За інформацією Служби автомобільних доріг у Вінницькій області, причин виникнення деформацій доріг досить багато.
Зокрема, через брак фінансування впродовж минулих 10-20 років було порушено міжремонтні строки робіт по збереженню доріг. Крім цього, значне збільшення інтенсивності руху, перевантаження великовагового транспорту, зношеність покриття, вплив погодних умов – це сукупність чинників через які дороги знаходяться на 80% в поганому стані.
Ще однією важливою причиною поточного стану доріг є відсутність чіткого плану дій впродовж років незалежності. Ремонти, що проводились, були хаотичними та керувались лише принципом аварійності ділянки.
З 2017 року Укравтодором розроблену чітку стратегію ремонту доріг за маршрутним принципом та прийнято ряд важливих реформ для системного фінансування проектів. Для порівняння, за 5 років (з 2012 до 2017 року) поточним середнім ремонтом в області було відремонтовано 56,1 км, а за період з 2017 по 2019 роки відновлено понад 220 км. доріг.
Так, на дорогах, що не ремонтувались роками, після попереднього обстеження виявлено понад 400 000 м2 ямковості. Це дороги міжнародного, національного, регіонального та територіального значення.
На сьогоднішній день головним завданням є забезпечення безперешкодного проїзду. Для цього на замовлення Служби доріг виконується аварійний ремонт найбільш зруйнованих ділянок.
Щоденно в області працюють від 15 до 20 бригад. Станом на 11 лютого поточного року на Вінниччині відремонтовано близько 4000 м2 покриття.
У місцях, де необхідні більш потужні ремонти картами, наразі працюють зі щебеневими сумішами до настання сприятливих погодних умов. Коли середньодобова температура сягне позначки 5-10 градусів тепла, в області розпочнуться масштабні ремонти автошляхів.