Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акту розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 17 грудня 2021 року № 908 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством Вінницької обласної Ради «Клінічний Центр інфекційних хвороб»
1.Вид та назва регуляторного акту
Розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 17 грудня 2021 року № 908 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством Вінницької обласної Ради «Клінічний Центр інфекційних хвороб».
2.Виконавець заходів відстеження
Департамент охорони здоров’я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації.
3.Цілі прийняття акту
Розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 17грудня 2021 року №908 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством Вінницької обласної Ради «Клінічний Центр інфекційних хвороб» підготовлено відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)»,від 17 вересня 1996 року №1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах».
Головна ціль даного регуляторного акту – надання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами фізичним та юридичним особам, а також:
- реалізація владних повноважень, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)»;
- встановлення економічно обґрунтованих тарифів на платні медичні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством Вінницької обласної Ради «Клінічний Центр інфекційних хвороб»;
- отримання власних надходжень до спеціального фонду закладу охорони здоров’я. Так статтею 18 Основ законодавства України про охорону здоров’я визначено, що фінансування охорони здоров’я здійснюється за рахунок державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування та будь-яких джерел, не заборонених законодавством. При цьому, заклади охорони здоров’я мають право надавати платні послуги у сфері охорони здоров’я за визначеним переліком;
- забезпечення прозорості при розрахунках із суб’єктами господарювання за договорами за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року №1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я, та вищих медичних навчальних закладах»;
- необхідність запровадження економічно обґрунтованих тарифів на медичні послуги, які слугуватимуть визначенню необхідних коштів для фінансування медичних закладів при розрахунках за медичну допомогу населенню, що оплачується державою.
Для виживання на ринку послуг при конкуренції з недержавним сектором охорони здоров’я, державні лікувально-профілактичні заклади повинні використовувати найновітніші світові досягнення медичної науки і практики для успішного вирішення проблем діагностики, профілактики та лікування виявлених захворювань. Поліпшення необхідного рівня матеріально-технічного забезпечення та інших показників можливе лише за умови наявності необхідних коштів, одним з джерел їх надходження є платні медичні послуги.
4.Строк виконання заходів з відстеження.
З 10 листопада 2022 року по 16 грудня 2022 року
5.Тип відстеження
Повторне.
6.Методи одержання результатів відстеження
Для проведення повторного відстеження використовувались дані закладу про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, аналіз фінансових показників діяльності закладу.
7.Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних.
Основними показниками результативності дії регуляторного акту є стабільне та достатнє фінансування лікарні для забезпечення населення якісними медичними послугами за економічно обґрунтованими тарифами.
Відстеження результативності регуляторного акту здійснювалось шляхом аналізу кожного з наведених показників:
- кількість малих, середніх та великих суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акту;
- оцінка «прямих» витрат суб’єктів на виконання регулювання;
- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акту.
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб щодо основних положень акту.
Прийняття цього регуляторного акта дозволило закладу у 2022 році залучити для розвитку додаткові кошти і поліпшити матеріально-технічну базу.
Наслідком дії регуляторного акта є встановлення оптимального рівня тарифів на платні медичні послуги, впровадження нових сучасних технологій діагностики і лікування, збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів та інше.
8.Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Кількісні показники результативності акту:
Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акту.
Дія регуляторного акту поширюється на КНП ВОР «Клінічний Центр інфекційних хвороб» надходження до державного та місцевого бюджетів, кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на які поширюються дія акту наведені в таблиці:
Показник |
АРВ |
Факт з 18.12.2021р.по 16.12.2022р. |
Надходження до спеціальних фондів, тис. грн. |
585,3 |
21,4 |
Надходження до спеціального фонду підприємства від надання даного виду платних послуг, тис. грн. |
585,3 |
21,4 |
Кількість осіб, які отримали платні медичні послуги, осіб |
635 |
307 |
Кількість суб’єктів господарювання, які отримали медичні послуги, згідно договорів, одиниць, у т. ч.: |
5 |
- |
Великі(більше 250 працюючих) |
3 |
- |
Середні(з 50 до 250 працюючих) |
1 |
- |
Малі (до 50 працюючих) |
1 |
- |
Мікро (не більше 10 працюючих) |
- |
|
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акту високий, інформування зацікавлених суб’єктів господарювання або фізичних осіб про розпорядження облдержадміністрації здійснено через Вінницьку обласну військову адміністрацію.
Крім того, кількісними показниками результативності цього акта є:
Згідно обсягу наданих послуг відповідно до аналізу регуляторного впливу прогнозувалось надходження до спеціального фонду бюджету підприємства від надання даного виду платних послуг 585,3тис.грн., а фактично надійшло 21,4 тис. грн.
- Оцінка результатів реалізації регуляторного акту та ступеня досягнення визначених цілей.
Повторне відстеження результативності регуляторного акту здійснено КНП ВОР «Клінічний Центр інфекційних хвороб» у термін не менший за рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності даного регуляторного акту, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження. У процесі відстеження не виявлено неврегульованих та проблемних питань, тому внесення відповідних змін чи визнання такими, що втратило чинність розпорядження не потребує.
Ступінь досягнення визначених цілей розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 17 грудня 2021 року № 908 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством Вінницької обласної Ради «Клінічний Центр інфекційних хвороб» є цілком прийнятним та забезпечує досягнення визначених цілей. Виходячи з вищезазначеного, розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 17грудня 2021 року № 908 «Про затвердження Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним некомерційним підприємством Вінницької обласної Ради «Клінічний Центр інфекційних хвороб», не доцільно вносити зміни.
Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акту буде оприлюднений на офіційному веб-сайті Вінницької обласної військової адміністрації в розділі «Діяльність ОДА», «Регуляторна діяльність» рубриці «Відстеження результативності регуляторних актів».
Періодичне відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.
Директор Департаменту
Ольга ЗАДОРОЖНА