Заступник Начальника ОВА Андрій Кавунець взяв участь у онлайн-засіданні Координаційного штабу з питань реалізації ветеранської політики та запровадження відповідної регіональної інфраструктури під головуванням заступника Міністра у справах ветеранів України Руслана Приходька.
Також до засідання долучився директор Департаменту ветеранської політики ОВА Андрій Грачов та заступниця директора Департаменту охорони здоров’я та реабілітації ОВА Тетяна Бондаренко.
Ключовою темою обговорення стало створення «Просторів турботи про ветерана» в закладах охорони здоров’я кожної області.
Заступник Міністра у справах ветеранів України Руслан Приходько зауважив, що Міністерством було розроблено порядок, який визначає механізм надання широкого комплексу послуг ветеранам війни та військовослужбовцям в закладах охорони здоров’я, які включені до єдиного медичного простору.
Планується облаштування «Просторів турботи ветерана», де захисники та захисниці, які проходять лікування чи реабілітацію в медзакладах, матимуть змогу отримати комплексну допомогу від фахівців з урахуванням індивідуальних потреб.
Під час засідання представники областей розповіли про організаційну роботу щодо підготовки приміщень, розробки нормативної бази, пошуку та навчання фахівців.
Заступник Начальника ОВА Андрій Кавунець повідомив, що попередньо вже визначено заклад, де на Вінниччині буде створено «Простір турботи про ветерана» - КНП «Вінницький обласний клінічний медичний реабілітаційний центр ветеранів війни та радіаційного захисту населення», на базі якого вже діє реабілітаційний центр Recovery. Додатково розглядаються ще кілька приміщень в закладах охорони здоров’я, що надають послуги ветеранам.
«Підтримка кожного й кожної, хто захищав і захищає Україну є нашим першочерговим завданням. На Вінниччині ведеться системна діяльність щодо опрацювання проблемних питань ветеранів, військовослужбовців та членів їх родин. Активно працює профільний Департамент ветеранської політики при ОВА. Є відповідні розпорядчі документи, що регламентують роботу за напрямом ветеранської політики та визначають форми підтримки ветеранів і членів їх родин. Зокрема, наказ від 14 березня 2023 року № 403 «Про організацію та забезпечення підтримки та допомоги особам, які отримали важке поранення (травму, захворювання) під час участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони держави». Здійснюючи візити до поранених ветеранів, наші обласні фахівці вивчають їх потреби та надають консультації щодо подальшого лікування й реабілітації, вчасного отримання документів, виплат, встановлення статусів або надання пільг». – зазначив Андрій Кавунець.
Також заступник Начальника ОВА акцентував, що облаштування «Простору турботи про ветерана» планується з урахуванням всіх вимог доступності та дотриманням принципу ветераноорієнтованості.
«Наразі опрацьовуються можливості додаткового залучення благодійних фондів та гуманітарними організацій до оснащення простору, а також розширення кількості спеціалістів, що надаватимуть відповідні послуги». – зазначив Андрій Кавунець.
В запланованих до створення Просторах турботи про ветерана працюватимуть фахівці з супроводу, які за потреби залучатимуть інших спеціалістів. Зокрема, ветерани війни та військовослужбовці у Просторах турботи зможуть отримати необхідну інформацію про права, пільги й реабілітаційні програми, юридичну, адміністративну, соціальну та психологічну підтримку, а також консультації щодо усіх гарантій і можливостей для ветерана та його родини.
Під час засідання йшлося також про внесення змін до Порядку забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, затверджених постановою КМУ від 04.02.2025 № 115.
Крім того, учасники розглянули й інші питання, що стосуються реалізації ветеранської політики. За результатами засідання окреслено дорожню карту щодо визначених заходів задля відновлення фізичного та ментального здоровʼя ветеранів.
«Внесок військових у боротьбу за нашу державу безцінний. Працюємо далі, аби захисники та захисниці отримали максимально зручний доступ до всіх можливостей з реабілітації і повноцінної інтеграції, а послуги для них були максимально комфортними, простими і якісними». – резюмував Андрій Кавунець.