- Вид та назва регуляторного акту
Розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 02 листопада 2020 року № 690 «Про затвердження Змін до Тарифів на платні медичні послуги, що надаються комунальним підприємством «Вінницький обласний наркологічний диспансер «Соціотерапія».
- Виконавець заходів відстеження
Департамент охорони здоров’я та реабілітації Вінницької обласної державної адміністрації.
- Цілі прийняття акту
Розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 02 листопада 2020 року № 690 «Про затвердження Змін до Тарифів на платні медичні послуги, що надаються комунальним підприємством «Вінницький обласний наркологічний диспансер «Соціотерапія» підготовлено відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах».
Регульовані тарифи стосуються тільки тих медичних послуг, що надаються державними і комунальними медичними закладами.
Для недержавного сектору охорони здоров’я, в сучасних економічних умовах, що склалися в Україні в цілому та конкретно по Вінницькій області, характерні великі коливання цін на медичні послуги, як в різних медичних закладах, центрах, так і їх розходження з офіційними статистичними даними. Різниця в тарифах на однакові медичні послуги становить від 25% до 70%.
Головна ціль даного регуляторного акту – надання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами фізичним та юридичними особами, а також:
- реалізація владних повноважень, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)»;
- встановлення економічно обґрунтованих тарифів на платні медичні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством «Центр терапії залежностей «Соціотерапія» ВОР»;
- отримання власних надходжень до спеціального фонду закладу охорони здоров’я. Так статтею 18 Основ законодавства України про охорону здоров’я визначено, що фінансування охорони здоров’я здійснюється за рахунок державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування та будь-яких джерел, не заборонених законодавством. При цьому, заклади охорони здоров’я мають право надавати платні послуги у сфері охорони здоров’я за визначеним переліком;
- забезпечення прозорості при розрахунках із суб’єктами господарювання за договорами за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я, та вищих медичних навчальних закладах»;
- необхідність запровадження економічно обґрунтованих тарифів на медичні послуги, які слугуватимуть визначенню необхідних коштів для фінансування медичних закладів при розрахунках за медичну допомогу населенню, що оплачується державою.
Для виживання на ринку послуг при конкуренції з недержавним сектором охорони здоров’я, державні лікувально-профілактичні заклади повинні використовувати найновітніші світові досягнення медичної науки і практики для успішного вирішення проблем діагностики, профілактики та лікування виявлених захворювань. Поліпшення необхідного рівня матеріально-технічного забезпечення та інших показників можливе лише за умови наявності необхідних коштів, одним з джерел їх надходження є платні медичні послуги.
- Строк виконання заходів з відстеження
З 16 вересня по 02 листопада 2021 року.
- Тип відстеження
Повторне.
- Методи одержання результатів відстеження
Для проведення повторного відстеження використовувались дані закладу про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма № 4-1д, № 4-1 м) за 2020 рік, аналіз фінансових показників діяльності закладу.
- Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність,
а також способи одержання даних
Основними показниками результативності дії регуляторного акту є стабільне та достатнє фінансування лікарні для забезпечення населення якісними медичними послугами за економічно обґрунтованими тарифами.
Відстеження результативності регуляторного акту здійснювалось шляхом аналізу кожного з наведених показників:
- кількість малих, середніх та великих суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акту;
- оцінка «прямих» витрат суб’єктів на виконання регулювання;
- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акту;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб щодо основних положень акту.
Прийняття цього регуляторного акта дозволило закладу у 2021 році залучити для розвитку додаткові кошти і поліпшити матеріально-технічну базу, що дало можливість частково оновити обладнання, інструменти, своєчасно проводити поточний ремонт приміщень.
Наслідком дії регуляторного акта є встановлення оптимального рівня тарифів на платні медичні послуги, впровадження нових сучасних технологій діагностики і лікування, збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів та інше.
- Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Кількісні показники результативності акту:
Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акту.
Дія регуляторного акту поширюється на КНП «ЦТЗ «Соціотерапія» ВОР» та суб’єктів господарювання і населення м. Вінниці і Вінницького району що є споживачами послуг цього Центру.
Надходження до державного та місцевого бюджетів, кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на які поширюватиметься дія акту наведені в таблиці:
Показник |
Прогнозні значення на 2020 р. та наступні роки |
Факт за 2020 рік |
Факт на 16.09.2021 р. |
Надходження до спеціальних фондів, тис. грн. |
1568,7 |
|
1101,5 |
Надходження до спеціального фонду підприємства від надання даного виду платних послуг, тис. грн. |
725,0 |
|
784,0 |
Кількість осіб, які отримали платні медичні послуги, осіб |
10005 |
|
10004 |
Кількість суб’єктів господарювання, які отримали медичні послуги, згідно договорів, одиниць, у т.ч.: |
74 |
|
56 |
Великі (більше 250 працюючих) |
35 |
|
28 |
Середні (з 50 до 250 працюючих) |
20 |
|
15 |
Малі (до 50 працюючих) |
19 |
|
13 |
Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами (які є споживачами медичних послуг), пов’язаними з виконанням вимог акту за 2021 рік. Надходження до спеціального фонду бюджету підприємства від надання платних медичних послуг становить 1101,5 тис. грн., у тому числі з урахуванням середньорічного обсягу надання послуг для суб’єктів господарювання ( 56одиниць) – 527,7 тис. грн. (481,3 тис. грн. на суб’єктів великого підприємництва + 39,7 тис. грн. на суб’єктів середнього підприємництва + 6,7 тис. грн. на суб’єктів малого підприємництва; витрати часу відсутні).
У 2020 році надходжень до спеціального фонду бюджету підприємства від надання платних медичних послуг не було. Всі дозвільні документи були підготовлені майже в кінці 2020 року.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту – високий, інформування зацікавлених суб’єктів господарювання та фізичних осіб про розпорядження облдержадміністрації здійснено через Вінницьку обласну державну адміністрацію шляхом оприлюднення в газеті «Вінниччина» та на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації в розділах «Діяльність ОДА», «Регуляторна діяльність», «Діючі регуляторні акти».
Крім того, кількісними показниками результативності акта також є:
Обсяг наданих послуг КНП «ЦТЗ «Соціотерапія» ВОР» відповідно до аналізу регуляторного впливу у 2020 році прогнозувалось надходження до спеціального фонду бюджету підприємства, від надання даного виду платних послуг фактично надійшло 784,0 тис. грн.
Кількість скарг, що можуть надійти від населення та суб’єктів господарювання, які є споживачами даних послуг, щодо рівня якості отриманих послуг (не надходили).
- Оцінка результатів реалізації регуляторного акту та ступеня досягнення визначених цілей.
Повторне відстеження результативності регуляторного акту здійснено КНП «ЦТЗ «Соціотерапія» ВОР» у термін не менший за рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності даного регуляторного акту, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження. У процесі відстеження не виявлено неврегульованих та проблемних питань, тому внесення відповідних змін чи визнання такими, що втратило чинність розпорядження не потребує.
Ступінь досягнення визначених цілей розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 02 листопада 2020 року № 690 «Про затвердження Змін до Тарифів на платні медичні послуги, що надаються комунальним підприємством «Вінницький обласний наркологічний диспансер «Соціотерапія» є не високим, оскільки в зазначеному розпорядженні було досягнуто цілі прийняття акту, однак враховуючи те, що, збільшилась вартість медикаментів та вартість тарифів на комунальні послуги, діючі тарифи стали нерентабельними – це вимагає внесення змін до діючого розпорядження та затвердження нових тарифів.
Виходячи з вищезазначеного, Розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 02 листопада 2020 року № 690 «Про затвердження Змін до Тарифів на платні медичні послуги, що надаються комунальним підприємством «Вінницький обласний наркологічний диспансер «Соціотерапія» доцільно внести зміни.
Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акту буде оприлюднений на офіційному веб-сайті Вінницької обласної державної адміністрації в розділі «Діяльність ОДА», «Регуляторна діяльність» рубриці «Відстеження результативності регуляторних актів».
Періодичне відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.
Директор Департаменту охорони
здоров’я та реабілітації Вінницької
обласної державної адміністрації
Ольга ЗАДОРОЖНА