Загалом, за 2019 рік до облдержадміністрації надійшло 18033 звернення, що на 2513 одиниць, або 14,0% більше ніж за 2018 рік (15520 звернень).
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, домінують заяви.
Найбільш актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:
- питання соціального захисту – 7109 одиниць, або 39,4% від загальної кількості, за 2018 рік – 7438 одиниць, або 47,9%;
- на другому місці, за актуальністю, питання комунального господарства - 6133 одиниці, або 34,0% від загальної кількості, за 2018 рік – 2771 одиниця, або 17,8%;
- трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 1102 одиниці, що складає 6,1% від загальної кількості, за минулий, 2018 рік – 1001 одиниця, або 7,1%;
- четверте місце, за поширеністю, займають питання аграрної політики і земельних відносин – 956 одиниць, або 5,3% від загальної кількості, за 2018 рік – 885 одиниць, або 5,7%;
- на п’ятому місці, за актуальністю, питання транспорту і зв’язку – 531 одиниця, або 2,9%, за 2018 рік – 577 одиниць, або 3,7%;
- наступна категорія, за актуальністю, питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 348 одиниць, або 1,9% від загальної кількості, за 2018 рік - 281 одиниця, або 1,8%.
Як свідчить аналіз, у зверненнях громадян найчастіше порушуються питання соціального захисту - це питання надання субсидій; отримання соціальних виплат, матеріальної допомоги; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
На другому місці, за кількістю, знаходяться питання комунального господарства, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.
Трійку найпоширеніших займають питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК тощо.
Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду земельні і майнові паї, здану сільськогосподарську продукцію та інше.
Кількість повторних звернень громадян протягом звітного року зафіксовано 85, за минулий, 2018 рік, їх було 75 одиниць. Для зазначеної категорії звернень громадян розроблені відповідні заходи, для надання додаткових роз’яснень з порушених питань та запобігання виникненню конфліктних ситуацій.
Протягом 2019 року до облдержадміністрації надійшло 220 колективних звернень, або 1,2% від усіх звернень, та на 1 звернення менше ніж за 2018 рік - 221 звернення, або 1,4%.
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
3831 одиниця, або 21,2% від усіх звернень, за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни і пенсіонерів, за минулий, 2018 рік таких було 5375 звернень, або 34,6% від загальної кількості звернень громадян що надійшли до облдержадміністрації.
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання житлових субсидій на оплату комунальних послуг, різних видів соціальних допомог, зокрема стосовно умов та порядку їх отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість і якість надання комунальних послуг та інше.
На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 139 звернень, це становить 0,7% від загальної кількості, в 2018 році – 214 звернень, або 1,4%.
Від органів влади вищого рівня впродовж 2019 року до обласної державної адміністрації надійшло 15871 звернення, або 88,0% від загальної кількості звернень, в 2018 році – 13771 звернення, або 88,7% від загальної кількості, в тому числі з:
- Офісу Президента України – 571 звернення, за 2018 рік – 370 звернень;
- Кабінету Міністрів України – 213 звернень + 15575 звернень надійшло через урядовий контактний центр, за 2018 рік – 293 звернення + 13034 звернення надійшло через урядовий контактний центр;
- Верховної Ради України - 83 звернення, за 2018 рік - 74 звернення.
За звітний період двічі проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в кожній із 27 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.