НАКАЗ
«05» жовтня 2022 року м. Вінниця № 23
Про затвердження Положення
про експертну комісію
Відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1004, (із змінами), Типового положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 19 червня 2013 року №1227/5, зареєстрованого Міністерством юстиції України 25 червня 2013 року №1062/23594 (зі змінами), для організації і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві Департаменту агропромислового розвитку Вінницької обласної військової адміністрації та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії (далі – ЕПК) Державного архіву Вінницької області (далі – ДАВО)
НАКАЗУЮ:
- ЗатвердитиПоложення про експертну комісію Департаменту агропромислового розвитку Вінницької обласної військової адміністрації (підстава написана в преамбулі), що додається.
- 2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора Департаменту – начальника управління прогнозування, бухгалтерського обліку, фінансового та організаційного забезпечення – головного бухгалтера Павлишена В.С.
Директор Департаменту
Олег СІДОРОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ директора Департаменту
агропромислового розвитку
Вінницької обласної
військової адміністрації
від «05» жовтня 2022 р. № 23
ПОЛОЖЕННЯ
про експертну комісію Департаменту агропромислового розвитку Вінницької обласної військової адміністрації
- Відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1004, (із змінами), Типового положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 19 червня 2013 року №1227/5, зареєстрованого Міністерством юстиції України 25 червня 2013 року №1062/23594 (зі змінами), Департамент агропромислового розвитку Вінницької обласної військової адміністрації (далі – Департамент АПР) створює експертну комісію (далі - ЕК) для організації і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві Департаменту АПР та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії (далі – ЕПК) Державного архіву Вінницької області (далі - ДАВО).
- ЕК є постійно діючим органом Департаменту АПР.
- У своїй діяльності ЕК керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства юстиції України, наказами Мінагрополітики України, Державної архівної служби України, розпорядженнями та дорученнями голови Вінницької обласної державної адміністрації, обласної ради, наказами директора Департаменту АПР, Інструкцією з діловодства Департаменту АПР, рішеннями ЕПК ДАВО та цим Положенням.
Щодо експертизи цінності документів, ЕК Департаменту АПР керується:
- «Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств і організацій, із зазначенням строків зберігання», затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 р. №578/5 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 квітня 2012 р. за №571/20884 зі змінами (наказ МЮУ від 07.03.2013 р. №400/5, зареєстрований 12.03.2013 за №390/22922);
- наказами Мінагрополітики України;
- рішеннями, методичними рекомендаціями ЕПК Державного архіву Вінницької області та цим Положенням.
- До складу ЕК, який затверджується директором Департаменту АПР, входять керівники служби діловодства Департаменту АПР, особа, відповідальна за архівний підрозділ, працівники структурних підрозділів Департаменту АПР, а також представники ЕПК Державного архіву Вінницької області (за згодою).
Головою ЕК призначається заступник директора Департаменту АПР, а секретарем – особа, відповідальна за архів.
- 5. Секретар ЕК за рішенням голови забезпечує скликання засідань комісії, складає протоколи, доводить до відома структурних підрозділів Департаменту АПР та окремих осіб рішення комісії, здійснює облік і звітність про проведену роботу, веде документацію ЕК і забезпечує її збереженість.
- ЕК працює відповідно до річного плану, який затверджує директор Департаменту АПР, і звітує перед ним про проведену роботу.
- Завданнями ЕК є організація та проведення спільно зі службою діловодства експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві Департаменту АПР; розгляд питань про долучення до архівних документів спростування недостовірних відомостей про особу, що містяться в таких документах.
- ЕК Департаменту АПР приймає рішення про:
- схвалення та подання до ЕПК ДАВО проектів таких документів:
описи справ постійного зберігання, внесені до Національного архівного фонду (далі - НАФ);
описи справ з кадрових питань (особового складу);
номенклатури справ Департаменту АПР;
інструкції з діловодства Департаменту АПР;
положення про архівний підрозділ та ЕК Департаменту АПР;
акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ;
акти про невиправні пошкодження документів НАФ;
- схвалення і подання до ЕПК ДАВО переліків проектів проблем (тем), науково-технічна документація яких підлягає внесенню до НАФ;
- схвалення описів тривалого (понад 10 років) зберігання, актів про невиправні пошкодження документів тривалого (понад 10 років) зберігання та з кадрових питань (особового складу);
- схвалення номенклатур справ, описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання юридичних осіб, що належать до сфери управління установи та у діяльності яких не утворюються документи НАФ.
- Для виконання покладених на ЕК Департаменту АПР завдань йому надається право:
- контролювати дотримання структурними підрозділами Департаменту АПР, окремими працівниками, відповідальними за організацію документів у діловодстві, установлених вимог щодо розробки номенклатури справ, формування справ, експертизи цінності документів, упорядкування та оформлення документів;
- вимагати від структурних підрозділів Департаменту АПР розшуку відсутніх документів НАФ, документів тривалого (понад 10 років) зберігання, у тому числі документів з кадрових питань (особового складу), та письмових пояснень у випадках втрати цих документів;
- одержувати від структурних підрозділів Департаменту АПР відомості та пропозиції, необхідні для проведення експертизи цінності документів;
- визначати строки зберігання документів, що не передбачені типовими та галузевими переліками видів документів із зазначенням строків їх зберігання, та погоджувати їх з ЕПК ДАВО;
- заслуховувати на засіданнях керівників структурних підрозділів Департаменту АПР про стан підготовки документів до архівного зберігання і забезпечення збереженості документів, про причини втрати документів;
- запрошувати на засідання як консультантів та експертів фахівців структурних підрозділів Департаменту АПР, а в разі необхідності працівників ДАВО;
- інформувати керівництво Департаменту АПР з питань, що входять до компетенції ЕК;
- надавати методичну та практичну допомогу працівникам Департаменту АПР щодо організації роботи з документами та підвищення кваліфікаційного рівня працівників, відповідальних за діловодство;
- здійснювати роботу по контролю за організацією діловодства з укладанням відповідних документів за результатами перевірянь.
- Засідання ЕК Департаменту АПР проводиться не рідше ніж один раз на рік і вважається правоможними, якщо на ньому присутні не менш як дві третини складу її членів.
- Рішення ЕК приймається більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні, оформляється протоколом, який підписують голова і секретар комісії, та набирає чинності з моменту затвердження протоколу засідання ЕК директора Департаменту АПР.
- У разі відмови директора Департаменту АПР затвердити протокол засідання ЕК її голова може звернутися зі скаргою до Центральної експертно-перевірної комісії Державної архівної служби.