Напрям 4. Суспільна та громадська  безбар’єрність.

Стратегічна ціль: Для кожної людини доступні послуги, зокрема соціальні, освітні, медичні, комунальні, транспортні, фінансові, правничі, безпекові, правозахисні, цивільного захисту, адміністративні, архівні, медіа та інші.”

Завдання 63.  Забезпечення врахування прав та інтересів осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп під час евакуації, доступу до укриттів, води та засобів гігієни, отримання послуг охорони здоров’я та соціальних послуг в умовах військових дій.

Захід 6. Забезпечення візуального чи тактильного оповіщення осіб з порушеннями слуху шляхом застосування технічних чи інших допоміжних засобів.

Інформування осіб з вадами слуху щодо сигналів оповіщення цивільного захисту (в т.ч. «Повітряна тривога») проводиться через мобільний застосунок «Повітряна тривога» Ajax Stfalcon. Сторінка для завантаження: https://www.ukrainealarm.com/

Відповідний мобільний застосунок здійснює одночасне інформування власника мобільного телефону шляхом подачі звукового сигналу, вібросигналу, текстового повідомлення та світлового спалаху (штатний ліхтар мобільного гаджета).

Під час впровадження новітніх місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення населення враховується автоматизоване доведення інформації про надзвичайну ситуацію до верст населення з вадами слуху та зору.

Також, доведення сигналів оповіщення до населення додатково здійснюється через ТРК Національного суспільного телебачення, яке транслюється на всій території області (транслювання рухомого рядку та використання жестової мови).

На сьогодні на території області існує технічна можливість додаткового застосування системи оперативного інформування населення про надзвичайні ситуації за допомогою операторів мобільного зв’язку Київстар, Vodafone та Lifecell. Ця система оперативного інформування працюватиме завдяки технології «Cell Broadcast», яка має значні переваги над SMS-інформуванням:  швидше отримання сповіщень, гнучкість у виборі локацій для інформування, наявність звукового сигналу (вібросигналу) навіть якщо звук на смартфоні абонента вимкнено.

Для забезпечення візуального чи тактильного оповіщення осіб з інвалідністю із слуху Департаментом цивільного захисту ОВА організовано цілодобову діяльність оперативно-чергової служби, яка здійснює оперативну взаємодію з оперативними підрозділами в області (правоохоронних органів, ДСНС, екстреної (швидкої) медичної допомоги. Організовано оперативний обмін інформацією щодо обстрілів, їх наслідків та інших надзвичайних подій в області.

В умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях у закладах освіти, охорони здоров’я, соціальних та інших закладах, установах, організаціях візуальне або тактильне оповіщення осіб з інвалідністю із слуху забезпечується шляхом застосування різних технічних та інших допоміжних засобів. Зокрема використовуються:

таблички з написами "Увага, повітряна тривога!";

розсилка повідомлень на телефони;

використання жестових рухів для пересування в укриття;

візуальні знаки та позначки-піктограми, що вказують напрям руху;

електронне табло та світлові індикатори;

тактильні таблички.

Про надзвичайні та кризові ситуації персонал та відвідувачі комунальних закладів оповіщаються загальною системою оповіщення, месенджерами мобільного зв’язку, гучномовцями, а у випадку пожежі – пожежною сигналізацією закладів.

 

Директор Департаменту                                                       

Богдан ЗУБЧИК