Про пілотне впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти говорили на колегії Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації. Засідання відбулося 22 лютого під керівництвом заступника голови облдержадміністрації Ігоря Івасюка.
Виконуючий обов’язки директора Департаменту освіти і науки Володимир Буняк зазначив: «В області 4 школи включені до Всеукраїнської дослідно-експериментальної роботи за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Зокрема, Агрономічненська загальноосвітня школа І-ІІІст. Вінницького району, загальноосвітня школа І-ІІІ ст. смт.Сутиски Тиврівського району, Калинівська загальноосвітня школа І-ІІІст. №2 – гімназія, спеціалізована загальноосвітня школа І ст. з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради».
Також, керівник доповів про підсумки роботи закладів освіти області у 2017 році та завдання на 2018 рік. За його словами, загальноосвітню підготовку в області забезпечує 860 закладів, в яких навчається 157,5 тис. учнів. Закрито 9 закладів загальної середньої освіти, через відсутність контингенту повністю призупинено освітній процес у 4-х школах, проведено реорганізацію у 15 закладах. В області сформовано 34 об’єднані територіальні громади (ОТГ), в яких створено 10 опорних шкіл (19 філій).
В доповнення до основного виступу Сергій Пугачов підняв питання соціальної складової освітнього процесу. Так, очільник Вінницької обласної організації Профспілки працівників освіти і науки повідомив, що кількість скарг за минулий рік зменшилася в двічі, що свідчить про роботу організації на місцях; розмір винагороди за сумлінну працю склав в середньому 74% по області (а це вдвічі більше, ніж було раніше), хоча є райони, де цей показник складає 100%.
«Нас чекає багато роботи в новому році, адже межі нашої відповідальності розширилися: до закладів освіти додалися ще коледжі та технікуми. Також маємо багато роботи з підготовкою та затвердженням програм: наразі готуються програми про гуртожитки, про регіональне замовлення, про роботу з обдарованою молоддю. Зараз ми знаходимося на шляху реорганізації: об’єднання територіальних громад, створення опорних шкіл та відкриття філій. Також освітню галузь чекає реформування інтернатних закладів освіти, але в процесі оптимізації мережі одним з пріоритетних напрямів роботи Департаменту освіти і науки буде збереження робочих місць», - зазначив Ігор Івасюк.
На розгляд колегії також було винесено питання створення умов в закладах загальної середньої освіти для інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Начальник відділу інклюзивної, спеціальної освіти та викховної роботи Департаменту освіти і науки ОДА Тетяна Лісогурська доповіла, що станом на 15.01.18 року в області нараховується 3462 дитини з інвалідністю віком від 2 до 18 років, з них 2569 здобувають освіту в закладах загальної середньої освіти, 372 дітей виховується в дошкільних навчальних закладах, 525 – у школах-інтернатах, 95 – у закладах професійної освіти, 89 – у вишах. «Прослідковується динаміка зростання показника закладів ЗСО, в яких організоване інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Варто зазначити, що не організовано таке навчання в Гайсинському, Жмеринському, Калинівському, Літинському, Піщанському, Чернівеському районах», - зазначила Тетяна Лісогурська.