Звіт
про результати періодичного відстеження регуляторного акта розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації від 04 жовтня 2016 року №720 «Про затвердження Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).
На виконання ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Управлінням розвитку транспорту обласної державної адміністрації здійснено періодичне відстеження результативності регуляторного акта.
- Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації від 04 жовтня 2016 року №720 «Про затвердження Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), зареєстроване в Головному територіальному управлінні юстиції Вінницької області у Вінницькій області 10 жовтня 2016 року за №37/1289.
- Назва виконавця заходів з відстеження
Управління розвитку транспорту обласної державної адміністрації.
- Цілі прийняття акта
Регуляторний акт розроблено згідно законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про автомобільний транспорт», постанов Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року №176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» та від 03 грудня 2008 року №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування».
Основними цілями прийняття цього регуляторного акту є затвердження умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), і що забезпечить залучення на прозорих умовах суб’єктів господарювання, які мають бажання та можливості до оновлення рухомого складу, створить конкурентне середовище у сфері перевезення пасажирів автомобільним транспортом, що призведе до зменшення передумов для корупційних дій та обмеження монополізму на ринку пасажирських перевезень, забезпечить задоволення потреб населення у перевезеннях, та підвищення якості і безпеки транспортних послуг, забезпечить виконання державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування населення, зокрема стосовно пільгового перевезення окремих категорій громадян. Споживачі зможуть отримувати більш якісні, комфортні, безпечні послуги.
- Строк виконання заходів з відстеження результативності
Жовтень-Листопад 2020 року.
- Тип відстеження (базове, повторне, періодичне)
Періодичне відстеження
- Методи одержання результатів відстеження результативності
Для проведення повторного відстеження використовувалася інформація місцевих органів влади, контролюючих органів, статистичні дані.
- Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності регуляторного акту здійснювалося шляхом аналізу статистичної інформації про:
- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб-підприємців, на яких поширюється дія регуляторного акту;
- розмір коштів, що витрачаються суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог цього регуляторного акту;
- рівень поінформованості суб'єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акту;
- кількість укладених та розірваних договорів з пасажирськими автоперевізниками;
- кількість автобусів, залучених для перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);
- кількість ДТП з вини водіїв суб’єктів господарювання пасажирських перевезень з постраждалими;
- обсяг перевезення пасажирів на пасажирському автотранспорті;
- Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Під дію регуляторного акту підпадають 437 міжміських і приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) та 575 приміських внутрішньорайонних маршрутів;
Внаслідок впровадження даного регуляторного акту отримані такі значення показників результативності:
Показники |
Одиниця виміру |
2020 рік |
- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб-підприємців, які здійснюють перевезення пасажирів і на яких поширюється дія регуляторного акту; |
один. |
484 (станом на 01.10.2020) |
- розмір коштів, що витрачає суб'єкт господарювання, пов'язаними з виконанням вимог цього регуляторного акту; |
тис. грн / |
4,97 |
- рівень поінформованості суб'єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акту; |
% |
100 |
- кількість укладених/розірваних договорів з пасажирськими автоперевізниками; |
один. |
0 |
- кількість автобусів, залучених для перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути); |
один. |
1688 |
- кількість ДТП з вини водіїв суб’єктів господарювання пасажирських перевезень з постраждалими (загибли/травмованих); |
один.
один./один. |
0
0/0 |
- обсяг перевезення пасажирів на пасажирському автотранспорті; |
млн. чол. |
36,5 |
- Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Умовами конкурсу встановлено чіткий та прозорий механізм визначення переможців конкурсу щодо здійснення пасажирських перевезень на внутрішньо обласних маршрутах. Завдяки введенню в дію даного регуляторного акту підвищилась інформованість суб’єктів підприємницької діяльності, встановлено чіткі умови, підвищилась прогнозованість. Забезпечено баланс інтересів органів виконавчої влади (ОДА), споживачів послуг з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах (пасажирів області) та суб’єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів (автоперевізники), а саме для органів виконавчої влади - позитивний імідж влади щодо впорядкування пасажирських перевезень, шляхом встановлення GPS – приладів встановлених на транспортних засобах перевізника та фото автобусів, фото матеріально-технічної бази дотримання перевізниками розкладів руху, схем маршрутів, показників якості перевезень, а для суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – забезпечено прозорість та зрозумілість механізму проведення умов конкурсу.
На момент проведення періодичного відстеження, за Умовами регуляторного акт конкурси на перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах не проводились.
І як висновок, прийняття регуляторного акту дало можливість:
- забезпечити дотримання прав і законних інтересів суб’єктів господарювання при участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);
- підвищило дисципліну перевізників з виконання договірних умов, зокрема дотримання схеми маршруту, розкладу руху та дотримання швидкісного режиму на маршруті, що призвело до підвищення якості і безпеки транспортних послуг.
Зважаючи на викладене дія регуляторного акту є ефективною.
Начальник управління розвитку
транспорту облдержадміністрації
Віталій МИЗЮК