АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

про організацію роботи зі зверненнями громадян

в облдержадміністрації  за  ІІІ  квартал  2017  року

 

За ІІІ квартал 2017 року до облдержадміністрації надійшло 3252 звернення, що на 452 одиниці, або 12,2% менше ніж за відповідний період 2016 року (3704 звернень).

У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.

Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період 2017 року це:

  • питання соціального захисту – 1141 одиниця, або 35,1% від загальної кількості (за ІІІ квартал 2016 року – 1845 одиниць, або 49,6%);
  • на другому місці, за актуальністю, питання комунального господарства - 821 одиниця (25,2%) (за відповідний період 2016 року - 594 одиниці, або 15,9%);
  • трійку найбільш поширених замикають питання аграрної політики і земельних відносин – 289 одиниць, або 8,9% (за ІІІ квартал 2016 року - 278 одиниць, або 7,4%);
  • охорони здоров'я – 286 одиниць (8,8%) (за відповідний період 2016 року - 212 одиниць, або 5,7%);
  • питання транспорту і зв’язку – 98 одиниць (3,0%) (за відповідний період 2016року - 150 одиниць, або 4,0%);
  • питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 89 одиниць (2,7%)(за відповідний період 2016року - 88 одиниць, або 2,3%);
  • екології та природних ресурсів - 65 одиниць (2,0%)(за ІІІ квартал 2016року - 35 одиниць, або 0,9%);
  • праці і заробітної плати – 60 одиниць (1,8%) (за ІІІ квартал 2016року - 79 одиниць, або 2,1%);
  • житлової політики – 58 одиниць (1,7%)(за відповідний період 2016 року - 89 одиниць, або 2,4%);
  • діяльності органів місцевого самоврядування – 54 одиниці (1,6%) (за ІІІ квартал 2016року - 25 одиниць, або 0,7%).

Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту - це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.

На другому місці за кількістю знаходяться питання комунального господарства, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.

Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та здану сільськогосподарську продукцію та інше.

Питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК.

Протягом ІІІ кварталу 2017 року до облдержадміністрації надійшло 32 колективних звернення, або близько 1,0% від усіх звернень, що на 31 звернення (майже вдвічі) менше ніж за відповідний період 2016 року (63 звернення, або 1,7%).

Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.

За звітний період 2017 року зафіксовано 45 повторних звернення, а за  ІІІ квартал 2016 року їх не було жодного.

1042 одиниці, або 32,0% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2016 року (1234 звернення (33,3%).

Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість та якість надання комунальних послуг, розрахунків за здану сільськогосподарську продукцію (молоко, м’ясо) та інше.

За ІІІ квартал 2017 року до обласної державної адміністрації звернулось 7267 громадян, а за ІІІ квартал 2016 року ця цифра становила 11179 громадян. Тобто, спостерігається зменшення кількості громадян, що звернулись до обласної державної адміністрації на 3912 чоловік.

На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 44 звернення, це становить 1,3% від загальної кількості (за ІІІ квартал 2016року – 50 звернень, або (1,3%)).

За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 13 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.

На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за ІІІ квартал 2017 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненнях з питань призначення  житлової субсидії на житлово-комунальні послуги, надання матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових проблем тощо.

За звітний період проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування.

Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.

Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва облдержадміністрації.