Налаштування відображення

Розмір шрифту:
Колір сайту:
Зображення

Параметри

23 жовтня у медіацентрі обласної військової адміністрації зібралися представники медіа, творці контенту та активні громадяни, готові поринути у світ медійної грамотності.

Практичний тренінг «Вінниччина на інфополі медійної грамотності: Facts, Fakes, Feedback» став частиною Глобального тижня медіа - та інформаційної грамотності, що проходить з 24 по 31 жовтня за ініціативи ЮНЕСКО.

Його мета – підняти рівень обізнаності та розвивати критичне мислення серед дорослих та дітей.

У заході взяли участь директорка Департаменту інформаційної діяльності та зв'язків з громадськістю ОВА Світлана Юзвак, представник Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у Вінницькій області Вадим Мазурик, керівниця проєктів Вінницької обласної громадської організації «Вінницький прес-клуб» Наталія Болховська, патентний довірений України, начальник відділу зовнішньоекономічних звʼязків і перекладів Ігор Шевченко, адвокат, член Національної спілки журналістів України Віталій Головенько, представники медіа та студенти Державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Також, низка учасників тренінгу долучилась у режимі онлайн.

Світлана Юзвак подякувала організаторам та молодим журналістам за увагу до теми медіаграмотності, підкресливши важливість відповідального підходу до поширення інформації, особливо в умовах воєнного стану, коли інформація може мати як позитивний, так і негативний вплив на суспільство.

«Закликаю усіх колег, користуватися офіційними джерелами: в інтернет-ресурсах, друкованих ресурсах, а також у соціальних мережах. Адже відомо, що офіційні сторінки керівників проходять певну перевірку. Вони є офіційними сторінками сайту, структурних підрозділів, державних органів та установ. Це ті офіційні джерела, на які можна посилатися, якими можна користуватися. Саме медіаграмотність спрямована на те, аби розрізняти це» ,- зазначила Світлана Юзвак.

У ході заходу Вадим Мазурик провів коротку лекцію, присвячену основам медіаграмотності, ключовим принципам та важливим ресурсам у цій сфері.

“Інформаційна грамотність має надавати людям інструменти для правильного розуміння та аналізу інформації. Важливо не лише просто сприймати інформацію, але й критично оцінювати її, щоб зробити інформаційний простір прозорим та зрозумілим для всіх»,- зазначив спікер.

У свою чергу, Наталія Болховська наголосила на важливості критичного мислення та перевірки фактів для формування об'єктивної картини подій та прийняття зважених рішень.

Окрім теоретичних аспектів, учасники мали можливість взяти участь у практичних вправах, де розбирали конкретні приклади медійних маніпуляцій. Спікери спільно з учасниками аналізували, як хибна інформація може вплинути на громадську думку та чому так важливо вміти її ідентифікувати.

В режимі онлайн до заходу доєднався полковник ЗСУ і військовий журналіст Віталій Саранцев, який розповів про чіткі правила роботи медіа, механізм акредитації у військових частинах і зонах бойових дій.

"Співпраця між військовими та медіа постійно вдосконалюється, і зараз діє єдиний Наказ № 73, який регулює роботу журналістів та визначає 17 основних обмежень. Водночас, на практиці, ці обмеження можуть бути ширшими залежно від безпекової ситуації, що захищає як військових, так і державу в цілому",- підкреслив Віталій Саранцев.

Під час виступу Ігор Шевченко, наголосив на важливості подібних заходів, звернувши особливу увагу на питання інформаційної гігієни та відповідального сприйняття інформації. Важливо прагнути бути об’єктивними, особливо в сучасному світі, де інформація є потужним інструментом.

Віталій Головенько, детально висвітлив питання захисту персональних даних, правових обмежень та відповідальності, які стосуються як медійників, так і користувачів соціальних мереж.

Під час заходу присутні мали змогу поставити додаткові запитання, які їх цікавлять.

Захід проведено в рамках співпраці Вінницької обласної Національної спілки журналістів України, представництва Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у Вінницькій області та Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Вінницької ОВА.

Тренінг став важливим кроком до підвищення медійної грамотності в регіоні, адже саме зараз, у часи інформаційних викликів, ми маємо відповідально підходити до споживання і поширення інформації. Учасники отримали не лише теоретичні знання, а й практичні навички, що допоможуть їм у їхній подальшій діяльності.