ПРОЕКТ РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про затвердження Порядку
видачі дозволів на розміщення
зовнішньої реклами поза
межами населених пунктів
Вінницької області
Відповідно до законів України "Про місцеві державні адміністрації", "Про рекламу", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", "Про адміністративні послуги", "Про автомобільні дороги", "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та постанови Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2012 року № 1135 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів" та з метою врегулювання відносин, що виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області.
1. Затвердити Порядок видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області, що додається.
2. Це розпорядження набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника голови облдержадміністрації Гижка А.П.
Голова обласної
державної адміністрації
Валерій КОРОВІЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
Вінницької обласної
державної адміністрації
ПОРЯДОК
видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами
поза межами населених пунктів Вінницької області
І. Загальні положення
1.1. Цей порядок розроблений відповідно до вимог Земельного кодексу, Законів України «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про автомобільні дороги» та «Про дорожній рух», на підставі Типових правилах розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2012 року № 1135.
1.2. Порядок видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області (надалі – Порядок) регулює відносини, що виникають під час розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області.
1.3. Порядок регламентує процедури надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами та процедуру їх переоформлення, анулювання, визначає вимоги до технічного стану, художньо-естетичного вигляду та порядку розміщення рекламних засобів, підстави та порядок здійснення демонтажу розміщених рекламних засобів, а також порядок здійснення контрою за дотриманням положень цього порядку.
1.4. Дія Порядку поширюється на всю територію Вінницької області, що знаходиться поза межами населених пунктів, та є обов'язковим для виконання всіма суб’єктами господарювання, які здійснюють розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області.
1.5. Місце розташування рекламного засобу на землях дорожнього господарства, в смузі відводу автомобільної дороги, має бути попередньо визначене Службою автомобільних доріг у Вінницькій області, з урахуванням програм розвитку доріг та забезпечення безпеки дорожнього руху та технічної можливості використання елементів автодороги.
У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
дозвіл – документ встановленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;
демонтаж – комплекс заходів, які передбачають відокремлення рекламного засобу разом з основою від місця його розміщення, включаючи подальше транспортування на місце зберігання;
заявник – фізична або юридична особа, що звертається до робочого органу із заявою про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами;
зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості;
землі дорожнього господарства – землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:
а) паралельні об'їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючи з'їзди;
б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об'єкти служби дорожнього сервісу;
в) будинки (в тому числі жилі) та споруди дорожньої служби з виробничими базами;
г) захисні насадження.
місце розташування рекламного засобу – площа зовнішньої поверхні споруди, спеціальні тимчасові і стаціонарні конструкції на відкритій місцевості, у межах смуги відведення автомобільних доріг, над проїжджою частиною таких доріг, площа відведеної території на відкритій місцевості, які розташовані поза межами населеного пункту і надаються розповсюджувачеві зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою);
підстава на тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу – договір про право на тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу (далі – договір) – двосторонній договір, укладений між розповсюджувачем зовнішньої реклами та власником місця розташування рекламного засобу або уповноваженим ним органом (особою), згідно з яким розповсюджувачеві зовнішньої реклами на безоплатній основі надається право розмістити рекламний засіб у відповідному місці;
рекламний засіб – тимчасова чи стаціонарна спеціальна конструкція (світлові та несвітлові, наземні та не наземні (повітряні), плоскі та об’ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), яка використовується для доведення реклами до споживача;
робочий орган – Департамент міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької обласної державної адміністрації;
розповсюджувач зовнішньої реклами – особа (юридична або фізична особа-підприємець), яка здійснює розповсюдження зовнішньої реклами рекламними засобами, що належать такій особі на праві власності або переданні їй у користування;
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у законах України «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про автомобільні дороги», Типових правилах розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2012 року № 1135 та інших нормативно-правових актах.
ІІ. Повноваження робочого органу
2.1. Роботу щодо організації діяльності з видачі дозволів проводить робочий орган із залученням представників Укравтодору або власників автомобільних доріг та Головного управління Національної поліції у Вінницькій області, а у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць - за участю органів виконавчої влади, визначених частиною п’ятою статті 24 Закону України «Про охорону культурної спадщини».
2.2. До повноважень робочого органу належать:
2.2.1. Розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами про видачу, переоформлення, видачу дубліката та анулювання дозволів.
2.2.2. Підготовка:
проекту розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації про видачу дозволу, визнання недійсним дозвіл, що був переоформлений, визнання недійсним дозвіл, що був втрачений або пошкоджений, анулювання дозволу;
проекту письмового повідомлення суб’єкту господарювання про відмову у видачі дозволу;
проектів подань Вінницької обласної державної адміністрації до Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) щодо демонтажу рекламних засобів, розміщених з порушенням Типових правил;
2.2.3. Оформлення:
на підставі відповідного розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації дозволів за встановленою формою згідно з додатком до цього Порядку;
дубліката дозволу;
переоформлення дозволу;
анулювання дозволу.
2.2.4. Створення та поповнення інформаційного банку даних.
2.2.5. Інші повноваження відповідно до законодавства.
ІІІ. Організація діяльності з видачі дозволів
3.1. Для одержання дозволу заявник подає у паперовій формі – особисто чи через уповноважену особу (за довіреністю) або надсилає поштою в Центр адміністративних послуг «Прозорий офіс» Вінницької міської ради заяву, у якій повинна міститися така інформація:
для юридичної особи - повне найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;
для фізичної особи - підприємця - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), адреса місця проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному органу доходів і зборів і має відмітку у паспорті) та згода на обробку персональних даних;
про місце розташування рекламного засобу;
про підстави набуття права користування цим місцем та строк такого користування.
3.2. Заявник несе відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві та документах, що додаються до неї.
3.3. Розміщення зовнішньої реклами на територіях і спорудах здійснюється за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників і типології елементів місцевого середовища.
3.4. Робочий орган протягом 10 робочих днів з дня одержання від адміністратора заяви про видачу дозволу, оформляє дозвіл або письмове повідомлення суб'єкту господарювання про відмову у видачі дозволу і передає їх протягом одного робочого дня адміністратору.
3.5. У процесі видачі дозволів забороняється проведення конкурсів.
3.6. Справляння плати за видачу (переоформлення, видачу дубліката, анулювання) дозволів забороняється.
3.7. Під час видачі дозволу втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами забороняється. Однак, рекламні конструкції, що розміщується в смузі відводу однієї автомобільної дороги, повинні мати однотипний вигляд, для поліпшення візуального сприйняття учасниками дорожнього руху.
3.8. У разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг дозвіл оформляється робочим органом за участю Укравтодору (його територіального органу) або власників автомобільних доріг та Національної поліції України (її територіального органу), а у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць - за участю органів виконавчої влади, визначених частиною п’ятою статті 24 Закону України „Про охорону культурної спадщини ”.
3.9. Оформлення видачі дозволу здійснюється робочим органом згідно з додатком без залучення заявника у межах строку видачі дозволу.
3.10. У разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг, на пам’ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць робочий орган не пізніше дня, наступного за днем одержання заяви від заявника, надсилає її копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, зазначеним у п. 3.7. цього Порядку, та встановлює строк розгляду зазначених документів, але не менше трьох днів.
3.11. За результатами розгляду документації, надісланої робочим органом, який видає дозвіл, органи, зазначені у п. 3.7. цього Порядку, надають погодження, які у паперовому або електронному вигляді надсилають до робочого органу.
3.12. У разі ненадання органами, зазначеними в п. 3.7. цього Порядку, погодження протягом встановленого строку, вважається, що дозвіл оформлено за участю відповідного органу.
3.13. У разі прийняття розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації про видачу дозволу, робочий орган оформлює два автентичних оригінали дозволів, один з яких видається заявнику через адміністратора, другий зберігається робочим органом для обліку та контролю.
Дозвіл видається на строк, передбачений договором і який зазначено у заяві розповсюджувача зовнішньої реклами.
3.14. Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється Вінницькою обласною державною адміністрацією відповідно до законів України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, „Про адміністративні послуги”, „Про рекламу”.
ІV. Відмова у видачі дозволу
4.1. Підставами для відмови у видачі дозволу є:
подання заявником неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу, згідно зі встановленим вичерпним переліком;
виявлення в документах, поданих заявником, недостовірних відомостей;
інші підстави, встановлені законом.
4.2. У разі усунення суб’єктом господарювання причин, що стали підставою для відмови у видачі дозволу, повторний розгляд документів здійснюється у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня отримання відповідної заяви суб’єкта господарювання, документів, необхідних для видачі дозволу, і документів, які засвідчують усунення причин, що стали підставою для відмови у видачі дозволу, якщо інше не встановлено законом.
4.3. При повторному розгляді документів не допускається відмова у видачі дозволу з причин, раніше незазначених у письмовому повідомленні заявникові (за винятком не усунення чи усунення не в повному обсязі заявником причин, що стали підставою для попередньої відмови).
4.4. Письмове повідомлення робочого органу про відмову у видачі дозволу надається суб'єкту господарювання особисто або надсилається поштовим відправленням з описом вкладення із зазначенням передбачених законом підстав для такої відмови у строк, встановлений для видачі дозволу.
V. Анулювання дозволу
5.1. Підставами для анулювання дозволу є:
5.1.1. Звернення суб’єкта господарювання із заявою про анулювання дозволу.
5.1.2. Припинення:
юридичної особи (злиття, приєднання, поділ, перетворення або ліквідація), якщо інше не визначено законом;
підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.
5.1.3. Інші підстави, визначені законом.
5.1.4 Робочий орган, що видав дозвіл, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання дозволу за наявності хоча б однієї з таких підстав:
встановлення факту надання в заяві про видачу дозволу та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
здійснення суб’єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано дозвіл, з порушенням вимог законодавства, щодо яких робочий орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
5.2. Дія дозволу припиняється через десять робочих днів із дня прийняття (винесення) робочим органом рішення про анулювання такого документа, якщо інше не передбачено законом.
Рішення про анулювання документа дозвільного характеру видається особисто або надсилається суб’єкту господарювання поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п’яти робочих днів із дня прийняття (винесення) рішення, якщо інше не передбачено законом.
5.3. Рішення дозвільного органу про анулювання дозволу може бути оскаржено до адміністративного суду.
5.4. Анулювання дозволу з підстав, не передбачених законом забороняється.
5.5. У разі анулювання дозволу з підстав, не передбачених законом, дозвіл підлягає поновленню за рішенням робочого органу або адміністративного суду.
У разі знищення робочим органом або суб’єктом господарювання безпідставно анульованого дозволу, робочий орган видає новий дозвіл.
Строк дії безпідставно анульованого дозволу продовжується на строк, протягом якого такий дозвіл вважався анульованим.
Днем поновлення безпідставно анульованого дозволу є день внесення відповідного запису до реєстру документів дозвільного характеру.
VI.Видача дубліката дозволу
6.1. Підставами для видачі дубліката дозволу є:
втрата дозволу;
пошкодження дозволу;
інші підстави, встановлені законом.
6.2. У разі втрати дозволу суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом п’яти робочих днів з дня настання такої підстави подати робочому органу або державному адміністраторові заяву про видачу дубліката дозволу.
6.3. Якщо бланк дозволу непридатний для використання внаслідок його пошкодження, суб’єкт господарювання подає робочому органу або державному адміністраторові заяву про видачу дубліката дозволу та непридатний для використання дозвіл.
6.4. Строк дії дубліката дозволу не може перевищувати строку дії, зазначеного у втраченому або пошкодженому дозволі.
6.5. Суб’єкт господарювання, який подав заяву та відповідні документи для видачі дубліката дозволу замість втраченого або пошкодженого, провадить свою діяльність на підставі копії заяви про видачу дубліката документа дозвільного характеру, зареєстрованої робочим органом або державним адміністратором.
6.6. Робочий орган протягом двох робочих днів з дня одержання заяви про видачу дубліката дозволу передає державному адміністраторові дублікат дозволу замість втраченого або пошкодженого, якщо інше не встановлено законом.
6.7. Під час оформлення дубліката дозволу замість втраченого або пошкодженого, робочий орган не пізніше наступного робочого дня з дня видачі дубліката дозволу приймає рішення про визнання недійсним документа дозвільного характеру, що був втрачений або пошкоджений, якщо інше не встановлено законом.
VII. Демонтаж рекламних засобів
7.1. Демонтажу підлягають рекламні засоби, які:
після закінчення строку дії дозволу або у разі його анулювання продовжують розміщуватись;
внаслідок їх неналежного виготовлення або експлуатації перебувають в аварійному стані, створюють загрозу життю і здоров’ю людей або можуть заподіяти шкоду майну третіх осіб;
заважають проведенню робіт з усунення аварійних ситуацій;
не мають власника або такі, власника яких встановити неможливо (відсутнє маркування);
розміщені з недодержанням зазначених у дозволі місця розташування рекламного засобу або характеристик рекламного засобу;
розташовані з порушенням вимог Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2012 року № 1135, законів України «Про рекламу», «Про автомобільні дороги», державних норм, стандартів і правил, санітарних норм;
у разі дострокового відкликання документа про погодження тимчасового користування місцем розташування такого рекламного засобу;
після надання двох повідомлень про порушення.
7.2. Організація та проведення примусового демонтажу рекламних засобів здійснюються органом, склад якого затверджується наказом робочого органу на конкурсних засадах за участю підприємств, установ, організацій, якщо інше не встановлено чинним законодавством.
7.3. До повноважень органу належать:
підготовка робочому органу клопотання щодо видання попередження про усунення порушень вимог розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, що знаходяться на території Вінницької області (надалі – попередження);
організація та проведення примусового демонтажу рекламних засобів у встановленому порядку.
7.4. Робочий орган у разі наявності обставин, вказаних у пункті 8.1 Порядку, видає розповсюджувачеві зовнішньої реклами попередження, крім випадків, передбачених пунктом 8.8 Порядку.
7.5. Попередження вважається врученим належним чином у разі:
вручення розповсюджувачеві зовнішньої реклами (його представникові) особисто;
відправлення поштою за повідомленою розповсюджувачем зовнішньої реклами поштовою адресою, а якщо поштова адреса невідома, за адресою його місцезнаходження (місця проживання), зазначеною у наявних у робочого органу документах (копія документа про погодження тимчасового користування місцем розташування рекламного засобу). У разі відсутності розповсюджувача зовнішньої реклами за такою адресою або неотримання ним кореспонденції, що надійшла, з інших причин вважається, що попередження вручено розповсюджувачеві зовнішньої реклами належним чином.
7.6. Розповсюджувач зовнішньої реклами у разі отримання попередження повинен усунути порушення або демонтувати рекламний засіб самостійно (за власний рахунок, власними силами) у термін, визначений у попередженні, який не може бути менше 5 робочих днів, а у випадку якщо рекламні засоби внаслідок неналежного виготовлення або експлуатації перебувають в аварійному стані, створюють загрозу життю і здоров’ю людей або можуть заподіяти шкоду майну третіх осіб, або є такими, що заважають проведенню робіт з усунення аварійних ситуацій - 2 робочих днів.
7.7. Моніторинг виконання розповсюджувачем зовнішньої реклами вимог, зазначених у попередженні, здійснюється органом.
7.8. Рекламні засоби примусово демонтуються у разі:
7.8.1. Невиконання розповсюджувачем зовнішньої реклами вимог попередження.
7.8.2. Якщо вони не мають власника, або їх власника встановити неможливо (відсутнє маркування).
7.8.3. Їх розташування без отримання дозволу.
7.8.4. Якщо вони не демонтовані самостійно розповсюджувачем зовнішньої реклами у випадку дострокового відкликання документа про погодження тимчасового користування місцем розташування такого рекламного засобу.
7.8.5. Після закінчення строку дії дозволу, або у разі його анулювання.
7.8.6. Якщо внаслідок їх неналежного виготовлення або експлуатації перебувають в аварійному стані, створюють загрозу життю і здоров’ю людей або можуть заподіяти шкоду майну третіх осіб.
7.9. Примусовий демонтаж рекламного засобу здійснюється на підставі:
рішення Укравтодору або його територіального органу, за відповідним поданням Вінницької обласної державної адміністрації, у разі якщо рекламний засіб розташований у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування;
наказу робочого органу, у разі якщо рекламний засіб розташований поза межами смуги відведення автомобільних доріг загального користування.
7.10. Орган у разі наявності обставин, зазначених у пункті 8.8 Порядку, надає до робочого органу задокументовані результати огляду стану рекламного засобу для підготовки відповідного подання Вінницькій обласній державній адміністрації до Укравтодору, наказу робочого органу про примусовий демонтаж рекламного засобу.
У наказі робочого органу зазначається перелік рекламних засобів, що підлягають примусовому демонтажу, у тому числі місця їх розташування.
7.11. Огляд стану рекламного засобу проводиться представником органу, а також у разі необхідності – іншими уповноваженими особами на місці розташування цього засобу. Під час проведення огляду може бути присутній представник громадськості. Результати огляду стану рекламного засобу документуються та підписуються всіма присутніми особами. У разі відмови будь-кого з цих осіб від підпису, робиться відповідна відмітка.
Фіксація технічного стану рекламного засобу може здійснюватися за допомогою фотознімальних і відеозаписувальних приладів. Фотознімки технічного стану (відеозапис) додаються до документів, складених за результатами огляду стану рекламного засобу.
7.12. Під час проведення примусового демонтажу на підставі рішення Укравтодору або його територіального органу чи наказу робочого органу повинні бути присутні представники органу та робочого органу, а також можуть бути присутні представники органів внутрішніх справ, громадськості та державних органів, інших організацій у разі необхідності.
7.13. Про виконаний примусовий демонтаж рекламного засобу органом складається акт проведення примусового демонтажу рекламного засобу, який підписується представниками органу, а також іншими зазначеними у пункті 8.12 Порядку особами, що були присутні під час його проведення. У разі відмови присутньої під час примусового демонтажу особи від підпису в акті робиться відповідна відмітка.
7.14. Документи за результатами проведення примусового демонтажу рекламного засобу складаються у двох примірниках, один з яких залишається в органі, другий – у робочому органі. Копії документів надаються розповсюджувачеві зовнішньої реклами за його письмовим зверненням та Службі автомобільних доріг у Вінницькій області, у разі розміщення рекламного засобу в смузі відводу автомобільних доріг загального користування.
7.15. Розповсюджувач зовнішньої реклами або власник рекламного засобу має право на повернення демонтованого рекламного засобу після звернення до органу з наданням таких документів:
заяви на ім’я керівника органу про повернення демонтованого рекламного засобу;
оригіналу або завіреної власником рекламного засобу копії документа, що підтверджує право власності (інше майнове право) на демонтований рекламний засіб;
документів, що підтверджують оплату вимушених витрат органу, пов’язаних з демонтажем засобу, його транспортуванням і зберіганням; право особи, яка звернулася до органу одержати демонтований рекламний засіб.
7.16. Примусово демонтовані рекламні засоби зберігаються органом у спеціально відведених для цього місцях (сховищах, складах тощо). Граничний термін зберігання примусово демонтованих рекламних засобів становить 90 днів. За умови відсутності звернення до органу на повернення рекламного засобу протягом цього терміну, орган складає акт про утилізацію конструкцій рекламного засобу.
7.17. Відшкодування вимушених витрат органу, пов’язаних з демонтажем, транспортуванням і зберіганням рекламного засобу, здійснюється на підставі рахунків, що надаються заявникові.
7.18. Повернення рекламних засобів розповсюджувачеві зовнішньої реклами проводиться за актом про повернення майна.
7.19. Орган здійснює ведення електронної бази обліку демонтованих рекламних засобів.
VIII. Правила розміщення зовнішньої реклами
8.1. Розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів здійснюється при наявності у розповсюджувача зовнішньої реклами дозволів, які видаються робочим органом на підставі відповідного розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації.
8.2. Розміщення зовнішньої реклами на територіях і спорудах здійснюється з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників і типології місцевого середовища та з урахуванням вимог законів України «Про рекламу», «Про автомобільні дороги».
8.3. Розміщення рекламних засобів з недотриманням та/або відхиленням від встановлених дозволом параметрів забороняється.
8.4. Рекламні засоби розміщуються з дотриманням вимог техніки безпеки та у спосіб, що забезпечує видимість дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування. Рекламний засіб не має обмежувати видимість у напрямку руху, бокову видимість, зменшувати габарити шляхопроводів та інших інженерних споруд, заважати руху пішоходів.
8.5. Фундаменти наземних стаціонарних конструкцій повинні бути заглибленні в грунт з відновленням твердого покриття, трав’яного покрову та виконанням у повному обсязі інших робіт з відновлення благоустрою місця розташування рекламного засобу власником рекламного засобу. Їх невиконання або виконання без отримання «Ордеру на право виконання робіт», пов’язані з порушенням існуючого благоустрою при встановленні засобу зовнішньої реклами тягне за собою анулювання дозволу.
Відхилення від цієї вимоги в частині заглиблення фундаменту рекламного засобу можливе виключно у випадку, якщо таке заглиблення є технічно небезпечним у зв’язку з розміщенням під поверхнею місця розташування рекламного засобу ліній тепло-, енерго-, газо-, водопостачання, комунікаційних засобів тощо. У такому випадку частина фундаменту, що виступає над поверхнею землі, повинна бути декоративно оформлена. У випадку розміщення рекламного засобу над поверхнею місця розташування ліній тепло-, енерго-, газо-, водопостачання, комунікаційних засобів тощо, рекламний засіб встановлюється при узгодженні та дотриманні умов встановлення, які надають власники мереж.
8.6. Підключення рекламних засобів до електромереж повинно здійснюватися відповідно до законодавства з дотриманням умов і правил експлуатації та техніки безпеки. Освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху.
8.7. Відстань між опорами рекламних засобів, що розміщуються вздовж автомобільних доріг загального користування, визначається з додержанням вимог техніки безпеки, але не може бути менша ніж 100 метрів.
8.8. Відстань від ближньої сторони рекламної площини рекламного засобу до краю проїзної частини автомобільної дороги повинна становити не менше 5 метрів.
8.9. Відповідальність за технічний стан рекламних засобів, додержання вимог техніки безпеки під час їх розміщення та експлуатації покладається на розповсюджувача зовнішньої реклами згідно із законом.
8.10. Власник рекламного засобу забезпечує безперебійний і безпечний рух автотранспорту на автомобільній дорозі та забезпечує місце виконання робіт (під час встановлення та обслуговування рекламного засобу) дорожніми знаками і огородженнями згідно з Порядком огородження та організації дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг (СОУ 45.2-00018112-006:2005).
8.11. Рекламний засіб повинен маркуватися та містити найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, телефон, номер дозволу та термін його дії. Маркування повинно бути єдиної форми та кріпитись в установленому місці. Табличка для маркування рекламних засобів має бути розміром 20х30 см та розташовуватись на його стійці на висоті 1,5-2,0 м від поверхні землі. Рекламні засоби, на яких відсутнє маркування, вважаються безхазяйними та підлягають демонтажу у відповідності з вимогами законодавства.
Зовнішня реклама повинна відповідати іншим вимогам, що встановлені актами законодавства, актами органів місцевого самоврядування та цим порядком.
8.12. Під час експлуатації рекламного засобу (зміна рекламної інформації, покращення естетичного та технічного стану тощо) власник рекламного засобу забезпечує належний санітарний стан земельної ділянки.
8.13. Власники рекламних конструкцій зобов’язанні безоплатно розміщувати соціальну рекламу, терміном на один місяць, протягом року.
8.14. Забороняється розміщувати рекламні конструкції на відстані ближче ніж 150 м до транспортних розв’язок та перехрещень, мостів та шляхопроводів.
8.15. Забороняється розміщувати рекламні конструкції на ділянках доріг, що відносяться до місць ділянок концентрації ДТП.
8.16. Забороняється розміщувати рекламні конструкції на ділянках доріг, що в поточному або наступному році плануються під капітальний чи поточний середній ремонти, реконструкцію тощо.
8.17. У разі необхідності проведення ремонтно-будівельних робіт, в межах смуги відводу автомобільних доріг загального користування, рекламна конструкція має бути демонтована, протягом семи днів (після отримання повідомлення від Служби автомобільних доріг у Вінницькій області), за рахунок власника конструкції. При цьому земельна ділянка повинна бути приведена у стан, придатний для подальшого використання.
IХ. Здійснення контролю за дотриманням вимог Порядку
9.1. Контроль за додержанням вимог цього Порядку здійснюють органи виконавчої влади відповідно до повноважень.