У КЗ «ДНЗ №7 Вінницької міської ради» та КЗ « Вінницькій гімназій №24» за підтримки Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації, фахівчинями Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області Людмилою АДАМЧУК. Вікторією КОЗАЧИШИНОЮ наразі випробовується методика зміцнення психологічної стійкості дітей в умовах війни “Цілющий ліс”. Через гру на природі малюки 4–7 років стабілізують свій стан, засвоюють важливі прийоми збереження психічного здоров'я та вчаться взаємопідтримки. Розроблену ізраїльськими фахівцями програму адаптував Український фонд “Благополуччя дітей” в партнерстві з Дитячим Фондом Німеччини за фінансування Німецького федерального міністерства економічної співпраці та розвитку.
  “Це 12 сесій, більшу частину яких діти проводять на вулиці: вони граються, вигадують особливі ритуали й символи, спостерігають за змінами у природі, будують своє безпечне місце, – розповідає Юлія МАЛІЄНКО, координаторка проєкту з Українського фонду “Благополуччя дітей”. – У програмі закладено формування товариськості, взаємопідтримки, роботи задля спільної мети. В кожній сесії є вправи, які здаються простими, але мають глибокий психологічний сенс. Діти вчаться стабілізувати свій стан зараз і самостійно справлятися з тривогою в майбутньому – наша апробація це вже підтверджує.”
  Метушливість, дратівливість, плаксивість, невпевненість в собі, проблеми з апетитом, страх голосних звуків тощо – за результатами опитування, це спостерігали батьки більшості з 232 дітей (57 з них у Вінниці), які долучилися до заходів “Цілющого лісу”. І не дивно, адже вимушене переселення, вибухи та повітряні тривоги, втрата близьких, перебування в окупації чи новини про війну торкнулися більшості дітей в Україні.
  Серед результатів апробації методики наші експертки помічають згуртованість дітей та покращення процесу адаптації в колективі. Діти здатні краще справлятися із тривалим стресом та важкими переживаннями самотужки. Завдяки захопливим заняттям і роботі наших фасилітаторок Анни ЗУБКОВОЇ, Анни СЛИВИ, Ольги СЛИЗЬКОУХОЇ, Тетяни БЕРЕЗЮК діти залишаються в піднесеному настрої та діляться враженнями з батьками, що сприяє більшій залученості батьків не лише у сесії "Цілющого лісу", але й у життя дітей загалом.
  “За цими незначними, на сторонній погляд, змінами насправді криється величезний поступ, який розпізнають фахівці, – акцентує Олена НАГУЛА, дитячий психолог, методологиня проєкту Українського фонду “Благополуччя дітей. — Дитяча психіка ще дуже гнучка: з одного боку, дитину легше травмувати, з іншого – вчасно надана професійна допомога здатна повністю повернути їй відчуття безпеки і можливість повноцінно розвиватися навіть в умовах жорстокої війни”.
  Загалом, зараз методикою володіє 31 фахівчиня і фахівець у Вінницькій, Волинській, ІваноФранківській, Тернопільській, Черкаській, Чернівецькій областях та Києві. Після завершення апробації вони навчать щонайменше 500 колег у своїх регіонах.
  “Наша мета – переконатися у дієвості методики і зробити її доступною для якомога більшої кількості дітей в Україні, – говорить Юлія МАЛІЄНКО. – Різні дослідження фіксують, що по допомогу психологів звертаються від 1 до 3 відсотків людей в Україні, водночас прогнозована кількість дітей із психологічними проблемами може сягати 30%. Тож допомога за замовчуванням повинна бути доступною там, де діти проводять більшу частину свого життя – у садочку чи школі”.
 
   Для довідки:
  Проєкт “Зміцнення життєстійкості та покращення психічного здоров'я дітей в Україні шляхом впровадження тренінгової програми для освітян” впроваджується Всеукраїнською благодійною організацією “Український фонд “Благополуччя дітей” в партнерстві з Дитячим Фондом Німеччини ChildFund Deutschland за фінансування Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ).
  Офіційний дозвіл на використання методики в Україні отриманий особисто від співавтора Мулі Лахада та видавництва HODDER & STOUGHTON LIMITED.