Україна готова до широкої співпраці в питаннях розвитку власних транспортних можливостей, а також поглиблення логістичних зв’язків з державами–сусідами, державами транскаспійського та інших регіонів. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час міжнародного логістичного форуму «Tbilisi Beltand Road Forum», який відбувся у столиці Грузії. Глава Уряду взяв участь у заході в рамках офіційного візиту до Грузії.

Він підкреслив, що Форум – є вкрай важливою ініціативою, і від рішень учасників зібрання залежить «майбутнє зв’язків  між Європою та Азією».

«Перед нами сьогодні стоять багато викликів, і ми розуміємо, що в майбутньому торгівля між державами буде більш лібералізована, і ми маємо зробити все, аби інфраструктура наших держав, регуляції були максимально синхронізовані, аби забезпечити якість, оптимальні строки та високий рівень безпеки для переміщення товарів», - сказав Володимир Гройсман.

Не менш важливим, на його думку, є й розвиток  внутрішніх можливостей країн. Глава Уряду повідомив, що Україна як держава з надзвичайно вигідним географічним положенням, демонструє поступовий і стабільний економічний підйом.  «Україна буде надійним партнером і буде якісно виконувати свої завдання, - сказав Володимир Гройсман. – Сьогодні  Україна стрімко розвивається. Цього року ми матимемо більше 2% економічного зростання, а наступного року ми прогнозуємо понад 3% ріст. Ми сконцентровані на доволі різкому збільшенні економічного зростання. Для цього ми продовжуємо структурні зміни».

Прем’єр-міністр нагадав, що однією з таких змін є орієнтація на ринок Європейського Союзу, який займає вже 40% в структурі українського експорту.

«Зрозуміло, що все потребує чіткого фокусування на залучення інвестицій, а відтак – формування належної інфраструктури. Саме тому ми займаємося відновленням доріг, модернізацією залізниці. Ми відкриті для подальшої взаємодії задля покращання транспортних та логістичних зв’язків. Ми і далі будемо сконцентровані на тому, аби українські регуляції відповідали високим європейським стандартам. Наше завдання – якісна дерегуляція. Повна синхронізація норм з учасниками цього шляху, і ми й надалі будемо робити все, аби наші потенціальні можливості були готові до збільшення переміщення товарів та вантажів», - підкреслив Володимир Гройсман.

Довідково

Міжнародний Форум «Tbilisi Belt and Road Forum» є продовженням започаткованої у 2015 році традиції зустрічатися та обговорювати розвиток ініціативи побудови Нового шовкового шляху. Зазвичай Форум продовжується два дні – в перший день відбуваються тематичні дискусії,  в другий - презентації інвестиційних можливостей держав та окремих підприємств в форматі «бізнес-до-бізнесу».

Цього року учасниками Форуму стали понад 1000 учасників, серед яких – лідери Урядів декількох держав, дипломати, експерти, представники міжнародних організацій та ділових об’єднань. Кількість лише урядових делегацій становила 34.

Серед тем дискусій – посилення взаємної торгівлі в регіоні, розвиток е-торгівлі та цифрових комунікацій, транспортної інфраструктури та енергосектору. 

Форум організований за підтримки Міністерства економіки та сталого розвитку Грузії та МЗС Грузії. 

Україна займає одну з ключових позицій у перевозках між Європою та Азією. Через Україну проходять 6 міжнародних транспортних коридорів, а загальний обсяг товарів, які можуть транзитом проходити через нашу державу, за підрахунками економістів, становить не менше 300 млрд дол. Причому Україна здатна організовувати логістичні маршрути, як в напрямку Євросоюзу, так і в напрямку Китаю. 

Саме тому Україна приділяє велику увагу розвитку інтермодальних перевозок в Чорноморському регіоні з поєднанням з Балтикою, а також контейнерних перевозок сполученням Європа - Азія. Перспективні транзитні напрямки:   Порти Чорного моря – кордон Східної Європи, транзит по Дунаю, Новий шовковий шлях, Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут. У цьому контексті Україна веде активні переговори на рівні експертів та відповідних міжурядових комісій, а також докладає зусиль для формування сприятливого ділового та інвестиційного клімату, передусім, в секторі логістики.  Не менш важливим є започатковане Урядом оновлення дорожнього господарства країни, а також формування Національної транспортної стратегії до 2030 року.