Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 року № 706 “Питання запобігання та виявлення корупції” в апаратах райдержадміністрацій визначені уповноважені особи з питань запобігання та виявлення корупції.
Функції і повноваження головного спеціаліста з питань запобігання корупції апарату облдержадміністрації та осіб з питань запобігання та виявлення корупції апаратів райдержадміністрацій визначені Типовим положенням про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 року № 706.
Протягом 12 місяців 2016 року правоохоронними органами складено 56 адміністративних протоколів за фактами скоєння корупційних правопорушень. В тому числі складено 24 протоколів щодо порушення вимог порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів. Притягнуто до відповідальності 29 особи.
Протягом 12 місяців 2016 року правоохоронними органами направлено до суду 75 справи з обвинувальним актом. Щодо 12 осіб вироки (ухвали) набрали законної сили.
За січень 2017 року правоохоронними органами складено 9 адміністративних протоколів за фактами скоєння корупційних правопорушень. Притягнуто до відповідальності 18 осіб. Також, правоохоронними органами направлено до суду 8 справи з обвинувальним актом.
Головним спеціалістом з питань запобігання корупції апарату облдержадміністрації здійснюється аналіз корупційних ризиків для посадових і службових осіб обласної і районних державних адміністрацій з питань дотримання законодавства щодо конфлікту інтересів. Також, проводиться щомісячний моніторинг стану притягнення до відповідальності посадових і службових осіб місцевих органів виконавчої влади.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» в установлені терміни організовано декларування доходів державних службовців за встановленою формою. Забезпечено подання державними службовцями декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік.
На виконання вимог пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції», рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2016 року № 2 «Про початок роботи системи та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» службові особи, які займають відповідальне становище, подали щорічні декларації за минулий рік, які оприлюдненні у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Під час перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій серед Вінницької облдержадміністрації, її структурних підрозділів та райдержадміністрацій було виявлено 11 випадків несвоєчасного або неподання декларацій, про що було повідомлено Національне агентство відповідно до статті 49 Закону.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 05 червня 2015 року № 338 “Про заходи щодо реалізації державної антикорупційної політики Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки” затверджено План заходів щодо запобігання корупції в місцевих органах виконавчої влади області в 2015-2017 роках, яким передбачено комплекс заходів з виконання вимог розділу V Закону України “Про запобігання корупції”.
Проводиться робота щодо підвищенням ефективності інформаційних заходів з питань антикорупційної політики.
Забезпечено постійне оновлення спеціальної рубрики “Запобігання проявам корупції” офіційного веб-сайту облдержадміністрації, на якому, в тому числі, розміщено телефони антикорупційних ліній прямого зв’язку прокуратури області, ГУ Національної поліції у Вінницькій області, УСБ України у Вінницькій області та облдержадміністрації. Відповідна робота проводиться райдержадміністраціями та міськими радами міст обласного значення.
У приміщеннях місцевих органів виконавчої влади розміщені інформаційні стенди “Cуспільство проти корупції”.
Також, в реалізації заходів щодо протидії корупції використовуються “телефони довіри” та “гарячі” телефонні лінії державних органів влади.
З 28 липня 2015 року функціонує електрона і телефонна “Антикорупційна гаряча лінія” голови облдержадміністрації.
В області постійно вживаються заходи щодо інформаційного супроводження реалізації антикорупційної політики. Так, забезпечено постійне поновлення спеціальної рубрики “Запобігання проявам корупції” на офіційному веб-сайті облдержадміністрації інформацією про проведені заходи щодо реалізації в області державної політики у сфері запобігання корупції, змін в нормативно-правових актах тощо. Відповідні рубрики створені на веб-сайтах райдержадміністрацій.
14 червня 2016 року був проведений дводенний семінар на тему «Антикорупційні ініціативи у сфері бізнесу: нове законодавство України та рекомендації щодо його застосування на основі міжнародного досвіду». Захід проходить за підтримки Вінницької обласної державної адміністрації та Спілки «Стіна».
Було проведено з вересня по листопад 2016 року підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Вінницької області та депутатів місцевих рад у 2016 році (ІІ півріччя) затверджений 26 вересня 2016 з питань Антикорупційної політики держави, впровадження електронного декларування.
У приміщеннях, де здійснюються прийом громадян всіх органів виконавчої влади, розміщені інформаційні стенди “Cуспільство проти корупції” Антикорупційні матеріали регулярно подавались в новинах обласної телерадіокомпанії «ВІНТЕРА», ІТА «ВІТА», кабельній телемережі «Еверест», а також в радіопередачах обласного радіо, радіо «Хвиля» та радіостанції «місто над Бугом». Відповідні інформації розміщувались в інтернет-виданнях «Вінниця-інфо», «Вінниця ОК», «Соборна-інфо».
Обласні, міські та районні комунальні друковані ЗМІ, висвітлюючи дане питання, розміщували такі матеріали: «Знахабніли» ( «Вінниччина» № 54 від 13.07.16), «До корупції - нульова толерантність» ( «Вінниччина» № 58 від 27.07.16), «Хабарі від засуджених вимагали у виправній колонії» ( «33-й канал» № 29 від 13.07.16), «Треба боротися з корупцією» ( «Трибуна праці» № 51 від 15.07.16), «Стала свідком дачі хабара» ( «RIA» № 29 від 20.07.16), «Голова Липовецької РДА опинився в СІЗО» ( «RIA» № 35 від 31.08.16), «Держслужбовців навчать заповнювати електронні декларації ... а також не бути чиновниками» ( «Місто» № 29 від 03.08.16), «Проти корупції» ( «Липовецькі вісті» № 59 від, «В Немирова задержали чиновницу собеса, которая оформляла помощь малообеспеченным за 50% отката» ( «Вінницькі реалії» № 40 від 09.11.2016.
Здійснюється оцінка корупційних ризиків в діяльності роботи облдержадміністрації та розробка антикорупційної програми.
Постійно здійснено забезпечення перевірки відповідно до чинного антикорупційного законодавства щодо недопущення фактів сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності та обмеження роботи.
Здійснюється контроль за додержанням вимог статей 25 і 27 Закону України «Про запобігання корупції». Виявлений один факт обмеження роботи близьких осіб та вжито всіх необхідних заходів відповідно Закону України «Про запобігання корупції».
На виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 05.06.2015р. №338 «Про заходи щодо реалізації державної антикорупційної політики (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки».
В області діють 28 Центрів надання адміністративних послуг (з яких 21 – районних, 6 – міськрайонних, 1 - міський) та 5 територіальних відділень (з яких 3- в місті Вінниці, 1- в Липовецькому районі, 1- в Крижопільському районі).
За 2016 рік Центрами надання адміністративних послуг у Вінницькій області надано 1 069 184 адміністративних послуг суб’єктам звернення, що на 3%, або на 30 тис. послуг більше ніж у 2015 році. В середньому за місяць становить – 89 098 послуг.
Усі Центри надання адміністративних послуг області підключені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
З метою покращення якості надання адміністративних послуг та роботи Центрів надання адміністративних послуг головам райдержадміністрацій надано доручення від 06.07.2016 року №01.01-11/4328.
На базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Вінницької області 07 червня 2016 року проведено семінар за темою «Діяльність ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг» для керівників і адміністраторів ЦНАП райдержадміністрацій та міст обласного значення Вінницької області. Метою заходу був обмін досвідом щодо передачі повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, реєстрації місця проживання. З метою покращення роботи місцевих органів виконавчої влади з питань підвищення ефективності роботи ЦНАП розпорядженням голови облдержадміністрації від 22 липня 2015 року № 425 “Про визначення пріоритетних завдань з покращення роботи центрів надання адміністративних послуг” передбачено забезпечити підключення всіх ЦНАП до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Станом на 1 липня 2016 року адміністратори всіх ЦНАП мають підключення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.