АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ


до проекту розпорядження голови обласної державної адміністрації
«Про затвердження Положення про конкурсний комітет
та умов конкурсу з перевезення»
І. Визначення проблеми


Необхідність розроблення проекту розпорядження голови обласної державної адміністрації (далі – проект акта) виникла у зв’язку з дією Закону України «Про автомобільний транспорту» (далі - Закон) та Постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03 грудня 2008 року затверджено «Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» (далі – Постанова).
Відповідно до ст. 43 Закону визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначено.
Пунктом 10 передбачено, що організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону.
У зв’язку з цим, розпорядження голови обласної державної адміністрації « Про затвердження Положення про конкурсний комітет та умов конкурсу з перевезення» направлено на уніфікацію роботи обласного конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) і встановити чіткі умови конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).

Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни
+
Держава
+
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва
+


Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів. Діючі регуляторні акти відсутні.

ІІ. Цілі державного регулювання



Метою проекту акта є вдосконалення державного управління у сфері
організації та діяльності автомобільного транспорту із перевезення пасажирів.
Встановлення чіткого механізму проведення конкурсу та визначення умов для всіх перевізників-претендентів.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей


1. Визначення альтернативних способів
Обраний спосіб є найбільш ефективним.
Розробка проекту відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми у цілому та принципам державної регуляторної політики.
Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.




Вид альтернатив
Опис альтернативи
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Досягнення нормативної урегульованості питання встановлення вичерпного переліку вимог, обов’язкових для виконання конкурсним комітетом та перевізників-претендентів.
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Залишення ситуації без змін, що призведе до негативних та непередбачуваних наслідків та унеможливить здійснення чіткого проведення конкурсу.



2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення.
Оцінка впливу на сферу інтересів держави


Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Прийняття акта дасть змогу врегулювати діяльність у сфері пасажирських перевезень.
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.
Відсутні



Оцінка впливу на сферу інтересів громадян


Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Створення безпеки дорожнього руху, покращення якості пасажирських перевезень та навколишнього природного середовища
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.
Відсутні



Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання цього регуляторного акта визначити кількісно наразі неможливо.


Вид альтернатив
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Встановлення однозначних, прозорих вимог у сфері пасажирських перевезень.
Відсутні
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.
Відсутні


Витрати суб’єктів господарювання великого і середнього бізнесу


Сумарні витрати за альтернативами
Суми витрат, грн.
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Витрати на встановлення GPS-систем та їх подальше обслуговування 483500грн. Сума витрат для надання в електронному та друкованому вигляді фото автобусів 144.28 грн.
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Відсутні

 

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
4
Проблеми більше існувати не будуть
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
1
Проблеми продовжують існувати

 

Рейтинг результативності
Вигоди (підсумок)
Витрати (підсумок)
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Вирішення проблем
Немає
Встановлення однозначних, прозорих вимог організації пасажирських перевезень на маршрутах загального користування покращить інвестиційний клімат держави.
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Немає
Немає
Відсутність вимог організації пасажирських перевезень на маршрутах загального користування їх неврегульованість створить двозначність застосування. безпечних умов проживання.

 

Рейтинг
Агрументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1:
забезпечення регулювання
Прийняття акта вирішує проблеми у сфері організації пасажирських перевезень на маршрутах загального користування
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується
Альтернатива 2:
відсутність регулювання
Не прийняття акта не вирішує проблеми у сфері організації пасажирських перевезень на маршрутах загального користування
Залишення даної ситуації без змін призводить до створення конфліктних ситуацій



Негативних результатів від прийняття регуляторного акта не очікується.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми



Основним завданням проекту є дотримання законодавства України у сфері організації та діяльності автомобільного транспорту із перевезення пасажирів шляхом розроблення нормативно правового акта, яким буде регулюватись питання встановлення вичерпного механізму вимог організації пасажирських перевезень на маршрутах загального користування.
Для впровадження цього регуляторного акта необхідно: забезпечити інформування громадськості про встановлені ним положення шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет - на офіційному веб-сайті облдержадміністрації.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги



Для впровадження та виконання вимог регуляторного акта органи виконавчої влади, фізичні та юридичні особи не будуть нести додаткові витрати.

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта


Строк дії регуляторного акту пропонується не обмежувати у часі та прив’язати до дії Закону України «Про автомобільний транспорт» та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільного транспорту.

VІІІ. Визначення показників результативності регуляторного акта


Показниками результативності регуляторного акта є:
- зменшення дорожньо-транспортних пригод на маршрутах загального користування, що являється збереженням здоров’я та життя громадян;
- зменшення порушень розкладів руху на міжміських та приміських внутрішньообласних маршрутах загального користування;
- зменшення порушень схем маршрутів на міжміських та приміських внутрішньообласних маршрутах загального користування;
- дотримання водіями автобусів швидкісного режиму.
Які будуть базуватись на підставі щорічних статистичних показниках.


ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта


Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватися протягом року починаючи за два місяці після дати набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.
Повторне відстеження буде здійснено через рік після набрання чинності регуляторного акту, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження , в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються зі значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта також буде здійснюватись шляхом розгляду пропозицій та зауважень від суб’єктів господарювання, які надійшли до облдержадміністрації.

Додаток 1 (М-Тест).pdf