Звіт щодо посилення взаємодії з інститутами громадянського суспільства, заінтересованими сторонами, суспільними групами громадян під час реалізації відповідних проектів безбар’єрності та забезпечення участі представників органів виконавчої влади відповідно до компетенції у заходах з безбарʼєрності, що організовуються інститутами громадянського суспільства
Упродовж 2025 року структурними підрозділами сфери освіти області здійснювалася системна робота, спрямована на розвиток культури безбар’єрності, розширення доступності освітнього простору та посилення співпраці з інститутами громадянського суспільства (ІГС). Основними пріоритетами стали:
- поглиблення партнерств із громадськими організаціями,
- забезпечення участі державних органів у суспільних ініціативах,
- підвищення рівня інклюзивності середовища в закладах освіти усіх рівнів.
Взаємодія охопила заклади професійної (професійно-технічної), загальної середньої та вищої освіти, що забезпечило комплексний підхід до впровадження політик безбар’єрності.
Протягом року в закладах професійної (професійно-технічної) освіти за участі представників громадських організацій, що опікуються інклюзією, правами людей з інвалідністю, ветеранів, ВПО, молоді та жінок, було організовано широкий спектр заходів, зокрема:
- проведення круглих столів та публічних дискусій з питань доступності освітнього середовища;
- залучення організацій людей з інвалідністю, ветеранських об’єднань, молодіжних ініціатив, жіночих спільнот, асоціацій ВПО.
- тренінги та воркшопи з інклюзивної комунікації та створення безбар’єрного простору;
- сесії з гендерної рівності та недискримінації;
- заняття та відкриті уроки з тематики прав людини.
- конкурси соціальних відео та фотопроєктів;
- учнівські та студентські волонтерські проєкти;
- спільні заходи з органами місцевої влади щодо підвищення обізнаності громад.
На постійній основі взаємодію здійснювали такі заклади професійної освіти:
- Комунальний заклад «Вінницький індустріальний професійний коледж» Вінницької обласної Ради;
- Комунальний заклад «Вінницький професійний коледж цифрових технологій та підприємництва» Вінницької обласної Ради;
- Вище професійне училище № 11 м. Вінниці;
- Комунальний заклад «Вінницький професійний коледж сфери послуг» Вінницької обласної Ради.
Партнерами виступали:
ГО «Паросток», центр зайнятості, сервісні служби, соціальні установи. Спільно організовувалися зустрічі та консультації для ВПО, молоді у складних життєвих обставинах, осіб з інвалідністю.
У закладах загальної середньої освіти області проводилися наступні напрями роботи:
- уроки, класні години та інтерактивні заняття з культури безбар’єрності, недискримінації, толерантності;
- інтеграція теми інклюзії в виховні заходи та шкільні проєкти;
- робота шкільних волонтерських команд.
- просвітницькі заходи для батьків щодо формування безбар’єрного мислення;
- запровадження шкільних проєктів, спрямованих на створення доступного середовища.
У закладах вищої освіти області робота проводилася комплексно та включала:
- проведення науково-практичних конференцій, круглих столів та панельних дискусій за участю ІГС;
- просвітницькі кампанії щодо рівних можливостей та інклюзивної комунікації.
- студентські ініціативи для підтримки ВПО, людей з інвалідністю, родин військовослужбовців;
- акції зі збору коштів, благодійні заходи, інформаційні кампанії.
У 2025 році було досягнуто суттєвого зміцнення співпраці між закладами освіти, громадським сектором та органами влади. Основні результати:
- підвищено рівень обізнаності здобувачів освіти щодо принципів безбар’єрності та прав людини;
- розширено партнерську мережу закладів освіти з громадськими організаціями;
- активізовано участь студентів, учнів та педагогів у соціальних проєктах;
- посилено міжвідомче співробітництво у сфері впровадження безбар’єрності;
- створено умови для сталого розвитку інклюзивних практик у закладах освіти різних рівнів.
