У листопаді протягом 3-х днів інтенсивного навчання на базі Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області підготовлено 24 фахівці психологічної служби системи освіти ЗНЗ та ДНЗ області. Навчання було спрямоване на оволодіння інноваційною технологією «медіація», що передбачає формування в учасників освітнього процесу конструктивної стратегії вирішення конфліктних ситуацій та безпечного освітнього середовища. В результаті навчання практичні психологи і соціальні педагоги отримали сертифікати координатора служби порозуміння, яка і буде створена у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах Гайсинського, Козятинського, Літинського, Мурованокуриловецького, Немирівського, Липовецького, Іллінецького, Тульчинського, Піщанського, Шаргородського, Чечельницького районів та міст Вінниці, Могилева-Подільського, Козятина.
Навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти Вінницької області запланував значне розширення мережі чинних шкільних та дошкільних служб порозуміння. Навчальний заклад, що вирішить розглянути навчання врегулювання конфліктів методом медіації або запровадження шкільної служби порозуміння, має багато можливостей, інформаційних джерел і підтримки.
Як зазначає тренерка спецкурсу «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів і миробудуванні» Людмила Адамчук, для успішного функціонування медіації в навчальному закладі, його особливою рушійною силою є саме медіатор та підтримка його ініціатив з боку адміністрації навчального закладу, позитивне ставлення учителів, вихователів, учнів до здатності врегульовувати конфлікти.
Директор Жмеринського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. - гімназії» Юлія Когут, в якому вже понад 10 років впроваджена шкільна служба порозуміння, зазначила: «Шкільна медіація – дуже корисна практика для кожного навчального закладу. Діти вчаться самостійно брати на себе відповідальність, поважати інших, дружити. Не кожен учень стане кандидатом наук, але кожному потрібні соціальні, комунікативні навички, уміння спілкуватися не агресивно, вирішувати конфлікти. Де б не жила далі дитина, ким би не працювала — такі вміння дуже знадобляться. Я б хотіла сказати директорам, що якби вони розібралися, зрозуміли суть підходу медіації, то з великим задоволенням створювали б служби порозуміння у своїх школах. Директорові легше, конфліктів значно менше. Можна знайти багато причин не створювати, але краще створити і спробувати.»