Звіт

про повторне відстеження результативності регуляторного акта Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 29 вересня 2020 року № 621«Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради»

 

  1. Вид та назва регуляторного акта

Розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від       29 вересня 2020 року № 621 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради», зареєстровано у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції     (м. Хмельницький) 13 жовтня 2020 року за № 155/155. 

  1. Виконавець заходів з відстеження

Департамент охорони здоров’я та реабілітації Вінницької обласної державної адміністрації.    

  1. Цілі прийняття акта

         Розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 29 вересня 2020 року № 621 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради», підготовлено відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», № 1138  від 17 вересня 1996 року «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах».

Регульовані тарифи стосуються тільки тих медичних послуг, що надаються державними і комунальними медичними закладами.

Головна ціль даного регуляторного акта – надання якісних послуг за

економічнообґрунтованими тарифами фізичним та юридичним    особам, іноземним громадянам, а також:

    1) встановлення економічно обґрунтованих тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надаються некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради»;

  • отримання власних надходжень до спеціального фонду закладу.

Так, статтею 18 Основ законодавства України про охорону здоров’я визначено, що фінансове забезпечення охорони здоров’я може здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, коштів юридичних та фізичних осіб, а також з інших джерел, не заборонених законом. При цьому, заклади охорони здоров’я мають право надавати платні послуги у сфері охорони здоров’я за визначеним переліком;

  • необхідність запровадження економічно обґрунтованих тарифів на   медичні послуги, які слугуватимуть визначенням необхідних коштів для фінансування медичних закладів при розрахунках за медичну допомогу населенню, що оплачується державою.

Для конкурентоспроможності на ринку послуг з недержавним сектором охорони здоров’я, державні лікувально-профілактичні заклади повинні використовувати найновітніші світові досягнення медичної науки і практики для успішного вирішення проблем діагностики, профілактики та лікування виявлених захворювань. Поліпшення необхідного рівня матеріально-технічного забезпечення та інших показників можливе лише за умови наявності необхідних коштів, одним з джерел їх надходження є платні медичні послуги. 

  1. Строк виконання заходів з відстеження

З 20 серпня 2021 року по 23 вересня 2021 року. 

  1. Тип відстеження

Повторне. 

  1. Методи одержання результатів відстеження

Для проведення повторного відстеження використовувались дані закладу               про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (довідка бухгалтерського відділу про надходження коштів по спеціальних рахунках), аналіз фінансових показників діяльності закладу. 

  1. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалось шляхом аналізу статистичної інформації «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної ради» за показниками:

кількість суб’єктів господарювання за договорами, яким були надані послуги;

- кількість фізичних осіб, яким були надані послуги;

- кількість коштів, які отримано закладом  охорони здоров’я від надання платних послуг. 

  1. Кількісні та якісні значення показників результативності акту

Кількісні показники результативності акту є:

Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюється дія акту.

Дія регуляторного акта поширюється на комунальне некомерційне підприємство «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради» та суб’єктів господарювання і фізичних осіб, яким були надані послуги.

Надходження до державного та місцевого бюджетів, кількість суб’єктів

господарювання  та фізичних осіб, на які поширюватиметься дія акта, наведені в таблиці:

Показник

Факт за 2019 рік

Прогнозні значення на 2020 рік та на наступні роки

Факт за

2020 рік

Факт

на 23.09.2021рік

Надходження до спеціальних фондів, тис. грн.

2767,28

4980,0

 

1513,9

 

1277,0

Надходження до спеціального фонду бюджету лікарні від надання платних медичних послуг, тис. грн.

3,82

8,4

 

 

-

 

 

 

7,3

Кількість осіб, які отримали медичні послуги

12

20

 

-

 

18

в т. ч. платні медичні послуги

 

12

 

20

 

-

 

18

Кількість суб’єктів господарювання , які отримали медичні послуги, згідно договорів, одиниць, у тому числі:

-

-

 

 

-

 

 

-

-Великі (більше 250 працюючих)

-

-

-

-

-Середні (з 50 до 250 працюючих)

-

-

-

-

-Малі (до 50 працюючих)

-

-

-

-

-Мікро (не більше 10 працюючих)

 

 12

 

20

 

-

 

18

 

Кількісними показниками результативності акта є: обсяг наданих послуг комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради» - відповідно прогнозувалося  у 2020 році збільшення надходження до спеціального фонду лікарні від надання платних медичних послуг, у сумі 8,4 тис. грн., однак фактично надходження не здійснювалися,у зв’язку з поширенням на території країни гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, що досить негативно вплинуло на усі без виключення життєво важливі галузі міста, в тому числі і на медичний заклад.

 Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року        № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (із змінами та доповненнями), з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій            заборонялося:

- перетин державного кордону та в’їзд в Україну іноземцями та особами без громадянства, в яких відсутній поліс (свідоцтво, сертифікат) страхування, що виданий страховою компанією, яка зареєстрована в Україні, або іноземною страховою компанією, яка має представництво на території України чи договірні відносини із страховою компанією-партнером на території України покриває витрати, пов’язані з лікуванням COVID-19, обсервацією, та діє на строк перебування в Україні;

 - здійснення регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом, зокрема перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, в електричному (трамвай, тролейбус), залізничному транспорті, у міському, приміському, міжміському, внутрішньо обласному та міжобласному сполученні, в кількості більшій, ніж кількість місць для сидіння, що передбачена технічною характеристикою транспортного засобу і визначена в реєстраційних документах на такий транспортний засіб.

 - проведення державними та комунальними закладами охорони здоров’я планових заходів з госпіталізації.

 Однак з послабленням карантинних заходів та надісланням пропозицій підприємствам (організаціям), які є потенційними клієнтами щодо закупівлі платних медичних послуг відповідно до розпорядження Голови Вінницької ОДА № 621 від 29 вересня 2020 року спостерігається збільшення середньорічного обсягу надання послуг для суб’єктів господарювання (18 одиниць) до 7,3 тис. грн.

Кількість скарг, що можуть надійти від населення та суб’єктів господарювання, які є споживачами даних послуг, щодо рівня якості отриманих послуг (не надходили).

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акту – високий, інформування суб’єктів господарювання та фізичних осіб про розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 29 вересня 2020 року № 621 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради» здійснено на офіційній веб - сторінці Вінницької обласної державної адміністрації (http://www.vin.gov.ua) та в засобах масової інформації, одним із них є газета «Вінниччина» (vinnichina. info). 

  1. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначення цілей

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснено КНП «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради» у термін не менший за рік з дня набрання чинності, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження. У процесі відстеження не виявлено неврегульованих та проблемних питань, тому внесення відповідних змін чи визнання таким, що втратило чинність розпорядження не потребує.

 За результатами повторного відстеження результативності розпорядження Голови обласної державної адміністрації від 29 вересня 2020 року № 621 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради» можливо зробити висновок, що даний регуляторний акт несе позитивний результат та забезпечує досягнення визначених цілей.

Виходячи з вищезазначеного, розпорядження Голови обласної державної адміністрації від 29 вересня 2020 року № 621 «Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної Ради» доцільно залишити без змін.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися один раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

 

Директор Департаменту охорони

здоров’я та реабілітації Вінницької

обласної державної адміністрації                               

    Ольга ЗАДОРОЖНА