до проекту розпорядження голови Вінницької облдержадміністрації «Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальним підприємством «Козятинська центральна районна лікарня Вінницької обласної ради»
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Козятинська центральна районна лікарня (далі - Лікарня) є закладом охорони здоров'я, на який покладено функції органу управління охорони здоров'я району, та який забезпечує різноманітні потреби населення в галузі охорони здоров'я шляхом надання вторинної спеціалізованої медико-санітарної допомоги, включаючи широкий спектр профілактичних і лікувальних заходів або послуг медичного характеру на основі професійної діяльності. Діяльність Козятинської ЦРЛ полягає в: наданні населенню висококваліфікованої спеціалізованої консультативної поліклінічної та стаціонарної допомоги; організації та надання ургентної та невідкладної медичної допомоги населенню району із залучення відповідних лікарів-спеціалістів; проведенні профілактичних медичних оглядів населення району, його комплексне обстеження та лікування; гігієнічне виховання і пропаганда здорового способу життя; - вивчення і аналіз захворюваності населення; розробка програм і заходів по профілактиці найбільш поширених захворювань; виявлення захворювань, особливо професійної патології і своєчасне взяття хворих на диспансерний облік; комплексне профілактичне обстеження і лікування диспансерних хворих, своєчасна госпіталізація і виписка хворих з видачею рекомендацій по наступному лікуванню, доліковуванню, реабілітації або направлення на МСЕК; надання платних послуг населенню згідно директивних документів МОЗ України, Департаментом охорони здоров'я облдержадміністрації та чинного законодавства; своєчасний початок активного лікування в амбулаторних і стаціонарних умовах із застосуванням комплексної терапії, сучасних методів інтенсивного, оперативного і відновного лікування, лікувально-охоронного режиму, догляду за хворими, своєчасна діагностика і лікування ускладнень; кваліфікований медичний і медико-соціальний догляд за хворими, що хворіють гострими та хронічними захворюваннями; здійснення діяльності, пов'язаної з придбанням, зберіганням, перевезенням, відпуском та знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та їх використання.
Основною проблемою для діяльності Лікарні є обмежене фінансування, тому необхідно постійно вивчати нові шляхи для забезпечення надання якісних медичних послуг.
Одним з шляхів вирішення є розширення надання платних медичних послуг та обґрунтованості відшкодування вартості наданих послуг.
На даний час КП «Козятинська ЦРЛ» надає платні медичні послуги за тарифами затвердженими розпорядженням Вінницької ОДА від 18.12.2009 № 567 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 31 березня 2006 року №114» затрати за якими не покривають витрат закладу, пов’язаних з наданням медичних послуг, а саме на виплату заробітної плати медпрацівникам, оплату за комунальні послуги та енергоносії, придбання медпрепаратів та реактивів для проведення медоглядів та лабораторних досліджень, що в сою чергу призводить не до розвитку і оновлення матеріально-технічної бази Лікарні, а навпаки до використання фінансування з бюджету. Відповідно стоїть гостра потреба в затвердженні нових тарифів на платні медичні послуги.
Тому, зважаючи на вищевказане, виникла необхідність затвердження нових тарифів на платні медичні послуги, для розрахунку яких враховані наступні чинники:
- зростання мінімальної заробітної плати в 2,3 рази;
- збільшення тарифів на комунальні послуги та вартості енергетичних ресурсів: теплопостачання – в 2,3 рази, водопостачання та водовідведення – 1,35 рази, електроенергія – 2,6 рази, природній газ – 4,1 рази;
- встановлення надбавки за вислугу років медичним працівникам з 1 січня 2010 року в розмірі від 10% до 30%.
Проектні тарифи на платні медичні послуги збільшуються у середньому в 3,2 рази.
№ з/п
|
Найменування витрат
|
Тарифи та ставки в 2009р.(грн.)
|
Тарифи та ставки в 2015р.(грн.)
|
Підвищення
|
1 | Мінімальна заробітна плата, грн. | 605,00 | 1378,00 | 2,3 рази |
2 | Надбавка за вислугу років медичним працівникам | - | 10-30% | 10-30% |
3 | Теплопостачання , Гкал | 510,41 | 1190,81 | 2,3 рази |
4 | Водопостачання, м3 | 5,73 | 8,83 | 1,5 рази |
5 | Водовідведення, м3 | 4,52 | 5,28 | 1,2 рази |
6 | Електроенергія, кВт/год. | 0,699 | 1,836 | 2,6 рази |
7 | Природній газ, м3 | 2,206 | 8,964 | 4,1 рази |
Крім того за період з 2009 року по 2015 рік значно збільшились закупівельні ціни на матеріали, медикаменти, реактиви і засоби медичного призначення, що в свою чергу становить близько 40% вартості послуги.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
|
Так
|
Ні
|
Громадяни | + | |
Держава | + | |
Суб’єкти господарювання | + |
Затвердження нових тарифів на медичні послуги дасть можливість отримати кошти, які будуть спрямовані на зменшення бюджетного фінансування, покриття обов’язкових витрат. З’явиться можливість використання коштів на заходи , пов’язані з організацією надання послуг, поліпшення умов утримання лікарні, відновлення матеріально-технічної бази, надання більш якісних медичних послуг.
2. Цілі державного регулювання
До основних цілей даного регуляторного акта належать:
- забезпечення надання якісних медичних послуг за доступними тарифами та інтересів закладу щодо відшкодування витрат на надання послуг;
- покращення умов для надання платних послуг;
- залучення коштів до спеціального фонду закладу, які будуть спрямовані на покращення матеріально-технічного стану;
- затвердження економічно обґрунтованих розмірів тарифів на платні послуги.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Вид альтернативи
|
Опис альтернативи
|
Залишення існуючих тарифів | Тарифи на платні медичні послуги залишаються без змін |
Прийняття регуляторного акту | Прийняття регуляторного акту за економічно обґрунтованими тарифами на платні медичні послуги |
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Залишення існуючих тарифів
|
Відсутні
|
Не передбачено
|
Прийняття регуляторного акту
|
- встановлення тарифів на платні медичні послуги на економічно обґрунтованому рівні;
- стабілізація фінансового стану лікарні за рахунок коштів спеціального фонду |
Відсутні
|
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Залишення існуючих тарифів | Тарифи залишаються на рівні 2009 року | Додаткові витрати |
Прийняття регуляторного акту | - покращення якості та умов для надання платних медичних послуг;
- можливість закладу щодо відшкодування витрат на надання послуг |
Збільшення тарифів на платні послуги нададуть змогу для покращення надання медичних послуг та покриття витрат на їх надання |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Залишення існуючих тарифів | Відсутні | Додаткові витрати |
Прийняття регуляторного акту | - приведення тарифів на платні медичні послуги у відповідність до витрат;
- покращення якості медичних послуг та матеріально-технічної бази лікарні |
Збільшення тарифів на платні послуги нададуть змогу для покращення надання медичних послуг та покриття витрат на їх надання |
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
|
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
|
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
|
||||
Залишення існуючих тарифів | 1 | При збереженні існуючих тарифів проблема продовжуватиме існувати, а також призводити до збитковості підприємства, збільшення бюджетного фінансування | ||||
Прийняття регуляторного акту | 3 | При прийнятті даного регуляторного акту усі важливі аспекти проблеми зменшаються | ||||
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу | |||
Залишення існуючих тарифів | Вигоди відсутні | Додаткові витрати | При збереженні існуючих тарифів проблема продовжуватиме існувати | |||
Прийняття регуляторного акту | Покращення якості медичних послуг та матеріально-технічної бази лікарні |
Збільшення тарифів на платні послуги нададуть змогу для покращення надання медичних послуг та покриття витрат на їх надання
|
При прийнятті даного регуляторного акту усі важливі аспекти проблеми зменшяться | |||
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
|
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
|
||||
Залишення існуючих тарифів | Додаткові витрати бюджетних коштів | Х | ||||
Прийняття регуляторного акту | Відшкодування витрат, пов’язаних з наданням медичної допомоги | Х |
Найбільш оптимальним буде прийняти даний регуляторний акт, оскільки він передбачає правове врегулювання надання медичних послуг населенню за економічно обґрунтованими тарифами, дозволить задовольнити попит споживачів в отриманні якісних медичних послуг, матиме позитивний вплив на покращення фінансового стану закладу, зменшення витрат бюджетних коштів.
Впровадження та виконання вимог регуляторного акту не потребує додаткових витрат бюджетних коштів.
5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізмом розв’язання проблеми є прийняття розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальним підприємством «Козятинська центральна районна лікарня»».
Затвердження тарифів на платні послуги дозволять задовольнити попит споживачів в отриманні якісних медичних послуг, скоротити бюджетне фінансування за рахунок отримання додаткового джерела фінансування, які будуть направлені не лише на покриття прямих витрат лікарні, а й спрямування з акумульованих коштів на придбання нового медичного обладнання, удосконалення матеріально-технічної бази лікарні, що в свою чергу підвищить якість надання медичних послуг.
У зв’язку з відсутністю єдиної методики визначення вартості платних послуг за основу визначення ціни послуги було взято витрати, пов’язані з безпосереднім наданням цих послуг, а саме: заробітна плата медичного персоналу, нарахування на заробітну плату, витрати на матеріали, комунальні послуги.
Відповідно до вимог регуляторної політики, проект розпорядження голови обласної державної адміністрації буде розміщено на офіційному сайті для обговорювання та отримання зауважень і пропозицій від усіх зацікавлених сторін, які будуть враховані для подальшого затвердження тарифів на платні послуги.
6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта
Прийняття регуляторного акту дасть можливість лікарні вирішити питання збитковості тарифів, забезпечити покриття дефіциту бюджету, отримати можливість покращення матеріально-технічної бази та впровадження новітніх технологій лікування.
Для органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування прийняття регуляторного акту не понесе за собою додаткових витрат і буде здійснюватися відповідно до чинного законодавства.
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії даного регуляторного акта необмежений. Проте, на його функціонування може мати вплив ряд законодавчих та економічних чинників, а саме:
- зміни чинного законодавства України;
- значне підвищення заробітної плати;
- зростання тарифів на комунальні послуги та енергоносії;
- ріст закупівельних цін на медикаменти, вироби медичного призначення, реактиви та медичний інструментарій.
8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Основними показниками дії регуляторного акта є:
- сума надходжень до спеціального фонду бюджету лікарні у вигляді плати за послуги;
- кількість, якість, своєчасність наданих платних медичних послуг.
9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Результативності регуляторного акта буде проводитись шляхом аналізу статистичних та фінансових показників діяльності комунального підприємства «Козятинська центральна лікарня», які будуть відображатись у відповідних звітах про результативність регуляторного акту.
Базове відстеження результативності даного регуляторного акта здійснюватиметься під час обговорювання проекту шляхом аналізу зауважень та пропозицій, до початку набуттям ним чинності.
Повторне відстеження регуляторного акту буде здійснюватися через рік з дня набирання ним чинності. Періодичне відстеження планується проводитись один раз на три роки з дня виконання заходів повторного відстеження результативності цього акта.
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються до Департаменту охорони здоров’я обласної державної адміністрації за адресою: 21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7, к.200 (канцелярія), тел. 66-12-11 (факс) або на електронну адресу:
Директор Департаменту
охорони здоров’я