Аналіз регуляторного впливу
до проекту розпорядження голови обласної державної адміністрації
«Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються
комунальним закладом «Вінницький регіональний клінічний лікувально-діагностичний центр серцево-судинної патології»


Аналіз регуляторного впливу проекту розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальним закладом «Вінницький регіональний клінічний лікувально-діагностичний центр серцево-судинної патології»» підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», з метою одержання зауважень і пропозицій по вищезазначеному проекту розпорядження.

У процесі підготовки аналізу регуляторного впливу було здійснено наступне:

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулю-вання
Галузь охорони здоров’я – дуже соціально та економічно важлива й значуща, складна за своєю структурою і взаємозв'язками, багатогранна та багаторівнева система, діяльність якої базується на створенні й розвитку розгалуженої мережі медичних закладів. Охорона здоров'я завжди потребує ресурсних вкладень, адже якість медичного обслуговування і стан здоров’я населення залежать від забезпеченості медичної галузі матеріально-технічними, трудовими, фінансовими ресурсами та від їх ефективного використання.
Охорона здоров’я України сьогодні не відповідає сучасним вимогам насамперед через вади у фінансуванні галузі.
В умовах дефіциту бюджетних коштів виникає необхідність в додаткових джерелах поповнення бюджету медичних закладів. Одним з таких джерел є надання платних послуг.
Зважаючи на вище викладене, з метою покращення результатів фінансово-господарської діяльності та раціонального використання коштів комунальним закладом «Вінницький регіональний клінічний лікувально-діагностичний центр серцево-судинної патології» виникла необхідність затвердження тарифів на платні послуги, а саме:
1) Медичне обслуговування за договорами із суб'єктами господарювання, страховими організа-ціями (в тому числі з Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України);
2) Медичне обслуговування іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України, в тому числі за договорами страхування.
Тарифи на платні послуги економічно обґрунтовані та розраховані виходячи з умов їх надання та витрат закладу, пов’язаних з наданням послуг, на кожну послугу окремо.
Кошти, які будуть отримані від надання платних послуг, будуть зараховані до спеціального фонду бюджету і використані на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням послуг, на видатки, пов’язані з виконанням основних функцій закладу, що не забезпечені або частково забезпечені коштами загального фонду бюджету, а також на відновлення матеріально-технічної бази закладу.

2. Цілі державного регулювання
Цей регуляторний акт приймається з метою забезпечення юридичних та фізичних осіб доступною інформацією про тарифи на платні послуги, що надаються комунальним закладом «Вінницький регіональний клінічний лікувально-діагностичний центр серцево-судинної патології».
Основними цілями прийняття зазначеного розпорядження є:
– затвердити тарифи на платні послуги в економічно обґрунтованому розмірі на ринку реалізації медичних послуг;
– забезпечити баланс інтересів споживачів в отриманні якісних послуг за доступними тарифами та інтересів закладу щодо повного відшкодування витрат на надані послуги;
– сприяти надходженню коштів до спеціального фонду бюджету, які будуть направлятись на заходи, пов’язані з виконанням основних функцій закладу, не забезпечених або частково забезпечених коштами загального фонду бюджету;
– створити умови для надання якісних платних послуг.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей
Під час розробки проекту розпорядження було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
1. Збереження існуючого стану, тобто без затвердження тарифів на платні послуги.
Дана альтернатива не може бути прийнятною, оскільки жодним чином не сприяє розв’язанню визначеної проблеми.
2. Забезпечення закладу бюджетним фінансуванням на 100% від потреби.
Дана альтернатива наразі не може бути прийнятною, в зв’язку з економічною ситуацією в країні.
3. Прийняття цього регуляторного акта, тобто затвердження тарифів на платні послуги.
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей.
Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству та сприятиме покращенню результатів фінансово-господарської діяльності закладу.

4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Для досягнення цілей, визначених у другому розділі, проектом цього регуляторного акта передбачено затвердження розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальним закладом «Вінницький регіональний клінічний лікувально-діагностичний центр серцево-судинної патології»», яке встановлює тарифи на такі платні послуги:
1) Медичне обслуговування за договорами із суб'єктами господарювання, страховими організа-ціями (в тому числі з Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України);
2) Медичне обслуговування іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України, в тому числі за договорами страхування.
У зв’язку з відсутністю єдиної методики визначення вартості платних послуг для медичних закладів, базою для визначення ціни послуги є розрахунок витрат, пов’язаних з безпосереднім наданням цих послуг.
Затвердження тарифів надасть можливість для здійснення державного контролю за правильністю формування і застосування зазначених тарифів, а також можливість населенню отримувати медичні послуги за економічно обґрунтованими тарифами.
Відповідно до вимог регуляторної політики проект розпорядження голови обласної державної адміністрації розміщується на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації для обговорення та отримання зауважень і пропозицій.

 

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Враховуючи те, що проект розпорядження спрямований на затвердження економічно обґрунтованих тарифів на платні послуги, тобто передбачає правове врегулювання надання медичної допомоги населенню, вбачається позитивний його вплив як на покращення фінансового стану закладу, так і на підвищення якості медичного обслуговування населення, що передбачено цілями державного регулювання.
Результатом прийняття регуляторного акта буде встановлення таких тарифів, які дозволять задовольнити попит споживачів в отриманні якісних послуг за обґрунтованими згідно з чинним законодавством тарифами.
Негативно на дію регуляторного акта можуть вплинути такі зовнішні чинники, як зміни в чинному законодавстві України, реформи, інфляція. Усе це може привести до недоцільності в подальшому застосуванні прийнятого регуляторного акту або зміни його суті чи окремих положень.
Впровадження та виконання вимог регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету.
Нагляд за дотриманням вимог регуляторного акту не потребує створення додаткових систем контролю і буде здійснюватися відповідно до чинного законодавства.
Тарифи затверджуватимуться з урахуванням інтересів усіх зацікавлених сторін.

 

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат


Таблиця вигод та витрат

 

Сфера впливу
Вигоди
Витрати
Інтереси держави 1. Реалізація державної політики в сфері ціноутворення та регулювання цін (тарифів)
2. Зменшення обсягів тіньової економіки
3. Розвиток чесної і професійної конкуренції
4. Зміцнення довіри до влади за рахунок прозорості дій
Не передбачено
Інтереси суб’єктів господарювання 1. Зменшення неофіційних платежів
2. Приведення тарифів у відповідність до економічно обґрунтованих витрат
3. Поява додаткового джерела поповнення бюджету закладу – надходження коштів до спеціального фонду у вигляді плати за послуги
4. Підвищення якості медичного обслуговування населення
5. Стабільна робота закладу на покращення результатів фінансово-господарської діяльності
1. Збитки через відсутність можливості швидко змінювати рівень тарифів на платні послуги у разі зростання рівня мінімальної заробітної плати, тарифів на комунальні послуги та інших витрат, що складають собівартість послуг
Інтереси громадян 1. Забезпечення громадян якісними послугами за економічно обґрунтованими тарифами
2. Можливість впливу на прийняття регуляторних рішень
3. Захист громадян від необґрунтованого зростання тарифів на платні послуги
Не передбачено
 

Порівнявши вигоди та витрати, отримуємо загальний позитивний соціально-економічний ефект від запровадження такого регуляторного акта. Затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальним закладом «Вінницький регіональний клінічний лікувально-діагностичний центр серцево-судинної патології», є вигідним як для органів державної влади і суб’єктів господарювання, так і для громадян.

7. Строк дії регуляторного акта
Строк дії цього регуляторного акта необмежений.
Наступний перегляд ефективності його дії та внесення змін і доповнень можливі в зв’язку з реформами у галузі охорони здоров’я, змінами в чинному законодавстві України та змінами економічних показників (зростання мінімальної заробітної плати, підвищення цін на матеріали, тарифів на енергоносії та інше).

 

8. Показники результативності регуляторного акта
Виходячи з цілей державного регулювання, визначених в другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності регуляторного акта обрано такі показники:
– сума надходжень до спеціального фонду бюджету закладу у вигляді плати за послуги, грн.;
– кількість наданих платних послуг.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регу-ляторного акта
У зв’язку з тим, що для визначення значень показників результативності цього регуляторного акта необхідно використовувати основні показники фінансово-господарської діяльності закладу, базове відстеження результативності буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне відстеження планується здійснити через рік з дня набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше 2-х років.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні 3 роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Враховуючи показники результативності, визначені в попередньому розділі відстеження результативності акта буде здійснюватися методом аналізу статистичних даних. Аналіз статистичних даних буде проведено розробниками регуляторного акта – фахівцями Депатаменту охорони здоров’я та курортів обласної державної адміністрації шляхом обробки аналітичних матеріалів, наданих суб’єктами господарювання за результатами роботи за попередній період.
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються до Департаменту охорони здоров’я та курортів обласної державної адміністрації за адресою: 21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7, к. 200 (канцелярія), тел. 66-12-11 (факс) або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. та представництва Державної регуляторної служби України: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11 або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..


Проект розпорядження.docx

Проект_тарифів КАРДІОЦЕНТР.docx