Напрям 1. Фізична безбар’єрність

Стратегічна ціль “Транспорт та транспортна інфраструктура є фізично доступною”

14.2) проведення аналізу закладів загальної середньої освіти, які не мають шкільних автобусів, доступних для осіб з інвалідністю та осіб з особливими освітніми потребами

У 2025/2026 навчальному році в області функціонує 372 шкільних автобуси, з яких 80 одиниць (21,5%) обладнані спеціальними місцями для дітей з особливими освітніми потребами. Незважаючи на наявність частини адаптованого транспорту, їх кількість залишається недостатньою порівняно з реальною потребою громад та обсягом учнів, що потребують безбар’єрного підвезення.

Потребують підвозу 23 999 учнів, з яких фактично забезпечено перевезенням 23 254 учні (96,9%). Розподіл за видами транспорту свідчить про збереження високої залежності від шкільних автобусів та часткову потребу у залученні альтернативних видів перевезення:

  • шкільними автобусами довозиться 18 494 учні (79,53%);
  • найманим (орендованим) транспортом – 2 490 учнів (10,7%);
  • рейсовими маршрутами – 1 202 учні (5,17%);
  • власним транспортом батьків – 1 068 учнів (4,6%).

Використання орендованого та рейсового транспорту частково компенсує нестачу шкільних автобусів, проте створює ризики щодо доступності для дітей з інвалідністю та безпеки/стабільності маршрутів

Потреба у шкільних автобусах станом на 2025 рік становить 132 одиниці, у тому числі:

  • 91 одиницю для поповнення автопарку, із них 8 спеціалізованих автобусів, необхідних громадам: Вороновицька, Гніванська, Немирівська, Якушинецька, Дашівська, Райгородська, Теплицька, Мурафська.
  • 41 одиницю для заміни застарілого транспорту.

Додатковим фактором зменшення спроможності автопарку стало передання 60 шкільних автобусів на потреби Збройних Сил України, що суттєво вплинуло на рівень забезпечення шкіл транспортом.