Засідання колегії Департаменту фінансів ОДА «Про підсумки виконання місцевих бюджетів за 2018 рік та завдання по забезпеченню виконання місцевих бюджетів у першому кварталі 2019 року та протягом поточного року» відбулось сьогодні, 1 лютого, в приміщенні Центру підвищення кваліфікації державних службовців, керівників державних підприємств, установ і організацій Вінницької ОДА.
В роботі колегії взяли участь голова облдержадміністрації Валерій Коровій, перший заступник голови ОДА Андрій Гижко, голова комунальної організації «Обласний Фонд сприяння інвестиціям та будівництву» Володимир Бабошин, члени колегії, ЗМІ.
Головував на засіданні директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Микола Копачевський.
На початку засідання керівники області вручили грамоти та подяки кращим працівникам фінансової галузі Вінниччини.
У вступному слові голова обласної державної адміністрації Валерій Коровій окреслив найважливіші підсумки соціально-економічного розвитку області за 2018 рік. Очільник області підкреслив, що незважаючи на значну кількість викликів та проблем, завдяки ефективним управлінським рішенням і новітнім підходам Вінницька область тримає першість в державі за цілою низкою показників соціально-економічного розвитку. Найбільш детально керівник регіону зупинився на успіхах медичної реформи та початкового етапу освітньої реформи – формування НУШ.
« В цілому бюджетний рік був завершений надзвичайно успішно. Вінницька область за динамікою зростання заробітної плати є лідером в Україні. Оскільки заробітна плата є основним податковим джерелом (податки від фізичних осіб), то це зіграло дуже важливу роль. Минулого року ми зробили потужний ривок у збільшенні кількості нових робочих місць та залученні інвестиційних ресурсів. Це був рік початку реформи первинної медичної допомоги, введення в експлуатацію чималої кількості довгобудів в сфері охорони здоров’я . Завдяки реформі медицини в первинну ланку охорони здоров’я Вінниччини протягом минулого року вдалося додатково залучити 150 млн. гривен, успішно реалізовувалась програма «Доступні ліки», лідируючі позиції область займала у підписанні декларацій із сімейними лікарями. Тепер уже нікого не дивує зарплата сімейного лікаря в розмірі 16-17 тисяч гривень. Успішною можна назвати і реформу освітянській галузі. Ми почали із формування Нової Української Школи, проте маємо налаштуватися на довгу і копітку роботу протягом 10-12 років:вирішальні якісні зміни потребують часу. Тож ціна кожного нашого управлінського рішення має бути зосереджена на покращенні як фінансового стану так і матеріальної бази усіх галузей області», - наголосив голова ОДА.
У свою чергу, Андрій Гижко підкреслив, що керівники фінансової сфери області мають надзвичайно високу фахову кваліфікацію і саме завдяки їх зусиллям значною мірою Вінниччина є успішною в багатьох галузях.
Заступник голови ОДА більш детально зупинився на викликах, які неодмінно доведеться долати у 2019 році, зокрема, на створенні та функціонуванні об’єднаних територіальних громад, згідно з новою редакцією Проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області. Головним критерієм утворення об’єднаних територіальних громад посадовець назвав наближення послуг до місцевих мешканців: створення центрів адміністративних послуг, опорних шкіл, амбулаторій, вирішення проблеми утилізації твердих побутових відходів, розвиток дорожньої інфраструктури тощо.
«Жителі Вінниччини повинні відчути усі переваги децентралізації. Забезпечимо розвиток окремих громад – забезпечимо розвиток Вінниччини. Нам необхідно завершити формування спроможних громад, саме спроможних! Держава передала фінансовий ресурс для розвитку громад, але відповідальність за ефективне використання та стан розвитку своїх громад також мають нести органи місцевого самоврядування. Тому посилюючи співпрацю між усіма органами влади задля прийняття ефективних рішень, ми зможемо забезпечити незворотність процесу реформ, їх результативність», -підкреслив Андрій Гижко.
Про ефективне та доцільне використання коштів «Обласного Фонду сприяння інвестиціям та будівництву» інформував учасників колегії керівник комунальної установи Володимир Бабошин.
Відповідно до плану засідання підсумкової колегії, її учасники заслухали
доповідь заступника директора – начальника управління бюджетної політики Департаменту фінансів ОДА Олександра Горби щодо підсумків роботи фінансових органів області з питань надходження доходів місцевих бюджетів за 2018 рік та активізації їх роботи по наповненню дохідних джерел в 2019 році та посилення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства.
В ході засідання було обговорено результати перевірки показників міських, районних бюджетів і бюджетів об’єднаних територіальних громад на 2019 рік, а також окремі проблемні питання фінансування установ та закладів соціально-культурної сфери та заходи щодо врегулювання питань незабезпеченості видатками на виплату зарплати у 2018 році.
Також розглядались проблемні питання подання річної звітності за 2018 рік, виконання місцевих бюджетів області, аналіз стану дебіторської і кредиторської заборгованості станом на 01.01.2019 р.