогнегасника є термін придатності, 10 років, але перезаряджати його потрібно кожен рік. Для офісів найкраще вуглекислотний, їм можна гасити проводку, розетку, оргтехніку, навіть якщо вона не знеструмлена. А порошковими і з водою – не можна", - розповідає фахівець з охорони праці.
Також кожен працівник при прийомі на роботу повинен проходити інструктаж з пожежної безпеки, який повинен повторюватися щороку. А на підприємствах і в офісах, де працює понад 25 осіб, створюються добровільні пожежні дружини у відповідності з законом України «Про пожежну безпеку». На об'єктах підвищеної небезпеки – незалежно від кількості співробітників.
Як правильно викликати пожежників
У разі, якщо пожежа все-таки сталася в житловому будинку, квартирі або офісі, краще викликати рятувальників, не сподіваючись на когось іншого. Нехай краще таких викликів буде кілька, ніж жодного. Оператору «101» потрібно повідомити точну адресу, кількість поверхів будівлі, в якій сталася пожежа, на якому поверсі пожежа, яке крило і якщо є можливість - вийти зустріти пожежників.