Сьогодні про стан формування опорних шкіл в області поінформував в.о директора Департаменту освіти і науки ОДА Володимир Буняк під час підсумкової колегії облдержадміністрації.
«Відповідно до результатів міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, в Україні є глибока нерівність у доступі до якісної освіти. – зауважив Володимир Буняк. – У 2-3 рази більші шанси досягти високих показників у навчанні мають 15-річні з високим соціально-економічним статусом. Дослідження також показує, що максимальна різниця між учнями, які навчаються у великих міста, а також учнями, які навчаються у селах, становить 2,5 роки».
Відповідну тенденцію також підтверджують і результати зовнішнього незалежного оцінювання.
Зокрема, низький рівень успішності за результатами ЗНО з української мови, математики та історії України спостерігається у випускників малокомплектних шкіл у сільській місцевості. У містах результати тестування випускників з цих предметів переважно на достатньому та високому рівні.
Відповідно до регіональних даних щодо результатів ЗНО - 2019 випускників шкіл, Вінниччина посіла 7 місце в Україні за підсумками тестування з української мови та літератури. Також область входить до десятки лідерів за результатами зовнішнього незалежного оцінювання з історії України (6 місце) та з англійської мови (9 місце).
Дещо нижчими є результати тестування з математики – у 2019 році Вінниччина посіла 14 місце у всеукраїнському рейтингу. Саме тому на сьогодні основна увага приділена підвищенню рівня якості саме цієї дисципліни.
«Наразі держава стимулює створення опорних шкіл з метою підвищення рівня якості освіти. На даний момент в області 53 опорних школи та 70 філій. До кінця поточного року планується створити ще 9 опорних шкіл та 18 філій», - розповів Володимир Буняк.
Опорні школи не створені ще в Гайсинському, Могилів-Подільському та в Чечельницькому районах області.
Під час засідання колегії очільник області Владислав Скальський підкреслив: «На сьогодні основним викликом сьогодення є ефективність мережі наших освітніх закладів. Фінансування закладів освіти займає одну із найбільших частин витрат бюджету об’єднаних територіальних громад. Позиція держави на сьогодні досить проста: ті школи, які не можуть забезпечувати належний рівень якості освіти, не будуть фінансуватися за рахунок освітньої субвенції. Відповідно до реформи децентралізації, вся Україна буде повністю вкрита об’єднаними територіальними громадами. Саме тому вже зараз необхідно оптимізувати заклади освіти та забезпечити якісне підвезення до опорних шкіл. Освіта – це, у першу чергу, відповідальність. Якісних знань не буває без інвестицій. На жаль, системні затримки тут найбільші, а наслідки – найважчі».
https://vin.gov.ua/news/ostanni-novyny/27817-optymizatsiia-merezhi-opornykh-shkil-odnyn-iz-priorytetiv-pidvyshchennia-rivnia-iakosti-osvity#sigFreeId9059f7cd21